تصفیه آب برج های خنک کننده و چیلرها نیاز به تصفیه و درمان وسیعی دار.در طی تصفیه این آب،باید سه فاکتور مهم خوردگی لوله ها و واحد های تبادل گرمایی، رسوب های جدار داخلی لولوه ها و ضریب تبادل حرارتی و رشد مواد میولوژی به طور هم زمان کنترل گردد PH پایین می توان ضریب تبادل حرارتی را زیاد کند اما اشکال اینجاست که در PH های پایین میزان خوردگی مواد افزایش می یابد.تکنیک های تصفیه مرسوم استفاده از مواد شیمیایی مثل کلر و هیپوکلریت می باشد که خوردگی بیولوژیکی را کاهش می دهد اما به علت داشتن پایداری و قدرت اکسندگی زیاد در آب باعث خوردگی شیمیایی می شوند.

صورت های اصلی رسوب در برج های خنک کننده،یون های کلسیم و منیزیم می باشد که این رسوبات باعث ایجاد لایه ای ضخیم روی سطوح دستگاه های تبادل حرارت می شود. کاهش انتقال حرارت باعث عمل تبخیر آب و افزایش غظلت نمک ها در آب برج های خنک کننده می شود که در این حالت به اشباع رسیدن نمک ها تسریع می شود و رسوب گذاری افزایش می یابد.

سیستم تصفیه آب برج خنک کن چیست و چگونه کار می کند؟

در مراکز صنعتی که از برج های خنک کن برای تجهیزات خود استفاده می کنند، برای اطمینان از بازدهی مناسب فرآیند و افزایش عمر مفید تجهیزات، به کارگیری سیستم های تصفیه آب کولینگ تاور معمولا لازم و ضروری می باشد. تصفیه نکردن آب برج های خنک کن موجب رشد مواد آلی، گرفتگی، رسوب، خوردگی و پوسته پوسته شدن تجهیزات می شود که در دراز مدت منجر به کاهش بازدهی مجموعه، از مدار خارج شدن سیستم و تحمیل هزینه های سنگین برای تعویض قطعات آسیب دیده و فرسوده می گردد.

تجهیزات و بخش های اصلی یک سیستم تصفیه آب برج خنک کن چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، انتخاب دقیق اجزای سیستم تصفیه آب برج های خنک کن وابسته به کیفیت آب تغذیه و خصوصیات شیمیایی آب درون (در گردش) آن در مقایسه با کیفیت آب مورد نیاز برای سیستم و تجهیزات وابسته به آن (توسط سازنده مشخص می شود) می باشد. اما در حالت کلی هر سیستم تصفیه آب برج خنک کن معمولا شامل نوع مناسبی از موارد زیر می باشد:

·         زلال ساز

·         فیلتراسیون و/یا الترافیلتراسیون

·         مبدل/کاهنده یونی

·         تغذیه شیمیایی

·         پایش خودکار

بسته به ناخالصی های موجود در آب، هر ترکیبی از این موارد ممکن است بهترین گزینه برای انتخاب تجهیزات و ساخت سیستم تصفیه مورد نیاز برای شما باشد، لذا مشاوره با افراد متخصص در این زمینه برای اطمینان از انتخاب صحیح با توجه به خصوصیات برج خنک کن مورد استفاده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به نیازهای مرتبط با برج خنک کن و فرآیند، معمولا این اجزای استاندارد کافی می باشند. با این حال اگر برج خنک کن موجود، نیاز به سیستمی خاص تر داشته باشد، می توان تجهیزات و فرآیندهای دیگری را نیز به سیستم اضافه نمود.

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-36039683  

 


دما مهر تصفیه ,سیستم ,تجهیزات ,خوردگی ,·         ,افزایش ,سیستم تصفیه ,نیاز برای ,مورد نیاز ,برای اطمینان ,ضریب تبادل ,ضریب تبادل حرارتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین ساندویچ پنل در ایران شماره خاله معرفی کالا blas مرجع تحلیلی سئو حرفه ای فروشگاه سفارش آنلاین تنباکو | سیب آنلاین © پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان هنر وهواشناسی