لکنت زبان مثال خوبی است که نشان می دهد چگونه بازخورد منفی بیش از اندازه با ایجاد موانع روحی در کار واکنش مناسب اخلال می کند.

بی آنکه بدانیم، هنگام صحبت اطلاعات بازخوردی منفی را توسط گوش و از صدای خودمان دریافت می کنیم. به همین علت است که ناشنوایان نمی توانند صحبت کنند. به هیچ وجه نمی دانند صدایشان چگونه در فضا می پیچد، نمی دانند که آیا داد می کشند، به صدای بلند و یا کوتاه صحبت می کنند. به همین جهت اشخاصی که ناشنوا به دنیا می آیند صحبت کردن را یاد نمی گیرند. گاه حتی به خاطر سرماخوردگی، که قدرت شنوایی ضعیف می شود و کری نسبی به وجود می آید، شخص از آواز خواندن هماهنگ با دیگران محروم می شود.

بنابر این بازخورد منفی خود مانع صحبت یا روانی صحبت نیست، برعکس امکان صحبت درست را فراهم می کند. متخصصین امور صوتی برای بهبود کیفیت بیان و لحن صدا توصیه می کنند که صدای خود را روی نواری ضبط کنیم و به آن گوش دهیم. با این کار به اشتباهاتی که در صحبت ما وجود دارد و قبلا از وجود آن بی خبر بودیم پی می بریم. می توانیم اشتباهاتمان را به وضوح ببینیم و آن را اصلاح کنیم.

اما اگر قرار باشد که بازخورد منفی به بهتر صحبت کردن کمک کند باید (۱) خودبه خود و نیمه هوشیار باشد، (۲) در حال صحبت اتفاق بیفتد و (۳) واکنش نسبت به بازخورد آنقدر حساس نباشد که مانع از انجام عمل شود.

سختگیری آگاهانهی بیش از حد نسبت به صحبت و مواظبت بیش از اندازه برای ادای صحيح كلمات احتمالا به لکنت زبان می انجامد.

اگر بتوان از شدت بازخورد منفی کاست، اگر بتوان بازخورد منفی را تنها هنگام صحبت دخالت داد و پیشاپیش از آن استفاده نکرد و بهبود فوری در طرز صحبت پدیدار می شود.


درمان لکنت زبان صحبت ,بازخورد ,منفی ,لکنت ,مانع ,وجود ,بازخورد منفی ,لکنت زبان ,صحبت کردن ,هنگام صحبت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باربری و اتوبار فروش فلزیاب 09102191330 clubb222 آموزش زبان آلمانی atabelt بزن بخون - دانلود آهنگ جدید AbdollahRaisi