طرز تهیه نان سوخاری خانگی

مرحله اول

برای تهیه نان سوخاری خانگی ترد و خوشمزه ابتدا آب ولرم را درون کاسه ریخته سپس به آن مایه خمیر را اضافه کنید و پس از انجام این کار یک قاشق شکر و آرد را با آب به خوبی مخلوط کنید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا خمیر پف کند .

مرحله دوم

در مرحله بعد و تا زمانی که خمیر عمل بیاید تخم مرغ را شکسته و سپس به آن شکر و کره را همراه با وانیل اضافه کنید آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود پس از انجام این کار خمیر آماده شده را به تخم مرغ اضافه کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد آرد را بر روی خمیر الک کنید سپس آن را با دست ورز دهید تا خمیر شما صاف و یکدست شود و حالت بگیرد ، حالا خمیر را در یک جای گرم قرار داده و روی آن را برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود .

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مستطیلی شکل لوف را چرب کنید و سپس کف آن را آرد پاشی نمایید ، خمیر را دوباره بر روی میز کار قرار داده و آن را ورز دهید پس از انجام این کار خمیر را درون قالب قرار داده و سطح روی آن را صاف کنید حالا با کمک یک قلمو زرده تخم مرغ را بر روی خمیر بزنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد کنجد را روی خمیر بپاشید و دوباره برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید تا حسابی پف کند و آماده برای پخت شود . فر را از قبل پیش گرم نمایید و قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از اینکه نان خانگی شما پخته شد قالب را از درون فر خارج نمایید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا خنک شود . حالا نان را از درون قالب خارج نمایید و به تکه های دلخواه برش بزنید . تکه ها نان را دوباره درون فر قرار دهید تا اینکه برشته و ترد شوند .


تفریحی خمیر ,مرحله ,دهید ,قالب ,زمان ,خانگی ,قرار داده ,اضافه کنید ,سوخاری خانگی ,خارج نمایید ,قرار دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهسا چت ، چت مهسا فلزیاب برتر 8 نقطه پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فروش فلزیاب کتابخانه عمومی شهید عراقی کنگاور سایتی برای همه