پست نهایی در رابطه با اولین حرکت انتحاری بهمن ! بلاکینگ پس از خروج سامانه در انتظار مازندران !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ بریم سر دومین حرکت انتحاری زمستان 1399 در مازندران . از روز چهارشنبه خصوصا بعد از ظهر و شب ، بارش های پراکنده رو در بخش هایی از جلگه انتظار داریم ، قبلش احتمال مه هم وجود داره و گاهی با وزش باد خصوصا در غرب استان . اما از اواخر وقت چهارشنبه به سمتِ بامداد پنجشنبه ؛ با تقویت نفوذ ناوه تراز میانی جو و زبانه های پرفشار سطح زمین ، از غرب به شرق استان شاهد تراکم ابر ، وزش باد نسبتا شدید ( گاهی در برخی نقاط با تندباد های شدید ) ، بارندگی ( برف گاهی با کولاک در ارتفاعات ) ، احتمال تگرگ و با شانس ضعیف رعد و برق و کاهش محسوس و به یکباره دما خواهیم بود و این سامانه غروب نهایت سرِ شب از غرب استان ، اواسط نهایت آخر شب از نواحی مرکزی استان و اواخر شامگاه پنجشنبه نهایت بامداد جمعه از شرق استان خارج خواهد شد .

 

برای اواخر وقت چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و با شدت کمتر تا بعد از ظهر ، در اکثر نقاط استان ؛ به دلیل ، گرادیان فشاریِ حاصله ، وزش باد نسبتا شدید گاهی در برخی نقاط تندباد های شدید رو انتظار داریم . جهت آن غربی تا شمالی خواهد بود عموما . سرعت وزش باد در برخی نقاط جلگه به راحتی میتونه از مرز 50 کیلومتر در ساعت هم عبور کنه .


هشدار (1) : به سبب وزش باد شدید در اواخر شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه ، ارتفاع موج دریا در برخی نقاط به بیش از 2 متر میرسه و اصلا شرایط برای فعالیت های دریایی مساعد نیست . ضمنا ؛ اقدامات لازمه جهت جلوگیری از خسارات باد به تأسیسات شهری صورت گیرد .

 

با توجه به سمت و سوی جریاناتِ سطح زمین و تراز های تحتانی تا میانی جو ، انتظار میره اوج ریزش ها در سواحلِ "عباس آباد ، چالوس و غرب نوشهر" و همچنین شرقِ سوادکوه و دامنه هایِ"ساری ، میاندرود ، نکا ، بهشهر و گلوگاه" باشه . بیشترین ضعفِ بارشی هم در محدوده غربِ رامسر ، دامنه های نور و غربِ آمل دیده میشه . در ارتفاعات هم اوج بارش ها برای ساعات بامداد و صبح پنجشنبه خواهد بود و بعد اون بارش ها تضعیف میشن . ضمنا ؛ این نکته رو مد نظر قرار بدید که منظور از ضعفِ بارشی ، مجموع بارشِ سامانه در مقیاس با دیگر نقاط هست و سرما هوا در تبدیل بارش باران به برف ، میتونه قدری ضعف بارشی رو پوشش بده و اینکه در مناطقی که بارش ها بهتر هست ، به معنای هماهنگی بارش و سرما نیست . بیشترین هماهنگی بارش و سرما در جلگه مختص نواحی شرقی جلگه خواهد بود که قدری وضع بهتری رو نسبت به دیگر نقاط جلگه دارند .

 

هشدار (2) : با توجه به شدت بارش ، در برخی نقاط جلگه خاصه ساعات بامداد و سر صبح ، آبگرفتگی معابر رو خواهیم داشت .

 

ارتفاعات و دامنه های 200 متر استان ، تا بامداد نهایت صبح پنجشنبه برفی خواهند شد . اما جلگه ؛؛؛


برای شرق تنکابن ، عباس آباد ، چالوس و غرب نوشهر   در   اواخر بامداد نهایت اواسط صبح پنجشنبه به سمت بعد از ظهر و غروب   ،   برای شرق نوشهر ، غرب نور و آمل   در   اواسط صبح نهایت ظهر پنجشنبه به سمت غروب و سر شب   و   برای   قائمشهر ، ساری ، نکا ، بهشهر و گلوگاه    در   اواخر صبح نهایت اوایل بعد از ظهر پنجشنبه به سمت شامگاه   مخلوط باران و برف و تدریجا برفابه ، با احتمال قوی برف    رو خواهیم داشت .


