بسیاری از افرادی که کمردرد مزمن دارند ، طب سوزنی را مفید دانسته اند. اما شواهد علمی در حمایت از این ادعاها متفاوت بوده است ، تا حدودی به این دلیل که تهیه یک نوع خوب از طب سوزنی جعلی برای مقایسه دشوار است.

طب سوزنی برای کمر درد شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک در اعماق مختلف در نقاط استراتژیک بدن شما است. مطالعات علمی نشان داده است که طب سوزنی ساختگی به همان اندازه که طب سوزنی واقعی برای کمر درد عمل می کند ، عمل می کند. یک نکته کلیدی این است که در چندین مطالعه ، طب سوزنی تقلبی و طب سوزنی واقعی درد کمر را بهتر از نداشتن هیچ درمانی تسکین می دهند.

این می تواند به این معنی باشد که طب سوزنی ساختگی - قرار دادن سوزن در مکانهایی که با نقاط درمانی سنتی ارتباط ندارند - ممکن است اثری داشته باشد ، یا ممکن است به این معنی باشد که اثرات طب سوزنی ممکن است تا حدی به دلیل اثر دارونما باشد.

تحقیقات در زمینه طب سوزنی در حال رشد است ، اما تفسیر آن هنوز یک چالش است. در حال حاضر ، به نظر می رسد بیشتر مطالعات نشان می دهد که ، برای اکثر افراد ، طب سوزنی در صورت تأمین توسط یک پزشک کاملاً آموزش دیده ، دارای اثر مفیدی با خطر کم عوارض جانبی است.

بنابراین اگر سایر روش های درمانی به کمردرد شما کمک نکرده اند ، ارزش آزمایش طب سوزنی را دارد. اما اگر درد کمر شما ظرف چند هفته شروع به بهبود نکرد ، طب سوزنی ممکن است درمان مناسبی برای شما نباشد.


پزشکی سوزنی ,ممکن ,درمانی ,معنی باشد ,سوزنی ممکن ,سوزنی واقعی ,سوزنی ساختگی ,دادن سوزن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفت لاله ها ابزار گرافیک چشم انتظارم دانلود فیلم | دانلود فیلم ایرانی - سایت مووی تایمز هیات فوتبال قزوین اطلاعات پزشکی اخبار تعطیلی Joselyngcl73 home