در اعتقاد پزشکان طب سنتی چین باستان، علائمی مانند افسردگی و اضطراب زنگ‌های هشدار دهنده هستند. شاخص‌هایی که اخطار می‌دهند اتفاق بزرگ‌تری در بدن درحال جریان است. منابع انرژی زندگی (که در طب سنتی چین به آن “چی” می‌گویند) تعادل ندارند و در نتیجه عدم تعادل انرژی منجر به بیماری می‌شود. این بیماری می‌تواند در قالب افسردگی و اضطراب ظاهر شود.  اگرچه طب سوزنی درمان کاملی نیست‌، اما می‌توان از آن به عنوان ی در کنار درمان‌های دیگر استفاده کرد. این کار به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. در ادامه اطلاعات جامعی در زمینه طب سوزنی مطالعه خواهیم کرد.

طب سوزنی چگونه باعث درمان افسردگی می شود؟

طب سوزنی برای درمان افسردگی تحریک اعصاب حسی بدن استفاده می کند. هر سوزن یک عصب حسی را تحریک می‌کند که ارتباط آن با مغز باعث ایجاد پاسخی از سیستم ایمنی بدن می‌شود. این عمل باعث ترشح اندورفین (مسکن طبیعی بدن) و بهبود بیمار می‌شود. اما شما به عنوان یک فرد افسرده چرا باید طب سوزنی را انتخاب کنید؟

چرا برای درمان افسردگی باید از طب سوزنی استفاده کنیم؟

مسلما شما هم از خود پرسیده‌اید که این روش درمانی چه برتری بر دیگر روش‌ها دارد و چرا باید از طب سوزنی برای درمان اختلالات عصبی استفاده کنیم؟ در ادامه 5 مورد از فواید طب سوزنی برای درمان افسردگی با طب سوزنی را شرح می دهیم.

تاثیر مثبت طب سنتی در درمان افسردگی

تحقیقات مختلفی در زمینه طب سوزنی و افسردگی انجام شده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند به طور قابل توجهی از شدت افسردگی بکاهد. در یک مطالعه محققان دریافتند که الکترو طب سوزنی (نوعی طب سوزنی که از انتقال جریان الکتریکی ملایم از طریق سوزن استفاده می‌کند) به اندازه مصرف فلوکستین (داروی ضد افسردگی) در کاهش علائم افسردگی موثر است.

عوارض خیلی کمتر نسبت به دارو

می‌توان گفت در طب سوزنی تقریباً هیچ عارضه جانبی منفی وجود ندارد. عوارض این روش درمانی بسیار کم است. در صورتی که قصد دارید درباره عوارض این روش اطلاعات کسب کنید، مقاله عوارض طب سوزنی را مطالعه کنید. با این حساب طب سوزنی می‌تواند درمان طبیعی برای افسردگی و اضطراب باشد. البته در صورتی که بعنوان در کنار داروهای شیمیایی استفاده نشود.

 طب سوزنی به ترشح اندورفین کمک می کند

احساس عالی که بعد از ورزش دارید توسط اندورفین ایجاد می‌شود. اندورفین هورمونی است که به عنوان یک مسکن طبیعی در بدن عمل می‌کند. با ورود سوزن‌ها به اعصاب حسی بدن، سیستم ایمنی بدن تحریک می‌شود. پاسخ سیستم ایمنی بدن به این تحریکات، باعث افزایش گردش خون در آن قسمت از بدن و ترشح اندورفین می‌شود.

طب سوزنی آرامش بخش است

برخلاف تصور عموم، طب سوزنی نه تنها درد ندارد، بلکه بسیار آرام بخش نیز است. شاید باورتان نشود، اما بیشتر بیمارانی که از طب سوزنی استفاده کردند این درمان را آرام بخش می‌دانند. حال تصور کنید بجای استفاده از سوزن، از کاشت نخ در بدن شما استفاده شود. قطعا درمان برای شما راحت‌تر خواهد شد. بنظر شما کاشت نخ برای درمان افسردگی امکان پذیر است؟ بله! با روش امبدینگ یا کت گوت نیز می‌توانید افسردگی را درمان کنید.


پزشکی سوزنی ,افسردگی ,درمان ,استفاده ,می‌شود ,اندورفین ,درمان افسردگی ,برای درمان ,ترشح اندورفین ,سیستم ایمنی ,سوزنی برای ,برای درمان افسردگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش شطرنج تک انیمه انیمیشن قدیمی انارفلزی بهزاد نکات مهم در خصوص دوربین های مداربسته امید به زندگی فراز صنعت ایرانیان | ساخت تاسیسات شن ماسه و انواع سنگ شکن باکسر پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان