تعمیرات برج خنک کننده و بازدید های دوره ای از جمله مواردی است که می تواند در افزایش عمر و راندمان مناسب یک تجهیزصنعتی نقش عمده ای بازی کند.برج خنک کننده یا کولینگ تاور به عنوان تجهیزی که علاوه بر استهلاک قطعات،در معرض آسیب های مانند رسوب آب،خوردگی،زنگ زدن قطعات و تشکیل جلبک در آب قرار میگیرد نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. علاوه براین نیاز است تا دستور العمل های نگهداری و سرویس دوره ای برای برج خنک کننده و کولینگ تاور تهیه گردد.

تعمیرات کولینگ تاور شامل مجموعه اقداماتی جهت بازسازی،بروز رسانی و بهسازی برج خنک کننده است،اقداماتی از جمله :تعویض قطعات مصرفی شامل پکینگ ،تسمه،نازل،آب پخش کن،بازسازی بدنه و رفع نشتی کولینگ تاور،تعویض قطعات معیوب از جمله پروانه یا الکتروموتور و یا ارتقا عملکرد دستگاه شامل کاهش مصرف آب یا کاهش مصرف انرژی تعمیر کولینگ تاور می تواند شامل تعویض قطعه ای کوچک و گاه تعویض و یا تعمیر مجموعه ای گسترده ای از قطعات برج خنک کننده باشد.برج خنک کننده ازچمله دستگاه هایی است که به دلیل در معرض رطوبت قرار داشتن به سرعت دچار خوردگی و فرسودگی می شود بنابراین نیاز است تا تعمیرات برج خنک کن و به صورت دوره ای طبق زمان بندی مشخص انجام شود.

 

عملکرد دمایی برج خنک کننده
یکی از مهمترین موارد کلی در بررسی کارایی کولینگ تاور و صحت عملکرد قطعات آن، عملکرد دمایی برج خنک کن است. به عنوان مثال اگر در هنگام طراحی برج خنک کننده، دمای ورودی آن 37 درجه سانتیگراد و دمای خروجی آب از برج خنک کن 32 درجه در نظر گرفته شده باشد، در زمان بازرسی و سرویس باید ابتدا مطمئن شد که سیستم کولینگ، در مرحله اول آب را در دمای مورد نظر دریافت کرده و سپس آب را به دمای مورد نظر در شرایط طراحی برساند.
بررسی دمای ورودی به برج خنک کننده : در این شرایط اگر دمای آب ورودی به Cooling tower بالاتر از دمای طراحی باشد، به عنوان مثال در شرایطی که پیشتر ذکر شد، آب با دمای 39 درجه سانتیگراد به برج خنک کننده برسد، پیش از هر اقدامی لازم است شرایط تجهیزات و مدار پیش از برج خنک کننده مورد بررسی قرار گیرد و اگر ایرادی در آن وجود دارد بر طرف گردد تا برج خنک کننده دمای مورد نظر در شرایط طراحی را دریافت نماید، زیرا در غیر این صورت برج خنک کننده ممکن است نتواند دمای آب را به دمای مورد نظر در شرایط طراحی برساند و کل خط تولید دچار مشکل گردد.

در شرایطی که دمای ورودی برج خنک کننده بسیار کمتر از دمای طراحی باشد، در این حالت اگرچه شرایط بهتری برای رساندن دمای آب به دمای خروجی سیستم Cooling tower مهیا است، اما برج خنک کننده با حداکثر ظرفیت خود کار نمی کند.
بررسی دبی و میزان آب در گردش برج خنک کن :  همانند شرایط دمایی برج خنک کن، دبی و میزان آب در گردش کولینگ تاور نیز باید در محدوده طراحی باشد. به عنوان مثال اگر میزان آب در گردش برج خنک کننده ای در زمان طراحی برابر 200 متر مکعب در ساعت بوده و در زمان بهره برداری، دبی کولینگ تاور به 300 متر مکعب در ساعت افزایش پیدا کند، این امر موجب کاهش دمای رنج (اختلاف دمای ورودی و خروجی کولینگ تاور) شده و موجب می شود دمای خروجی مورد نظر به دست نیاید.

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-36039683 

 

 
دما مهر دمای ,کننده ,کولینگ ,طراحی ,تاور ,شرایط ,کولینگ تاور ,دمای مورد ,دمای ورودی ,دمای خروجی ,عنوان مثال ,دمای طراحی باشد، ,شرایط طراحی برساند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ffghh تابستون دانلود آهنگ جدید بسم الله الرحمن الرحیم (صالحین) اجناس فوق العاده آموزش و خدمات دیجیتال مارکتینگ خريد تاتو اسپری موقت بدن شابلون لاك ناخن پرزدار مات 2020