امروزه استفاده از دکل مهاری به دلیل وزن کم و قیمت مقرون یه صرفه گسترش زیادی پیدا نموده است. از انواع این دکل با وزن کمتر بر روی بام سازه ها استفاده می شود. اما هر کجا فضای بیشتری برای نصب وجود داشته باشند دکل ها بر روی زمین نصب می شوند.

انواع دکل

در گذشته از دکل های خود ایستا جهت نصب در امور مختلف استفاده می شد. این گونه دکل ها به دلیل استحکام و مقاومت بیشتر از آهن های قوی و فونداسیون سنگینی جهت نصب بهره می بردند. اما بعد از تولید دکل ها به صورت مهاری استفاده از این نوع دکل رونق گرفت و در هر مکانی که فضای کافی برای نصب دکل وجود نداشت دکل ها بر بام سازه ها قد بر می افراشتند.

قیمت دکل مهاری نسبت به انواع دکل های خود ایستا بسیار مناسب تر و هزینه نصب دکل مهاری نیز بسیار کمتر از انواع دیگر بود. به همین دلیل امروزه استفاده از این دکل ها در بیشتر مناطق رایج شده است.

نصب و راه اندازی دکل مهاری یکروزه انجام میشود.

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

نصب دکل مهاری

برای نصب این دکل ها نیاز به ساخت یک فونداسیون مناسب است. در صورت که دکل ها بر روی زمین قرار گرفته باشند ساخت فونداسیون به صورت دیگر انجام می شود. اما ساخت فونداسیون بر روی بام سازه ها با اتصال پایه های فونداسیون به تیر آهن های سقفی بام آغاز می شود. برای مهار نمودن دکل نیز در برابر باد از سیم مهاری در زاویه های مختلف دکل استفاده می شود. متراژ و تعداد سیم های مهاری بسته به ارتفاع دکل ها متفاوت بوده و سایز سیم ها نیز در دکل ها مختلف متفاوت است.

 

انواع دکل های مهاری

در صورتی که نیاز به دکل با کاربرد وسیع تری باشد این دکل ها بر روی زمین نصب می شوند. ارتفاع دکل در این زمان تا چندین برابر افزایش می یابد. متریال بدنه از آهن های مقاوم تر و سایز سیم ها نیز افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند. برای استحکام بخشیدن به دکل ها بر روی بدنه از نوع خاصی پوشش به نام گالوانیزه گرم استفاده می شود. این نوع پوشش دکل را در برابر باد و باران و رطوبت محیط مقاوم می کند. در مناطق گرم و خشک استفاده از پوشش رنگی بر روی بدنه به آن استحکام مناسب را می دهد.

با توجه به نوع دکل و متریال بدنه و نوع پوشش سطح آن قیمت دکل مهاری تا چند برابر افزایش می یابد و همچنین نصب و راه اندازی دکل نیز یک امر کاملا تخصصی بوده که در هزینه دکل محاسبه خواهد شد. برای همین با توجه به گزینه های متعددی امکان تغییر قیمت دکل وجود دارد. فراموش نکنید که قیمت روز آهن در بازار نیز به دلیل ساخت دکل از آهن بر تغییرات قیمت دکل تاثیر زیادی دارد.

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/


طراحی و اجرای شبکه ، لینک رادیویی، دکل مهاری مهاری ,استفاده ,قیمت ,انواع ,فونداسیون ,برابر ,متریال بدنه ,برابر افزایش ,ساخت فونداسیون ,امروزه استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی آسمان و دریا تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. Lingers خرید ساعت هوشمند پرشین ویبره-persian-vibration ابراهیم صنوبر پرنیا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. ورزش نیوز 24 هنرکده ابنیه های تاریخی استاد حاج علی جلالی