راه اندازی و شروع یک کسب و کار علاوه بر وسوسه برانگیز و جذاب بودن می‌تواند سخت و طاقت فرسا هم باشد. اما برای اینکه در این راه موفق شوید خوب است از توصیه های یک مشاوره کسب و کار بهره ببرید. در ادامه توصیه هایی برای شروع کسب و کار را برایتان بیان می کنیم که می‌تواند در نقش یک مشاوره کسب و کار واقعا عالی عمل کند.

1. خودتان را ارزیابی کنید

تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند. این بدان معنی نیست که شما ایده‌های خوب و درخشانی ندارید بلکه ممکن است از نظر ویژگی‌های فردی شما آماده‌ی راه‌اندازی یک استارت آپ نباشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ایده‌هایتان را جامه‌ی عمل بپوشانید باید بدانید که آیا برای تمام کارهایی که در آینده‌ی نزدیک به سراغ شما می‌آیند از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورت‌حساب‌ها آماده هستید یا خیر. این نشان می‌دهد شما باید بتوانید قبل از هر کاری خودتان را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را هم مدیریت کنید. درواقع قبل از سرمایه‌گذاری مالی و زمانی در هر کاری خودتان را ارزیابی کنید و ببینید آیا شما ویژگی‌های یک کارآفرین را دارید یا خیر. آیا شما انگیزه لازم برای شروع کار را دارید؟ آیا قدرت سازگاری و اعتماد به نفس لازم را دارید؟ آیا شما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستید؟

2. ایده هایتان را آزمایش کنید.

وقتی یک ایده در ذهن شما نقش می‌بندد و به فکر اجرایی کردن آن می‌افتید باید ببینید آیا می‌توان آنرا به واقعیت نزدیک کرد یا خیر. آیا محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید همان چیزی است که مردم می‌خواهند؟ آیا می‌توانید به سود مورد نظرتان دست یابید؟ آیا محصول یا خدمات‌تان واقعا جواب می‌دهد؟

3. ایده‌هایتان را پرورش دهید.

فقط به دنبال یک کسب و کار محدود و جزیی نباشید. سعی کنید به یک طیف وظایف کاری فکر کنید که همه‌ی آنها بتوانند برای‌تان پولسازی کنند. درواقع یک مفهوم کسب و کار بیافرینید که برایتان شور و هیجان و تنوع داشته باشد. و همیشه به دنبال ایده‌هایی برای شروع کسب و کار باشید که زندگی مردم را به سمت مثبت تغییر می‌دهند و برایشان ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

4. نام تجاری خود را ثبت کنید.

مشاوره کسب و کار : سعی کنید نام تجاری خود را سریعا در اداره ثبت شرکت‌ها به نام خودتان ثبت کنید.

5. یک طرح جامع کسب و کار بنویسید

طرح جامع کسب و کار شما را به پیشبرد اهداف‌تان هدایت می‌کند، حتی اگر برنامه کسب و کار شما فقط یک طرح دورکاری برای ترجمه باشد باز هم برای معرفی ایده‌تان به سرمایه‌گذاران بالقوه نیاز دارید. طرح کسب و کار شما باید یک بیانیه ماموریت، یک خلاصه شرکت، یک خلاصه اجرایی، یک پیشنهاد خدمات یا محصول، شرح یک بازار هدف، پیش‌بینی‌های مالی و هزینه عملیاتی داشته باشد.

6. هزینه‌ها را تعیین کنید.

تحقیقات بیشتری انجام دهید و عوامل ایجاد هزینه‌های ثابت را در حرفه خود مشخص کنید. این نه تنها به شما کمک می‌کند که کسب و کارتان را به طور موثرتری مدیریت کنید بلکه سرمایه‌گذاران بالقوه را هم به سمت کسب و کارتان متمایل می‌کنید.

7. بازار خود را بشناسید.

شما باید نسبت به کسب و کارتان علاقمندی داشته باشید از یان رو باید دایما برای ارتقای آن تلاش کنید. ارزیابی بازار، هدف قرار دادن مشتریان، تشخیص مشتریان علاقمند و… یک کار ارزیابی رقابتی خوب است. در تمام مراحل م با یک مشاوره ( Consulting ) باتجربه و کاربلد توصیه می شود.

8. سرمایه‌گذار مناسب پیدا کنید.

شما برای شروع کار خود خواه ناخواه نیاز به استفاده از وام ها، کارت‌های اعتباری، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر دارید. سعی کنید که یک سرمایه‌گذاری پیدا کنید که نیازهای شما را بشناسید و از بسیاری جهات با یکدیگر مشابهت داشته باشید تا بتواند به راحتی با شما کار کند.

9. بودجه ریزی کنید.

مشاوره کسب و کار : شما باید تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای انجام این کار نیاز دارید و چگونگی تولید محصول یا خدمات جدید را در طرح بازاریابی خود بگنجانید.

10. یک سیستم پشتیبانی عالی ایجاد کنید

شما برای شروع کسب و کارتان زمان و منابع زیادی را در کارتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. مطمئن باشید که خانواده‌تان در جریان مستقیم کار شما قرار دارند. آنها باید آگاه باشند که این روند به لحاظ مالی و عاطفی بسیار چالش‌برانگیز است.

11: به سرمایه گذارتان گوش فرادهید.

چه خوش‌تان بیاید چه نه سرمایه‌گذارتان در بسیاری امور کسب و کارتان به شما توصیه‌هایی خواهد کرد و شما باید به توصیه‌های او گوش کنید. البته این بدان معنا نیست که هر آنچه را او به شما می‌گوید چشم بسته انجام دهید.

12. یک نام برای کسب و کارتان برگزینید.

مشاوره کسب و کار : در مورد انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کارتان تصمیم بگیرید و سپس بررسی کنید که آیا دامنه اینترنتی آن نام موجود است و شاما می‌توانید با آن اسم یک سایت هم برایش بزنید.

13. تعهدات مالیاتی خود را بشناسید.

باید از همان ابتدای کار بدانید که وضع مالیاتی شما به چه گونه است. آیا می‌توانید از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا برای پایان سال مالیاتی و پر کردن وارسال اظهارنامه آمادگی دارید.

14. از منابع رایگان بهره ببرید

منابع رایگان متعددی می‌توانند در زمینه آموزش، و پژوهش و تحقیقات حوزه کسب و کار به شما کمک کنند. سعی کنید نهایت بهره را از آنان ببرید.

15. مجوزهای دسترسی و لایسنس‌های مختلف را بررسی کنید.

بررسی کنید که برای کسب و کار شما به چه مجوزهایی نیاز است و آیا اگر لایسنس شرکت خارجی خاصی را بگیرید اوضاع کسب و کارتان بهتر می‌شود.

16. دفاتر مالی خود را تنظیم کنید

شما باید بدانید که آیا از سیستم نقدی استفاده می‌کنید یا سیستم تعهدی. سال مالی خود را بشناسید و یک سیستم قوی حسابداری تنظیم کنید.

17: یک بیمه ب

اطمینان حاصل کنید که از یک بیمه مناسب برای کسب و کار و کارمندان‌تان استفاده می‌کنید. حتی در مورد محل کار و ساختمانی که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه خوب استفاده کنید تا مشکلات ناشی از آسیب‌های غیرمترقبه را نداشته باشید.

18. برای ثبت اختراع عجله نکنید.

ثبت اختراع معمولا هزینه بسیاری می‌طلبد و بسیار هم وقت‌گیر و خسته‌کننده است. از این رو برای ثبت اختراع تان زیاد هم عجله نکنید بگذارید اول مشتری هایتان را پیدا کنید و خیالتان از بابت بازار آن راحت شود و سپس به دنبال ثبت و کارهای قانونی بروید.

19. ناظران ایرادگیر را فراموش کنید.

بین انتقاد سازنده که موجب رشد و گسترش کسب و کار شما می‌شود و نیز ایرادگیری‌های از روی غرض همیشه فاصله است. سعی کنید به انتقادات سازنده گوش دهید اما از افراد ایرادگیر که هیچ راه‌حلی برای مشکل شما ندارند و فقط می‌خواهند مسیر شکست را برایتان هموار کنند فاصله بگیرید.

20. محل مناسب کسب و کارتان را مشخص کنید.

مکانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای کسب و کار شما را برآورده می‌کند و فرصت رشد و رقابت با سایر کسب و کارها را برای شما میسر می‌کند. همچنین به تامین‌کنندگان مواد اولیه شمانزدیک است و نکته مهم‌تر اینکه برای مشتریان‌تان نیز در دسترس است.

21. عصبانی نشوید

اگر در نوبت اول ایده شما توسط مشتریان یا سرمایه‌گذاران رد شد زود عصبانی نشوید. سعی کنید چیزی که آنها دوست نداشته‌اند را پیدا کنید و در جهت رفع آن کوشا باشید. پس از رفع ایرادات و انجام تغییرات لازم دوباره به سمت انان برشد.

22. برای راه‌اندازی یک دفتر اداری خودتان را ناراحت نکنید

اگر شرایط یا اجاره یک دفتر کار مناسب را ندارید اصلا ناراحت نباشید. شما می‌توانید از یک اتاق منزل‌تان یا انباری کوچک‌تان هم استفاده کنید. داشتن دفترکار همه چیز یک کسب و کار نیست. 

23. خدمات یا محصولات‌تان را خیلی سریع تحویل دهید.

