موفقیت در کسب و کار اینترنتی ،  خواسته همه افرادی است که قدم به دنیای پر رمز و راز مجازی می گذارند .  طراحی سایت و حضور در فضای مجازی ، با شیوع کرونا طرفداران بیشتری پیدا  کرده و بسیاری از افراد و شرکت ها  برای ساخت سایت اقدام کرده اند و یا در  تدارک سفارش طراحی سایت هستند .
اما این فقط یه روی سکه است . کسب و کارهای  موفق در فضای مجازی رازهایی دارند که بدون دانستن آنها ، داشتن سایت ،  تأثیری بر رونق کسب و کار ندارد !


 

1. تله قیمت طراحی سایت

با یه سرچ ساده با انبوهی از قیمت های شگفت انگیز برای طراحی سایت روبرو می‌ شوید . از 300 هزار تومان تا 70 میلیون و بالاتر !
قیمت ارزان معنی واضحی داره : کیفیت بسیار  پایین و عدم پشتیبانی ، طراحی توسط افراد مبتدی که تنها راه ارتباط با آنها  با شما یک خط اعتباری اغلب ایرانسل که به تصور خودشن راحت ردیابی نمی شود و  مشخص نیست مربوط به کدام نقطه کشور اسن و  قرار نیست مدت زیادی روشن  بماند! . بدون آدرس و مکان و کاملاً مجهول .
از طرفی اوآن قیمت های نجومی را هم جدی  نگیرید که در اغلب مواقع ، مزیت قابل توجهی نسبت به طراح سایت منصف ندارن .  با تحقیق اقدام کنید و در تله قیمت نیفتید.

2. سایت بدون سئو ، ارزشی ندارد

هدف از داشتن سایت چیست؟ غیر از برای بیشتر؟!
سایت ، ویترین کسب و کار شما در فضای مجازی است و این ویترین زمانی موفق به جلب توجه و می‌شود که دیده شود .
دیده شدن سایت یعنی با عبارات و کلمات  مرتبط با موضوع سایت در صفحه اول جستجوها قرار داشته باشید . اگر سایت شما  در صفحه اول نیست تفاوتی نمی کند در صفحه دوم باشید یا صفحه آخر چون به هر  حال دیده نمی شوید و دیده نشدن یعنی نداشتن !
سئو به زبان ساده یعنی سایت ، در دامنه وسیعی از کلمات مرتبط ، در صفحه اول گوگل در معرض دید و کلیک کاربران باشد . بدون سئوی سایت ، در دنیای پر رقابت امروز شانسی برای رسیدن به ندارید .

3. سایت بدون پشتیبان می‌میره

تا اینجا بیان شد که اگر سایت ندارید  باید به فکر سایت سئوی سایت باشید و اگر سایت دارید و بازخوردی دریافت  نمی کنید ، معنیش این است که سایت سئو شده نیست .
سایت دقیقاً شبیه یک نوزاد می مونه .  همانطوری که نوزاد در اثر مراقبت والدین روزی به جوانی تنومند قدرتمند  تبدیل می‌شود ، سایت هم نیاز به مراقبت داره تا بزرگ شده و به در‌آمد برسه .
سایت تمام کسب و کارهای موفق اینترنتی، بدون استثناء ، توسط افراد یا گروه با تجربه پشتیبانی می‌شود .
پشتیبان ، سایت را بطور دائم تحت نظر دارد و ضمن رفع مشکلات آن ، سایت را نسبت به رقبا در شرایط بالاتر نگه می‌دارد . بدون پشتیبانی سایت  ،حتی اگر سایت ، کاملاً سئو شده باشد بعد از مدتی دچار افت و سقوط جایگاه می‌شود .

4. فقط تولید محتوی کافی نیست!

برخلاف تصوری که در ذهن بسیاری از  صاحبین سایت ها شکل گرفته است ،  تولید محتوی نه مساوی است با سئو و نه  برای سئو و بالا آمدن سایت کافی است !
تولید محتوی تنها یکی از عوامل بهینه سازی  محسوب میشود . سایت های زیادی وجود دارند که با تولید انبوه محتوی ، جایگاه  مناسبی در نتایج جستجو ندارند ! اگر تولید محتوی می کنیید ولی بازخوردی  نمی بینید لازم است با یه متخصص م کنید.

5. حضور در فضای مجازی هزینه دارد !

یک مقایسه انجام دهید . برای راه اندازی  گاه سنتی چه هزینه‌هایی دارید ؟
در شرایط فعلی 200 میلیون رهن ، ماهی 5 تا  10 میلیون اجاره ، 50 میلیون هزینه تجهیز و وسایل اداری، و چند صد میلیون  کالا ! و هزینه‌های پرسنلی و… . حتی یک تابلوی مغازه متوسط و آبرومند این  روزها چند میلیون قیمت دارد .
کسب و کار اینترنتی هم هزینه دارد و مطلقاً  با 2 میلیون تومان هزینه طراحی سایت نمی‌توانید به در‌آمد برسید . مهم  ترین تفاوت هزینه‌های کسب و کار اینترنتی ، نسبت بسیار پایین ، نسبت به کسب  و کار سنتی است .
همانطور که دفتر کار و مغازه ، هزینه  ماهیانه و سالیانه دار ، کسب و کار اینترنتی هم هزینه ماهیانه و سالیانه  دارد و بدون هزینه نمی‌ شود به درامدهای چند ده میلیونی و بالاتر رسید .
همه کسب و کارهای موفق در فضای مجازی  ماهانه هزینه‌های ثابتی برای پشتیبانی سایت ، تبلیغات و… می پردازند و  البته چندین برابرش را مجدداً دریافت می کنند. بدون هزینه و سرمایه گذاری ،  هرگز در فضای مجازی موفق نمی‌شوید .
برای بسیاری از سایت‌ها کل هزینه ماهیانه  به 5 میلیون نمی‌رسد درحالی که دهها میلیون در‌آمد دارند !
قانون ساده این است نمی خواهی یا نمی توانی خرج کنی ، توفع و موفقیت نداشته باش .

6. همیشه آماده تغییر باش

همه کسب و کارهای موفق ، دائماً در حال  تحقیق و بروز کردن اطلاعات در زمینه اینترنت ، تبلیغات ، و هستند .  به محض اینکه ذائقه مشتری تغییر می‌کند آنها هم تغییر می‌کنند و متناسب با  سلیقه و نیاز مشتری ، روش ارائه خدمات را بروز می کنند . تغییر ، لازمه  موفقیت است .اگه با همان الگوی ذهنی کسب و کار سنتی که سالهاست تغییر نکرده  ، در مغازه یا محل کار می شینید و منتظر مشتری ، وارد فضای مجازی بشوید  موفقیتی در راه نیست . هر کاری اقتضائات خودش داره.