نکاتی مهم در مورد عمر تشک خوشخواب

 

عمر تشک خوشخواب را چگونه افزایش دهیم و نکاتی مهم در مورد تشک خوشخواب….

 

آیا میدانید تشکی که روی آن می خوابید چقدر در  سلامتی موثر است

 

عمر تشک خوش خواب چند سال است؟
این روزها دیگر کمتر کسی پیکرش را برای یک استراحت چند ساعته به تشک های سنتی می سپرد. تشک هایی سفت و سخت که اکثرا از جنس پنبه بوده ولی کمتر به بدن آسیب وارد می کردند. به گفته کارشناسان، با ورود تشک های صنعتی به بازار مشکل کمردرد و دردهایی در ناحیه ستون فقرات نیز افزایش یافت؛ اما این مشکلات قابل حل هستند. در هر حال تشک های خوش خواب گران قیمت سال ها است جایگزین نمونه های سنتی شده اند.

 

صنعتی های گران قیمتی که هر روز با بروز تغییراتی در نرخ دلار و… گران تر می شوند و ارج و قرب بیشتری می یابند. به همین دلیل این سوال در ذهن صاحبان این تشک ها به وجود می آید که چگونه می توان این تشک ها را جاودانه کرد و از فرسودگی آنها جلوگیری کرد؛ این سوالی است که نزد اکثر ما وجود دارد.

 

برخی تصور می کنند هر یکی دو سال یکبار باید تشک خوش خواب را عوض کرد و گروهی نیز با این تصور که این یک کالا با عمر طولانی است از آن تا زمان مرگ تشک کار می کشند.

 

اما اینها باورهایی اشتباه هستند.
حقیقت این است که طول عمر یک تشک بسته به جنس و نوع آن متغیر است.

 

تشک های مخصوص کودک و سالمندان معمولا به دلیل نوع کاربری خاصی که دارند در حدود ۲ تا ۵ سال کاربری دارند که البته این میزان به نوع استفاده و جنس آن بستگی دارد. تشک های فنری معمولا عمری حدود ۴ تا ۶ سال داشته و نمونه های طبی هم عمر مفیدی حدود ۸ سال دارند.

 

اما کارشناسان می گویند، تشک خوش خواب را در صورت استفاده درست می توان تا ده سال نگهداری کرد.

 

نکاتی مهم در مورد عمر تشک خوشخواب

 

چگونه عمر تشک خوش خواب را افزایش دهیم؟
 خوش خواب را به طور منظم جاروبرقی بزنید. این کار موجب می شود گرد و خاکی که در فوم و لابه لای فنرها رفته است خارج شود.

 

 همچنین جارو زدن از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند و از غبار، سلول های مرده پوست و هرگونه ذره و آلودگی و باگ که در تشک رخنه کرده است شما را خلاص می کند.

 

 البته دقت کنید برای جارو کشیدن تشک خوش خواب باید سری مخصوصی استفاده کرده و از سری جاروبرقی که با آن فرش، پرده یا سرامیک ها را جارو می کشید استفاده نکنید.

 

 اگر تشک شما یک نفره است، برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی هر چند وقت یک بار آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید و در ضمن آن را سر و ته کنید.

 

 اگر تشک دونفره است هم با وارد آوردن ضربه های آرام می توانید به حفظ فرم آن کمک کنید. البته سر و ته و چرخاندن تشک های دونفره نیز مقدور است. اما بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید. زیرا تشک های دو نفره بسیار سنگین هستند.

 

 سعی کنید تشک را با دقت و لحاظ کردن برخی از نکات جابه جا کنید. مثلا برای جابه جا کردن تشک بهتر است از پتو استفاده کنید و هرگز آن را روی زمین نکشید یا هل ندهید.

 

 بهتر است از محافظ تشک یا کاور استفاده کنید. زیرا استفاده از این محافظ ها که معمولا ضد آب هستند از لک شدن آن جلوگیری و به حفظ شکل آن کمک می کند. می توانید با شست و شوی کاور یا محافظ خیال خود را بابت تمیزی تشک تا حدودی راحت کنید.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/facts-life-mattress.html


کادو خاص خواب ,استفاده ,جلوگیری ,دارند ,محافظ ,معمولا ,استفاده کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درس جو دو ارباب ●♥¨°•○●♥...sinedie love●♥¨°•○●♥ بیست رام,20رام,دانلود رام,download rom,دانلود رام سامسونگ,هواوی,Huawei,samsun,Samsung, سامسونگ,رام تک فایل,رام چهار فایل,ASUS,رام ایسوس, لنوو,دانلود رام لنوو, تخفیف دانلود آهنگ جدید عصر دانایی و آگاهی