•    آیا خوردن گوشت مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟
•    فواید مصرف گوشت مرغ در حین بارداری
•    اثرات مضر مصرف مرغ در بارداری
در دوران بارداری ، برای مادر مهم است که از رژیم غذایی متعادل برای رشد و نمو جسمی و ذهنی کودک خود اطمینان حاصل کند. بسیاری از تغییرات جسمی که در دوران بارداری در بدن اتفاق می افتد باعث تغییر در عادت های غذایی می شود، بنابراین ضروری است که بدانیم چه موادی را می توان در رژیم غذایی قرار داد و از مصرف چه چیزهایی باید اجتناب کرد. گوشت مرغ یکی از غذاهایی است که برای مصرف ن باردار توصیه می شود، زیرا منبع خوبی از پروتئین است و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را نیز تأمین می کند.

آیا مصرف گوشت مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟

مرغ یک ماده غذایی بسیار مغذی است که با پروتئین ها و 9 اسید آمینه ضروری غنی شده است ، گوشت مرغ از نظر چربی کم است و باعث افزایش وزن نمی شود و آن را به عنوان منبع غنی از مواد مغذی لازم برای یک زن باردار تبدیل می کند.
اما مهم است که مرغ مصرف شده توسط ن باردار به خوبی پخته شود. از مصرف مرغ خام و نپخته باید جلوگیری شود زیرا می تواند توسط باکتری هایی به نام Listeria آلوده شود اما طبخ مرغ در دمای بالاتر از 160 درجه فارنهایت می تواند باکتری ها را از بین ببرد و مرغ را برای مصرف بی خطر کند.

فواید خوردن  گوشت مرغ در دوران بارداری

مرغ سرشار از پروتئین بدون چربی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. خوردن مرغ در اوایل بارداری مواد ضروری لازم را برای کمک به رشد جسمی، عصبی و ذهنی  سالم کودک در رحم مادر فراهم می کند.
در زیر  به چند مزیت دیگر از مصرف گوشت مرغ در دوران بارداری اشاره می کنیم:

•    مرغ سرشار از نیاسین یا ویتامین B3 است که باعث تحریک رشد مغز و حفظ سلامت مغز کودک می شود.
•    مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری است که حمایت لازم را برای ایجاد و تقویت ماهیچه ها و عضلات انجام می دهد.
•    مرغ چربی کمی دارد و مواد مغذی مهم را تأمین می کند و از ایجاد و تجمع چربی اضافه در بدن جلوگیری می کند. برای کاهش میزان چربی، مرغ  باید بدون پوست مصرف شود.
•    مصرف 100 گرم مرغ در روز 50٪ از نیاز روزانه پروتئین یک زن باردار را برآورده می کند.
•    مرغ منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و از نظر کلسترول کم است.
•    جگر مرغ منبع خوبی از ویتامین کولین استد که به عملکرد مغز و حافظه نوزادان در سالهای اولیه پس از تولد کمک می کند.
•    جگر مرغ همچنین حاوی فولات است که به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند.
•    مرغ حاوی ویتامین A و E ، سلنیوم و تیامین است. این ویتامین ها و مواد معدنی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند که سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند و باعث افزایش سطح انرژی می شوند.
•    مرغ  آهن و روی  بدن را تأمین می کند که به رشد سلول های جدید کمک می کند. آهن موجود در مرغ به راحتی توسط بدن جذب می شود.
مواد مغذی موجود در گوشت مرغ  به رشد اندام ها ، سلول ها و استخوان های کودک کمک می کند. همچنین مرغ از بیماریهای مزمن مانند دیابت ، کلسترول و بیماریهای قلبی پیشگیری می کند.
چند روش عالی برای استفاده از مرغ در وعده های غذایی:
1. می توانید مقداری مرغ بدون پوست را پخته و آن را برای برخی از پروتئین های مورد نیاز به سالاد اضافه کنید.
2. می توانید خوراک های از مرغ های خوشمزه تهیه کرده و آن را با برنج ، روتاری یا نان مصرف کنید.
3. مرغ پخته و خرد شده را با مقداری مایونز خانگی مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ساندویچ خوشمزه میل کنید.
4- می توانید مرغ را با مقداری ادویه و سبزیجات بپزید و آن را به شکل سوپ سالم مصرف کنید.
5- می توانید مرغ را چرخ کرده و یک مرغ کبابی خانگی خوشمزه تهیه کنید.

اثرات مضر خوردن مرغ در بارداری

مرغ فاقد ماده مضر یا ماده معدنی است که برای یک خانم باردار مناسب نباشد و در واقع این ماده غذایی در دوران بارداری به عنوان یک ماده غذایی سالم محسوب می شود.
تنها خطر مرتبط با مرغ ، باکتری های عفونی به نام Listeria است. در مرغ آلوده یافت می شود و باعث ایجاد عفونت موسوم به لیستریوز می شود. لیستریوز در ن باردار خطر زایمان زودرس ، سقط جنین ، عفونت در نوزاد و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد که در صورت پخت کامل  صحیح خطری در پی نخواهد داشت.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید. مصرف ,بارداری ,گوشت ,دوران ,مواد ,غذایی ,دوران بارداری ,مواد معدنی ,مواد مغذی ,ن باردار ,ماده غذایی ,اسید آمینه ضروری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ حمید هیراد / دانلود آهنگ و فول آلبوم حمید هیراد دبیرستان علمی آموزشی سپاه امام علی بن ابیطالب محصولات کیهان فروشگاه اینترنتی shishebarghi شه دروس همکاری در فروش - گامی به سوی ثروت آفرینی لذت اینترنت آ یک دانلود | دانلود فیلم دانلود سریال دانلود آهنگ