1-    رژیم غذایی سالم مصرف کنید
آرایش ظاهری می تواند جلوه ی خوبی به هریک از اعضای بدن بدهد اما  بدون شک هیچ چیز بهتر از محافظت  و مراقبت درونی نیست و ما از خوردن یک رژیم غذایی مناسب، مغذی  و با ویتامین، بهترین نتیجه را می گیریم. کمبود ویتامین در بدن به سرعت  خود را با ضعف، ناخن های شکننده یا چاله های ناخن نمایان می کند.

2-    از مرطوب کننده استفاده کنید

هنگام مالیدن لوسیون یا روغن به دستان خود ، حتماً آن را در کوتیکول ها و ناخن ها نیز بزنید. شستشوی منظم دست یا استفاده از ضدعفونی کننده دست می تواند به سرعت پوست و ناخن را خشک کرده و شکننده کند، بنابراین سعی کنید بعد از هر بار شست و شو ناخن هایتان را مرطوب کنید. علاوه بر مرطوب کننده ها، روغن نارگیل برای مالیدن به ناخن ها و کوتیکول های آن بسیار عالی عمل می کند.

3-    ناخن هایتان را مرتب کنید

اشخاصی که علاقه به بلند کردن ناخن هایشان دارند، احتمالاً ناخن های شکسته را تجربه کرده اند. تنها راه حل برای جلوگیری از این کار، مرتب، کوتاه و تر و تمیز نگه داشتن آن است. نیازی نیست که آنها را بیشتر از حد معمول بلند کنید تا در زمان  کار و  شستشوی ظروف ، دچار یک دردناک اجتناب ناپذیر شوید. ناخن های شما معمولاً در هر هفته 1 میلی متر رشد می کنند، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی باید آنها را مرتب و کوتاه کنید.

4-    از استفاده از پولیش های خشن خودداری کنید

جلا دهنده ها و لاک های  ناخن ها به طور معمول حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی و رنگدانه هایی هستند که در واقع برای ناخن های شما مناسب نیستند. قبل از ، مطمئن شوید که لاک ناخن را بدون تولوئن ، دیبوتیل فتالات ، دی متیل و دی متیل فتالات ، کافور و فرمالدئید انتخاب کرده اید. 

5-    برای لاک جایگزین پیدا کنید
رنگ آمیزی ناخن های شما یک زیبایی آنی جدیدی به ظاهر کلی شما خواهد کرد، اما  همانطور که گفته شد، لاک ناخن حاوی مواد شیمیایی است که برای  سلامتی ناخن ها مناسب نیست. لاک های طبیعی و گیاهی که جدیدا وارد بازار شده اند، با وجود رنگ های زیبا و متنوع مضرات لاک های شیمیایی را به همراه ندارند.
6-    کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی را کنار بگذارید

استفاده از ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن موجب ایجاد فضایی بسته روی ناخن می‌شود که در آن آب و میکروب جمع می شوند که می‌تواند عامل ابتلای فرد به بیماری‌های می، قارچی و باکتریایی باشد، در ضمن بعد از برداشتن آنها نیز معمولا بستر ناخن  بسیار نازک، شکننده  و ضعیف می شود که برای مدتی رشد ناخن ها را نیز مختل می کند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها ضامن سلامت و زیبایی آنهاست.

7-    مراقب کوتیکول های ناخن هایتان باشید

از برش دادن کوتیکول های  ناخن هایتان در حین مانیکور خودداری کنید زیرا کوتیکول ها مانعی برای  رشد و تکثیر باکتری ها هستند و برش آنها می تواند منجر به عفونت های دردناک شود. می توانید آنها را با استفاده از خلال کوتیکول مرطوب کرده و به عقب فشار دهید و تنها بخش های مرده پوست را برش دهید.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید. ناخن ,کوتیکول ,استفاده ,هایتان ,مرطوب ,کرده ,مواد شیمیایی ,داشتن ناخن ,حاوی مواد ,خودداری کنید ,ناخن هایتان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

19Aban کُنجِ دنجِ مجآزیم کالای ارزان فروشگاه مای دکوری قفل هوشمند سایت زیبایی و مدل لباس و آشپزی blog دانلودستان