نبشي چيست و چه کاربردي دارد؟

نبشي با مقطع عرضي دو ضلع عمود است و يکي از مهمترين مصالح و پروفيل هاي ساختماني است که به عنوان ترکيب و فقط در پروژه هاي عمراني ، ساختماني و صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد. نبشي ها با دو ويژگي "اندازه بال" و "ضخامت" مشخص مي شوند.

 

نبشي ها با توجه به نوع توليد به دو نوع تقسيم مي شوند:

 

نبشي مطبوعات: اين نبشي از يک ورق به طول 6 متر ساخته شده است که در وسط عرض ورق خم شده و به شکل شکل در آمده است ، به اين معني که ماهيت اساسي اين قسمت ورق استيل است.

نبشي هاي پارچه اي: اين نوع نبشي ها از همان ابتداي فرآيند توليد به عنوان نبشي اي از خط توليد خارج مي شوند.

مشخصات فني انواع نبشي اي

نبشي ها از نظر شکل ظاهري به دو نوع تقسيم مي شوند که از نظر ظاهري مي توان آنها را تشخيص داد.

 

زاويه بال برابر است

زاويه بال ناهموار

نبشي

زاويه بال برابر است:

agbd_q3.jpg

همانطور که از نام آن پيداست ، پروفيل هايي که دو بال عمودي آنها يکسان است و با حرف L (تک) شماره گذاري مي شوند ، پروفيل هاي بال مساوي ناميده مي شوند. به عنوان مثال ، نماد L300 نمايه اي با بال هاي برابر و اندازه 300 ميلي متر را نشان مي دهد.

 

زاويه بال ناهموار:

در برخي موارد ، از پروفيل هايي با بال هاي برابر استفاده نمي شود ، بنابراين از نوع نابرابر استفاده مي شود. اين نوع محصول با استاندارد ST37 ، ST52 و ST44 در بازار موجود است که با درج اندازه هر دو بال در کنار حرف L در نقشه ساختمان مشخص مي شود. به عنوان مثال ، L 300 * 200 نمايه اي با دو بال 300 و 200 ميلي متر است

http://ahantodayesfahan.ir/corner-price/

 

کاربرد نبشي اي:

از نبشي ها به طور گسترده در سازه هاي فلزي استفاده مي شود ، که طبق طرحي که مهندسان ارائه مي دهند ، از نبشي ها به عنوان شاخه و خرد شده (نيش نبشي) استفاده مي شود.

 

به طور معمول ، از زاويه هاي 50 تا 150 ميلي متر براي اتصال پل ها به ستون ها ، تيرها به تيرهاي باربر ، ستون ها به اسلب ها در پايه هاي ساخت و ساز و صنعت ، علاوه بر ساخت ستون استفاده مي شود. از خرپا نيز استفاده مي شود.

در برخي از سازه هاي ديگر مانند سازه هاي آسانسور ، از نبشي هاي شکسته استفاده مي شود که به نبشي هاي نيش معروف هستند.

در سقف هاي کروميت از تيرهاي نبشي اي ، تسمه ها يا گل ميخ ها براي بال بالايي استفاده مي شود و در داخل پوشش بتوني قرار مي گيرد. براي اتصالات ساده در سازه ، آنها از زاويه استفاده مي کنند. انواع اتصالات ساده عبارتند از: اتصال نبشي نبشي ، اتصال نبشي نشسته (غير مسلح) و (تقويت شده) ، اتصال نيمه بسته (نيمه صلب) ، اتصال بسته (صلب) و غيره.

 

 


دانلود رایگان ایران نبشي ,استفاده ,زاويه ,شوند ,اتصال ,برابر ,اتصالات ساده ,اتصال نبشي ,عنوان مثال ,پروفيل هايي ,کاربردي دارد؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش تبلیغات بهداشت adsokhanplus (مثبت اد سخن) سایت تفریح و سرگرمی سایت رسمی استقلال گالری عکس وتصویر wsshop.rzb.ir 彡✔غمـڪده هادے|سیاه پوش دلم|مخــردے ✔彡 دانلود رایگان bayatilar