لوله کشی برج خنک کننده به معنی ایجاد و ساخت مسیر انتقال آب میان سیستم و دستگاه برج خنک کننده است.جهت خنک کردن آب باید بتوانیم آن را به برج خنک کننده منتقل و پس از خنک شدن مجددا به سیستم برگردانیم. این انتقال به وسیله قدرت پمپ و در مسیر لوله کشی رفت و برگشت میان سیستم و برج خنک کننده انجام میشود. لوله کشی برج خنک کن دارای اصول و قواعد می باشد که عدم رعایت آن موجب انتقال های ناگواری خواهد شد که در مطلب پیش رو به برخی نکات مهم و اجرا می پردازد.

لوله کش آب کولینگ تاور

آب جبرانی آب قابل حمل آز آب شهر یا چاه است که به جریان آب کندانسور اضافه می شود. تاکسری آب برج ناشی از تبخیر ، رانش باد،پاشش و تخلیه عمدی را جبرانی کند.وجود شیر دستی جداسازی برای لوله آب ورودی برای سرویس و نگه داری برج ضروری است.لوله PVC یا مسی برای لوله کشی آب جبرانی مناسب است و باید با عایق حرارتی فایبرگلاس و بخاربند با حداقل 1IN (2.5cm) ضخامت پوشانده شود.

شیر کنترل آب ورودی برج (شیر شناور مکانیکی یا الکترونیکی) برای جبران کسری آب تشتک تحتانی برج ضروری است.لوله آب ورودی برج را با عایق حرارتی بپوشانید تا از یخ زدگی آن رد فصل زمستان جلوگیری شود.

چهار سیستم لوله کشی مجزا برای هر برج خنک کننده مورد نیاز است

  • لوله کشی آب کندانسورکولینگ تاور 
  • لوله کشی آب کولینگ تاور
  • لوله کشی سرریز و لوله تخلیهکولینگ تاور
  • لوله کشیبرج ها یاسلول های چندتایی کولینگ تاور

لوله کشی آب کندانسور


لوله کشی برگشت آب کندانسور(CDWR) آب گرم کندانسور را به برج تحویل می دهد اما لوله کشی رفت آب کندانسور(CDWS)  را به کندانسور می رساند. یک شیر دستی قطع و وصلی باید برای لوله های رفت و برگشت برج تامین شود تا تعمیرات برج را تسهیل کند. لوله های کندانسور را باعایق حرارتی بپوشانید تا در فصل زمستان یخ نزنند.

لوله کشی برگشت آب کندانسور(CDWR) بین برج و کندانسور باید عایق حرارتی فایبرگلاس با حداقل ضخامت یک اینچ پوشانده شود تا جذب گرما توسط آب برج کاهش یابد و به چیلر منتقل نشود. گاهی اثر گردابی در لوله رفت آب کندانسور به تشک تحتانی برج بوجود می آید; به ویژه اگر از یک لوله تخلیه عمودی استفاده شود. اثر گردابی باعث به دام افتادن هوا در آب برج و هوا گرفتن پمپ کندانسور و در نهایت خسارت مکانیکی می شود. بیشتر سازندگان برج یک حوضچه تخلیه جانبی و دائمی را پیشنهاد می کنند که به تشتک تحتانی برج اضافه می شود تا به دام افتادن هوا به حداقل برسد.

لوله کشی آب جبرانی

آب ورودی یا جبران کننده کسری آب برج، همان آب شهر است که می تواند کسری آب برج ناشی از تبخیر، رانش باد، پاشش و تخلیه عمدی را جبران کند.

تعبیه یک شیر دستی جدا کننده برای لوله آب ورودی برای سرویس و نگهداری برج ضروری است. لوله PVC  یا مسی برای لوله آب ورودی مناسب است و باید با عایق حرارتی فایبرگلاس و بخاربند پوشانده شود. شیر کنترل آب ورودی برج (شیر شناور مکانیکی یا الکتریکی) برای جبران کسری آب تشتک تحتانی برج ضروری است. لوله آب ورودی برج را با عایق حراراتی بپوشانید تا از یخ زدگی آن در فصل زمستان جلوگیری شود. تلفات آب برج خنک کننده سیستم تهویه مطبوع، از تبخیر، رانش باد و پاشش بوجود می آید که باید دقیقاً مقدار آن ها مشخص شود تا بتوان لوله آب ورودی مناسب را انتخاب کرد

لوله کشی سرریز و لوله تخلیه

ضرورت دارد هر برج خنک کننده مجهز به لوله سرریز و لوله تخلیه برج متصل به لوله فاضلاب باشد. نباید آب برج با تصفیه شیمیایی در لوله فاضلاب به آب های سطحی یا زه کشی تخلیه شود. لوله سرریز کمی بالاتر از سطح آب عملیاتی تشتک تحتانی برج قرار دارد. اگر شناور درست عمل نکند و آب زیادی وارد تشتک تحتانی برج شود، این آب اضافی از طریق لوله سرریز وارد لوله فاضلاب می شود. لوله تخلیه کف تشتک تحتانی برج مجهز به یک شیر تخلیه است تا باز کردن ان در زمان سرویس های فصلی بتوان آب برج را خالی کرد.

لوله کشی برج ها یاسلول های چندتایی

وقتی دو یا چند سلول با هم لوله کشی می شوند تا بعنوان یک برج عمل کنند، هر سلول باید لوله کشی شود. با این حال، این لوله کشی نیاز به تغییرات یا حدف و اضافاتی دارد.

انتخاب پمپ و مکان نصب و لوله کشی

برای شبکه های آب کندانسور تهویه مطبوع پمپ های سانتریفیوز رایج ترین نوع پمپ های کندانسور هستند ولیاز پمپ های خطی مکش جلو،دو نیمه ایافقی و دو نیمه ای عمودی نیز می توان استفاده کرد.با این وجود ،گاهی برای کاربردهای خاص،پمپ های توربینی عمودی مناسب ترند.زیرا دو یا چند پروانه های مرحله ایدر امتداد محوری مشترک دارند،به طوری که دهش هر مرحله به عنوان ورودی یا مکش مرحله بعد محسوب میشود.محور های موتور  و پمپ به طور عمودی قرار می گیرند. این پمپ با یک لوله دهش طراحی می شود.و مکش آن به یک مخزن یا حوضچه آب ( مانند تشتک برج خنک کننده ) متصل می شود.

 

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دما مهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-36039683 

 

 
دما مهر لوله ,کندانسور ,ورودی ,تخلیه ,کننده ,تشتک ,تشتک تحتانی ,برای لوله ,عایق حرارتی ,لوله تخلیه ,حرارتی فایبرگلاس ,عایق حرارتی فایبرگلاس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تولیدی بند رخت آپارتمانی خوشمزه ترین مزه ها اینتر موزیک / Inter-Music جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران ارزان کده فلزیاب تصویری 09102191330 مشاوره خانواده