دستاوردهای انسانی صنایع و فناوری های جدید ، علاوه بر مزایایی که برای آنها به همراه داشته است ، همیشه آسیب هایی را به همراه داشته است. نمونه بارز این نوآوری ها ایجاد شبکه های اجتماعی است.

این شبکه ها به کاربران اجازه می دهد تا با ایجاد تعاملات کاربر تعاملی و چند وجهی ، علایق مشترک خود را برقرار کنند ، با فرهنگ ها ، عقاید و آیین های دیگر ارتباط برقرار کنند و موضوعات متنوعی را بیاموزند.

اما علاوه بر این مزایا ، استفاده نادرست از این شبکه ها می تواند آسیب های جبران ناپذیری از جمله حفظ حریم خصوصی ، از بین رفتن روابط خانوادگی ، افزایش خیانت شویی و پدیده بزه دیدگی جنسی را به همراه داشته باشد.

 

در ادامه با شهرداد همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد ایمنی و امنیت در فضای مجازی برای جلوگیری از وقوع جرایم شبکه های اجتماعی فرا بگیرید.

دلیل سطح بالای جرایم اقتصادی در فضای مجازی روشن است ، زیرا ریشه بسیاری از جرایم کسب درآمد است و فضای مجازی به دلیل کمبود اطلاعات بسیاری از کاربران ، بهترین مکان برای ارتکاب اعمال مجرمانه برای کسب درآمد است.

علاوه بر این علت ، یک نقص وجود دارد که در بررسی و تجزیه و تحلیل آمار و پرونده های پلیس FATA به دلیل جرایم در فضای مجازی ، به ویژه در رابطه با جرایم شبکه های اجتماعی ، عدم رعایت نکات امنیتی است.

امنیت در شبکه های رایانه ای به چه معناست؟

بحث امنیت با امنیت متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر گذرواژه خود را به راحتی به دیگران ندهیم یا گذرواژه خود را به عنوان شماره شناسنامه یا تاریخ تولد انتخاب نکنیم ، این موارد امنیتی ساده است ، در این موارد احتمالاً بازندگان به دلیل عدم رعایت قوانین طعمه ان می شوند این نکات ایمنی آنها می گیرند.

اما در بحث امنیت ، مانند نصب فایروال ، آنتی ویروس و به روزرسانی در رایانه های شخصی.

بهترین و آسانترین راه برای جلوگیری از جرایم شبکه های اجتماعی چیست؟

مهمترین راه حل ارائه شده توسط پلیس به همه کاربران و شهروندان فضای مجازی رعایت مشکلات امنیتی ساده و جدی گرفتن آنهاست.

زیرا بسیاری از افرادی که در این فضا آسیب دیده اند ، کاربرانی هستند که به ایمنی توجه نمی کنند. بنابراین باید گفت که با اجرای دو رویکرد می توان از بروز چنین جرائمی جلوگیری کرد.

اولین رویکرد قبل از وقوع جرم است که عبارت است از آموزش و آگاه سازی کاربران و شهروندان در مورد ترفندهای جعلی جرایم شبکه های اجتماعی و به دنبال آن بحث مسدود کردن نقاط آسیب پذیر در صحنه جرم.

رویکرد دوم که پس از ارتکاب جرم اعمال می شود ، وضع و اجرای قوانین بازدارنده و مجازات های شدید است که از ارتکاب مجدد جرم توسط مجرمان جلوگیری می کند.

تا زمانی که از رمز کارت اعتباری خود محافظت کنید ، هیچ کس نمی تواند از آن سو abuse استفاده کند.

 راه های تشخیص سایت و صفحه اصلی از صفحه جعلی یا فیشینگ

1. توجه داشته باشید که آدرسهای اینترنتی صفحات و سایت هایی که به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند باید با https شروع شوند.

2. توجه داشته باشید که هجی آدرس یا URL صحیح است.

3. به دامنه آن سایت توجه کنید و در کجا واقع شده است؟ تمام سایتهای داخلی با .ir پایان می یابند.

 دسترسی به شبکه های اجتماعی به محتوای تلفن های هوشمند

دسترسی کاربر به شبکه های اجتماعی بیش از دسترسی کاربر به شبکه های اجتماعی است.

 بنابراین ، ذخیره اطلاعات شخصی مانند عکس های خانوادگی و غیره از طریق تلفن این یک خطر است.

کلام آخر

توصیه می شود به هرچه در شبکه های اجتماعی گفته می شود اعتماد نکنید و با ارتقا دانش و آگاهی کاربران شبکه های اجتماعی در این زمینه می توان به خوبی از وقوع جرایم شبکه های اجتماعی جلوگیری کرد.

با استفاده از اپلیکیشن شهرداد می توانید تمام نکات حقوقی مربوط به جرایم شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.




iranreportaj شبکه ,اجتماعی ,جرایم ,مجازی ,جلوگیری ,امنیت ,جرایم شبکه ,فضای مجازی ,همراه داشته ,دسترسی کاربر ,داشته باشید ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فعال در زمینه خرما تاجر چت هر چی که بخوای کتابخانه عمومی مرحوم مهندس حسین گران اجناس فوق العاده C ompuoter csrew کلش اف کلنز answering unanswered questions