از برف چه خبر ؟ ! جمعه خروج کامل سامانه !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  خسته نباشید دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ بی مقدمه بریم سرِ سامانه بارشی و سرد اواخرِ هفته جاری . از روز چهارشنبه خصوصا بعد از ظهر و شب ، بارش های پراکنده رو در بخش هایی از جلگه انتظار داریم . اما از اواخر وقت چهارشنبه به سمتِ بامداد پنجشنبه ؛ با تقویت نفوذ ناوه تراز میانی جو و زبانه های پرفشار سطح زمین ، از غرب به شرق استان شاهد تراکم ابر ، وزش باد نسبتا شدید ( گاهی در برخی نقاط با تندباد های شدید ) ، بارندگی ( برف گاهی با کولاک در ارتفاعات ) ، احتمال تگرگ و با شانس ضعیف رعد و برق و کاهش محسوس و به یکباره دما خواهیم بود و این سامانه غروب نهایت سرِ شب از غرب استان ، اواسط نهایت آخر شب از نواحی مرکزی استان و اواخر شامگاه پنجشنبه نهایت بامداد جمعه از شرق استان خارج خواهد شد .

 

باد :::

 

برای اواخر وقت چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و با شدت کمتر تا بعد از ظهر ، در اکثر نقاط استان ؛ به دلیل ، گرادیان فشاریِ حاصله ، وزش باد نسبتا شدید گاهی در برخی نقاط تندباد های شدید رو انتظار داریم . جهت آن غربی تا شمالی خواهد بود عموما .

 

هشدار (1) : به سبب وزش باد شدید در اواخر شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه ، ارتفاع موج دریا در برخی نقاط به بیش از 2 متر میرسه و اصلا شرایط برای فعالیت های دریایی مساعد نیست .

 

در زیر هم حداکثر سرعت باد سامانه رو از دید مدل GFS ملاحظه می فرمائید :

 


 

بارش :::

 

با توجه به سمت و سوی جریاناتِ سطح زمین و تراز های تحتانی تا میانی جو ، انتظار میره اوج ریزش ها در سواحلِ "عباس آباد ، چالوس و غرب نوشهر" و همچنین شرقِ سوادکوه و دامنه هایِ"ساری ، میاندرود ، نکا ، بهشهر و گلوگاه" باشه . بیشترین ضعفِ بارشی هم در محدوده غربِ رامسر ، دامنه های نور و غربِ آمل دیده میشه . در ارتفاعات هم اوج بارش ها برای ساعات بامداد و صبح پنجشنبه خواهد بود و بعد اون بارش ها تضعیف میشن .

 

برف :::

 

ارتفاعات و دامنه های 200 متر استان ، تا بامداد نهایت صبح پنجشنبه برفی خواهند شد . اما جلگه ؛؛؛


برای شرق تنکابن ، عباس آباد ، چالوس و غرب نوشهر   در   اواخر بامداد نهایت اواسط صبح پنجشنبه به سمت بعد از ظهر و غروب   ،   برای شرق نوشهر ، غرب نور و آمل   در   اواسط صبح نهایت ظهر پنجشنبه به سمت غروب و سر شب   و   برای   قائمشهر ، ساری ، نکا ، بهشهر و گلوگاه    در   اواخر صبح نهایت اوایل بعد از ظهر پنجشنبه به سمت شامگاه   مخلوط باران و برف و تدریجا برفابه ، با احتمال قوی برف    رو خواهیم داشت .


برای شرق نور ، بابل ، سیمرغ ، جویبار و میاندرود   در   ظهر نهایت غروب پنجشنبه به سمت شامگاه   مخلوط باران و برف و تدریجا برفابه ، با احتمال ضعیف برف   رو خواهیم داشت .


برای رامسر و غرب تنکابن   در   اواسط صبح نهایت ظهر پنجشنبه به سمت غروب  ،   برای   محمودآباد ، فریدونکنار ، بابلسر و سواحل جویبار   در   اوایل بعد از ظهر نهایت غروب پنجشنبه به سمت شامگاه   احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه   رو خواهیم داشت .


برای   سواحلِ "ساری ، میاندرود ، نکا ، بهشهر" و شبه جزیره میانکاله  در  ظهر نهایت غروب پنجشنبه به سمت شامگاه   احتمال قوی مخلوط باران و برف و یا برفابه   رو خواهیم داشت .

ضمنا ؛ یک نکته ای رو توجه داشته باشید که هماهنگی سرما و بارش اصلِ مهمیه . در مناطقی که در قسمت بارش نام برده شده ، ضعفِ بارشی ممکنه قدری زمان و مقدارِ برف رو به تأخیر بندازه . هشدار (2) : طی این مدت ، از تردد بدون زنجیر چرخ در محور های کوهستانی استان ، به طور جد خودداری کنید .   باغداران عزیز توجه کنید که برف دامنه ها و ارتفاعات استان رو طی این مدت سفیدپوش میکنه و برای روز های شنبه و یکشنبه ، در اکثر نقاط استان ، حتی جلگه ، یخبندان رو خواهیم داشت و طی این مدت برف در مناطق جلگه ای ، نهایت یک برفِ سبک خواهد بود . در رابطه با سامانه سرد و بارشیِ اواخر هفته ، احتمال 1 پست تحت عنوان پست نهایی داشته باشیم .
در زیر هم تجمع بارش برف سامانه پیش رو را از دید مدل ECMWF مشاهده می فرمائید :

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای دیارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 

 

 



هواشناسی بابلسر فورکا پنجشنبه ,نهایت ,استان ,بارش ,سامانه ,خواهیم ,خواهیم داشت ,برخی نقاط ,نهایت غروب ,غروب پنجشنبه , در   اواسط ,شامگاه   مخلوط باران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لایک چت ، چت لایک سئو سایت وردپرس تفریحات سالم پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال صبا موزیک only girl دانلود رایگان