چگونه يک اتاق کار در منزل خود داشته باشيم؟

با توجه به شرايط جديد کار و زندگي در دنياي امروز، تعداد بيشتري از افراد در منزل مشغول به کار هستند. اما خوبست بدانيم که شرايط محيط کار با فضاي زندگي در خانه متفاوت بوده و اين مطلب کمک ميکند تا با آشنايي با برخي نکات، فضاي بهتري را ايجاد کنيم و تاثير مثبت آن را در زندگي براي خود ايجاد کنيد؛ که در ادامه درباره برخي نکات طراحي اتاق کار در منزل توضيح داده شده است.

8dev_m1.jpg

انتخاب مکان:

اولين و مهمترين نکته در مرحله اول است. اين فضا ممکن است يک اتاق مجزا يا بخشي از يک فضاي ديگر باشد، در هر صورت دسترسي مناسب به ورودي منزل، دسترسي به هواي آزاد، نوع ارتباط با بخشهاي خصوصي خانه از نکات تاثيرگذار در اين انتخاب اند. حواسمان باشد محيط کار دور از هياهوي مهمان، بازي کودکان و هر نوع شرايط ديگري که در منزل شما در جريان است باشد تا بتوانيد بر روي کارتان متمرکزتر باشيد؛ از طرف ديگر اگر ملاقاتهاي کاري داريد نيز، به دور از حريم خصوصي منزلتان اتفاق بيوفتد.

 

فضاي کافي به محل کار اختصاص دهيد. با توجه به نوع فعاليتتان بايد بتوانيد ابعاد مناسبي را تعيين کنيد. کار شما ميتواند توليد در انباري يا پارکينگ به وسيله ابزار آلات و يا توسط کامپيوتر شخص شما باشد، از يک اتاق تا يک ميز و صندلي، بايد آزادي عمل در توسعه بيشتر کارتان را به شما بدهد.

 

راحتي و سلامتي شما در اولويت است پس ميز و صندلي مناسب با آن را در نظر بگيريد. از طرف ديگر اگر فضاي شما محدود است ميتوانيد با قفسه بندي بر روي ديوار فضاي بيشتري براي ابزار کار خود ايجاد کنيد؛ که در اين موارد استفاده از طبقه و قفسه ها ميتواند حريم بندي فضاي کار شما را نيز بيشتر کنند.

کار در منزل به دليل ارتباطات محدود با دنياي بيرون نسبت به کار در بيرون بيشتر در معرض خستگي روانيست بنابراين استفاده از عناصر گياهي و ديد به منظره يا فضاي باز بهترين راه براي جلوگيري از آسيبهاي کار در خلوت و ساعات طولاني است. نور کافي از ايجاد خستگي در چشم جلوگيري ميکند؛ پس بهتر است از ترکيب نور طبيعي و مصنوعي استفاده کنيد.

 

نظم در فضا به ايجاد نظم در کارتان نيز کمک خواهد کرد. استفاده از وسايل بدون سيم و يا روشهاي خلاقانه براي پوشاندن و مخفي کردن سيم ها و اختصاص دادن جايگاهي مانند کمدها و کشوها و طبقه براي هر وسيله براي جلوگيري از بينظمي مفيد است. نظم بخشيدن به وسايل و محيطتان امنيت، سرعت و تمرکز شما در کارتان را بالاتر خواهد برد.

به ياد داشته باشيد که اين فضا محل کار شماست؛ پس آزاديد تا آن را همانگونه که دوست داريد دکور کنيد. از رنگ و طرح دلخواه تا انتخاب وسايل کار و دسترسي هايتان. اين نکات احساس تعلق بيشتري در شما ايجاد کرده و راندمان کاري را بالاتر خواهند برد.

 

در نهايت مهمترين نکته اين است که با توجه به تمام محدوديتهاي موجود در منزلتان، حتما فضايي را به طور ثابت به محل کار خود اختصاص دهيد و از مزاياي طراحي اتاق کار در منزل استفاده ببريد.

 

 


تفریحات سالم فضاي ,منزل ,ايجاد ,اتاق ,استفاده ,کارتان ,طراحي اتاق ,براي جلوگيري ,اختصاص دهيد ,مهمترين نکته ,ايجاد کنيد؛ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان زن نگاشت های جویدنی اما قورت ندادنی خلوتگاه یه مجرد دهه شصتی مشاوره ایمن سازی ساختمان های تجاری و اداری گرمایش برودت پارس جعبه سازی Javaheri.law بازدید بلاگ | افزایش بازدید وبلاگ | بازدید رایگان وبلاگ |