کسب و کار شما یک کار در حال پیشرفت است و اگر محصول یا خدمات خود را به سرعت تحویل مشتری دهید می‌توانید اجتماعی از مشتریان راداشته باشید که بازخوردهای ارزشمندی به شما می‌دهند و در ادامه مسیر همواره کمک‌رسان شما خواهند بود.

24. چیزی بیش از سطح انتظار ظاهر شوید.

وقتی یک مشتری جدید گرفتید سعی کنید لااقل در ماه اول خدمات و کالایی به او عرضه کنید که بیش از سطح انتظارش باشد. این گونه مشتری را به خودتان وفادار کرده‌اید.

25. محصولات یا خدمات جدید را پیشنهاد دهید.

مشاوره کسب و کار : اگر مشتریانی از گذشته داشته‌اید شک نکنید که باارائه خدمات یا محصولات جدید می‌توانید دوباره به معامله با آنان ادامه دهید.

26. صبور باشید

همیشه یادتان باشد که موفقیت یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. پیش از اینکه سود ببرید، باید زمان زیادی را صرف کسب و کارتان کنید.

27. از جنگ و جدل با شریک(شرکا) خود اجتناب کنید.

هرگز تن به درگیری‌ بین خودتان و شریک‌تان ندهید. اگر می‌بینید واقعا نمی‌توانید با هم کار کنید سریعا رابطه کاری را قطع کنید و به طور قانونی هرکسی سهمش را بردارد و کار خودش را انجام دهد. درگیر این جنگ و جدل‌ها شدن اجازه رشد در کسب و کارتان را از شما می‌گیرد.

28. همه اتفاقات کسب و کارتان را در سایت یا وبلاگ‌تان بنویسید

از اینکه درباره تمام موفقیت‌ها و شکست‌ها، مذاکرات و مبارزات‌تان در کسب و کار با مشتریان سخن می‌گویید اصلا خجالت نکشید. مشتری باید بداند شما زنده و فعال و پویا هستید. پس برایش تعریف کنید.

29. یک دستیار محتوانویس استخدام کنید.

گذشته از اینکه شما یک نویسنده زبردست هستید اما باید یک دستیار محتوانویس برای خودتان استخدام کنید که ایمیل‌های هدفمند به مشتریان‌تان بزند و همچنین بتواند کسب و کار شما را در رسانه‌های اجتماعی معرفی کند و در توسعه برند شما کوشش کند.

30: از تنها شدن نترسید

یادتان باشد همانطور که شما نیاز به سرمایه‌گذار دارید بعضی ادم‌ها هم هستند که نیاز به سرمایه‌گذاری در یک شرکت را دارند. پس اصلا ترس به خودتان راه ندهید و تسلیم نشوید. در نهایت یک یا چند شریک سرمایه‌گذار دیگر پیدا می‌کنید و اوضاع را تحت کنترل خود درمی‌آورید.

31. برای جلسات کاری حسابی آماده شوید.

مشاوره کسب و کار : وقتی قرار ملاقات با یک مشتری دارید سعی کنید حسابی آماده باشید و آنچه ر ا که فکر می‌کنید نیاز است در دسترس داشته باشید. مثلا اطلاعات خود رادر مورد حرفه‌تان بالا ببرید، در مورد کارکنان شرکت‌تان نکات مهم و خوبی داشته باشید و از بازار رقابت به خوبی سخت بگویید.

مشاوره کسب و کار : با وجود تمام این راهنمایی‌ها برای شما یادتان باشد مهمترین چیز روش آموختن است. در حالیکه ممکن است بسیاری از توصیه‌ها برای دیگران خوب و کاربردی باشد شاید برای موفقیت و شکست شما تاثیرگذار نباشد. کسی که در نهایت می‌تواند صلاح و صواب کار خودش را تشخیص دهد کسی جز خود خود شما نیست. پس مسئولیت مستقیم تمام کارهایتان را بپذیرید و با تکیه بر دانش و مهارت خود مسیر کسب و کارتان را بسازید و آباد کنید. شاید در این راه شکست هم بخوری. اما نیک می‌دانید که این چیزی بوده که خودتان انتخاب کرده‌اید و به سرانجام رسانیده اید.

منبع: سیاوش توده - shaapaaraak


shprk کارتان ,خودتان ,مشاوره ,دهید ,دارید ,خدمات ,برای شروع ,پیدا کنید ,داشته باشید ,مدیریت کنید ,بررسی کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان irantahsil آیلار چت ، ایلار چت اجناس فوق العاده 98UP | آپديت و دانلود Nod32 , Kaspersky , Avira تخفیف ویژه جدیدترین یوزر نیم پسورد نود 32، eset nod32 کوک موزیک - دانلود موزیک جدید هر چی بخوای