برای شرق نور ، بابل ، سیمرغ ، جویبار و میاندرود   در   ظهر نهایت غروب پنجشنبه به سمت شامگاه   مخلوط باران و برف و تدریجا برفابه ، با احتمال ضعیف برف   رو خواهیم داشت .


برای رامسر و غرب تنکابن   در   اواسط صبح نهایت ظهر پنجشنبه به سمت غروب  ،   برای   محمودآباد ، فریدونکنار ، بابلسر و سواحل جویبار   در   اوایل بعد از ظهر نهایت غروب پنجشنبه به سمت شامگاه   احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه   رو خواهیم داشت .


برای   سواحلِ "ساری ، میاندرود ، نکا ، بهشهر" و شبه جزیره میانکاله  در  ظهر نهایت غروب پنجشنبه به سمت شامگاه   احتمال قوی مخلوط باران و برف و یا برفابه   رو خواهیم داشت .


ضمنا ؛ یک نکته ای رو توجه داشته باشید که هماهنگی سرما و بارش اصلِ مهمیه . در مناطقی که در قسمت بارش نام برده شده ، ضعفِ بارشی ممکنه قدری زمان و مقدارِ برف رو به تأخیر بندازه . این نکته هم خیلی مهمه که برای اواخر بامداد پنجشنبه در نیمه غربی استان و اوایل صبح پنجشنبه در نیمه شرقی استان ، چون حجم عظیمی از سرما به یکباره وارد میشه و کاهش دما یهویی اتفاق میوفته ، سطح برف سریع تر از سایر زمان ها به ارتفاعاتِ پایین تر کشیده خواهد شد .


هشدار (3) : طی این مدت ، از تردد بدون زنجیر چرخ در محور های کوهستانی استان ، به طور جد خودداری کنید .

 

باغداران عزیز توجه کنید که برف دامنه ها و ارتفاعات استان رو طی این مدت سفیدپوش میکنه و برای روز های شنبه و یکشنبه ، در اکثر نقاط استان ، حتی جلگه ، یخبندان رو خواهیم داشت و طی این مدت برف در مناطق جلگه ای ، نهایت یک برفِ سبک خواهد بود .


در رابطه با سانت برف هم اینکه ممکنه در برخی نقاط جلگه حتی دور از ساحل هم برفی روی زمین نشینه و برفی که در جلگه بر روی زمین میشینه بعیده به طور میانگین چیزی فراتر از 5 - 10 سانت باشه مگر به صورت نقطه ای . برای دامنه های 200 تا 500 متر هم خصوصا برای مناطقی که وضع بارش بهتری دارند ، ارتفاع برف به صورت تجمعی میتونه به بیش از 10 - 20 سانت هم در برخی نقاط برسه .


پس از خروج سامانه هم حدود یک هفته جو آسمان نسبتا پایدار خواهد بود ، وارد بلاکینگ میشیم و یخبندان های شبانه ( در برخی نقاط جلگه شدید ) تا اوایل هفته آینده تداوم داره .

 

این آخرین پست رسمی در رابطه با این سامانه بود ، اگر نکته ای جا افتاده باشه ، به صورت اطلاعیه های کوتاه اطلاع رسانی خواهد شد .


 

در زیر هم تجمع بارش ها رو تا پایان هفته از دید مدل ECMWF ملاحظه می فرمائید :

 


 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای دیارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 



هواشناسی بابلسر فورکا پنجشنبه ,استان ,نقاط ,جلگه ,بارش ,نهایت ,برخی نقاط ,خواهیم داشت ,نقاط جلگه ,حرکت انتحاری ,نهایت غروب ,شامگاه   مخلوط باران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

vabasteh2 سئو هاب آ ان بلاگ ترياق سوپر مارکت | خرید اینترنتی | فروشگاه آنلاین جم رایگان کلش 100%تضمینی خرید ساعت سواچ سفید کودکانه زنانه 2019