امروزه می توان لباس ها را در فضای آزاد خشک نمود. یا اینکه آن ها را در دستگاه خشک کن قرار داد. هر دو این روش ها می توانند در خشک کردن لباس ها موثر باشند. اما مزایا و معایبی دارند که می توانند موجب در انتخاب شما نقش داشته باشند. به طور مثال امروزه با گسترش زندگی های آپارتمان نشینی، فضای مورد نیاز جهت خشک کردن لباس ها در دسترس نمی باشد. بنابراین استفاده از دستگاه های خشک کن لباس می تواند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی در رابطه با خشک کن لباس و مزایای آن، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با مزایا و معایب ماشین های خشک کن لباس

یکی از مهم ترین مزایای ماشین های خشک کن لباس، مدت زمانی است که برای خشک شدن لباس ها نیاز است. خشک کردن لباس ها در فضای آزاد نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد. که البته با توجه به دمای هوا این مدت زمان متغیر خواهد بود. اما ماشین های خشک کن در تمامی مواقع می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن لباس ها را خشک نمایند. از طرفی استفاده از آن ها موجب می شود تا برخی از چین و چروک های روی پارچه که ناشی از شستشوی آن در ماشین لباسشویی است از بین برود. همچنین در صورت وجود چین و چروک موجب سهولت در اتوکشی لباس ها می شود.

دستگاه خشک کن لباس

اما قطعا هزینه ای برای تهیه، تعمیر و نگهداری خشک کن های لباس نیاز است. که موجب می شود روشی    گران تر از خشک کردن لباس در فضای آزاد تلقی شود. از طرفی استفاده از خشک کن های لباس می تواند موجب آسیب به محیط زیست شوند. زیرا این ماشین های خشک کن لباس با هر بار خشک کردن لباس ها، کربن تولید نموده و آن را به هوای آزاد منتقل می نمایند. به همین دلیل می توانند تاثیرات منفی بسیاری برای محیط زیست داشته باشند.

خشک کردن لباس در فضای آزاد بهتر است یا استفاده از خشک کن لباس

برای جواب دادن به این سوال باید گفت که با بررسی مزایا و معایب هر دو روش خشک کردن، می توان گفت بهترین روش خشک کردن در هوای آزاد است. زیرا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه های مصرفی شما را نیز کاهش می دهند. همچنین با استفاده از این روش دیگر نگران هزینه های نگهداری و تعمیر  ماشین های خشک کن لباس نخواهید بود. احتمال پارگی و پوسیدگی لباس ها نیز به حداقل خواهد رسید.

اما در بسیاری از مواقع سرعت خشک شدن لباس ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین حجم منسوجات به قدری زیاد است که نمی توان تمامی آن ها را در فضای آزاد خشک نمود. مانند هتل ها، بیمارستان ها در این صورت بهترین روش خشک کردن لباس ها، استفاده از دستگاه خشک کن می باشد. زیرا علاوه بر سرعت بالای خشک کردن، می توانید با توجه به حجم لباس ها آن را اری نمایید.

اصطلاحات کاربردی ماشین های خشک کن لباس

ماشین های خشک کن لباس نیز مانند ماشین های لباسشویی، دارای دکمه و سیستم های متنوعی هستند. که از هر کدام برای عملکرد و فرایند خاصی در روند خشک کردن استفاده می شود. برای اینکه بتوان از این  دستگاه ها به درستی و به صورت کاربردی استفاده نمود. نیاز است تا با کاربرد این دکمه ها به خوبی آشنایی پیدا کرد. هر کدام از این دکمه ها با اصطلاحی در کنار آن ها تعریف شده اند، که به شرح زیر می باشند.

Spin: خشک کردن

Dry: خشک کردن صد در صد

Dry only: خشک کردن تنها

Eco dry: خشک کردن اقتصادی

Cupboard dry: خشک کردن پارچه هایی از جنس نخ و کتان

نکات کاربردی در رابطه با ماشین های خشک کن لباس

ماشین های خشک کن لباس با توجه به سیستم گرمایش و ابعاد مخازن به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. بنابراین هنگام ماشین های خشک کن لباس توجه به برخی موارد می تواند به شما کمک کند تا، بهترین انتخاب را داشته باشید. این موارد به شرح زیر می باشند.

  • دستگاه خشک کن لباس صنعتیتوجه به جنس بدنه دستگاهخشک کن های لباس را می توان با جنس های مختلفی مانند تمام استیل، نیمه استیل و حتی رنگی تهیه نمود. اما انتخاب جنس بدنه کاملا بستگی به اقلیم و شرایط آب و هوایی مکان مدنظر دارد. به طور مثال اگر از خشک کن لباس می خواهید در اقلیم مرطوب استفاده نمایید. بهتر است خشک کن هایی را انتخاب نمایید که از جنس تمام استیل می باشند. در این صورت احتمال زنگ زدگی بدنه دستگاه کاهش می یابد. از طرفی اگر لباس و منسوجات را به طور نیمه خیس درون سبد خشک کن قرار می دهید. بهتر است جنس سبد از استیل ضد زنگ باشد. همچنین دوجداره بودن بدنه خشک کن ها، از هدر رفتن انرژی جلوگیری نموده و راندمان کار را افزایش می دهد. از جمله مزایای خشک کن های دوجداره می توان به کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش سرعت خشک شدن منسوجات، اشاره نمود.
  • دارا بودن میکروسوئیچ: از دیگر نکاتی که هنگام خشک کن های لباس باید مدنظر داشته باشید، بررسی میکروسوئیچ دستگاه است. میکروسوئیچ می تواند ایمنی خشک کن را افزایش دهد. خشک کن هایی که دارای میکروسوئیچ هستند، در صورت بسته نشدن درب دستگاه به طور کامل، شروع به کار نخواهند کرد. بنابراین احتمال خرابی دستگاه کاهش خواهد یافت و لباس ها با سرعت بیشتری خشک خواهند شد.
  • دارا بودن اینورتر: از دیگر نکاتی که در هنگام این دستگاه باید مدنظر داشت، چرخش دائم سبد خشک کن می باشد. به همین دلیل ایمنی دستگاه هایی که دارای گیربکس هستند، بیشتر است.
  • بررسی توری پرزگیر: همچنین توجه داشته باشید که، خشک کن هایی که از ابعاد و مقاومت خوبی برخوردار می باشند. از مقاومت بسیار بالاتری در برابر آلودگی ها و تمیز کردن روزانه برخوردار می باشند.
  • مجهز به تابلو برق: تابلوهای برقی که دارای عایق حرارتی هستند. از آسیب دیدگی تجهیزات و قطعات الکتریکی نیز جلوگیری می نمایند. از طرفی این تابلوها در قسمت فوقانی خشک کن های لباس قرار گرفته اند. که باید از برخورد حرارت با آن جلوگیری شود.

tesina.co لباس ,ماشین ,دستگاه ,استفاده ,باشند ,آزاد ,کردن لباس ,فضای آزاد ,هنگام ,داشته باشید ,بدنه دستگاه ,بسیار بالایی برخوردار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود رایگان فیلم و سریال drmilani پایگاه تخصصی خلاصه کتب دانشگاهی عصر تازه برنامه نویسان و گرافیستان راهنمای خرید لپ تاپ