افراد زیادی در جوامع وجود دارند که علاوه بر داشتن درآمد ثابت، به این فکر می کنند که خود، کارآفرین باشند. با ظهور استارتاپ ها، زمینه ای فراهم شده تا این افراد به آرزوی خود دست یابند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله به ارائه آموزش راه اندازی استارتاپ پرداخته ایم و ایده هایی ناب برای شروع کار به شما پیشنهاد خواهیم داد.

آشنایی با استارتاپ
برای راه اندازی یک استارتاپ، باید با مفهوم این اصطلاح آشنا شوید. به این ترتیب می توانید اهداف درستی برای خود تعیین کرده و به صورت اصولی، کار را پیش ببرید. با این که تا به حال تعریف دقیقی از استارتاپ ارائه نشده است؛ اما با توجه به تعاریف گوناگونی که وجود دارد منظور از استارتاپ، کسب و کاری است که از بهترین ایده های استارتاپی منشأ می گیرد. در این کسب و کار و یا شرکت، گروهی به عنوان تیم کاری فعالیت داشته و ایده ای را که تا به حال کسی از آن استفاده نکرده و یا هنوز در سطح جامعه فراگیر نشده است را عملی می کنند. معمولاً اگر استارتاپ، دارای پشتوانه فکری و سرمایه قوی باشد و تمام مراحل راه اندازی استارتاپ به صورت اصولی اجرا شده باشد به سرعت رشد می کند.

تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی
با توجه به توضیحاتی که در مورد استارتاپ داده شد شاید این سؤال به ذهنتان خطور کند که تفاوت استارتاپ با کسب و کار سنتی چیست؟ به صورت کلی می توان گفت که استارتاپ نیز نوعی کسب و کار سنتی محسوب می شود؛ اما با وجود شباهت های زیاد، دارای تفاوت های اساسی با این فعالیت ها نیز می باشد. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از ایده های خلاقانه و نوین
اغلب کسب و کارهای سنتی فاقد ایده نو می باشند. برای مثال کسب و کارهایی چون آرایشگری، آشپزی، رستوران داری و … همگی فعالیت های سنتی هستند که از ایده جدید پیروی نمی کنند. این در حالی است که استارتاپ ها از یک ایده نوین نشأت گرفته و بر اساس آن پی ریزی می شوند.

قابلیت رشد سریع
کسب و کارهای سنتی بعد از این که به سودآوری رسیدند رشد یکنواختی خواهند داشت؛ اما استارتاپ ها به سرعت رشد می کنند و سودآوری بالایی دارند.

نحوه جذب سرمایه گذار

در کسب و کارهای سنتی معمولاً صاحب کار، سرمایه ای را به این فعالیت اختصاص داده و با ادامه کار، آن را افزایش می دهد. در استارتاپ ها این گونه نیست. زمانی که مراحل اولیه انجام شد باید سرمایه گذاری پیدا شود که سرمایه لازم برای کار را در اختیار تیم قرار دهد.

نحوه تأمین سرمایه

نحوه تأمین سرمایه، دیگر تفاوت استارتاپ با کسب و کار سنتی می باشد. در استارتاپ ها از روش های مختلفی می توان برای تأمین سرمایه کار استفاده کرد. استفاده از روش های سنتی نظیر اخذ وام و …، استفاده از شتاب دهنده ها و استفاده از سرمایه گذاران، نمونه هایی از این روش ها می باشند.

مراحل راه اندازی استارتاپ

با توجه به این که یکی از اهداف استارتاپ ها، ایجاد درآمد بالا است بسیاری از مخاطبان این سؤال را می پرسند که چگونه با راه اندازی یک استارتاپ می توان پولدار شد؟ در پاسخ به این سؤال باید این گونه جواب داد که تمامی استارتاپ ها موفق نیستند و نمی توان با راه اندازی هر استارتاپی پولدار شد. ابتدا باید ایده استارتاپ را بررسی کرده و بهترین ایده های استارتاپی را برگزید. سپس مراحل انجام کار را را به صورت دقیق اجرا نمود. در این بخش از آموزش راه اندازی استارتاپ، مراحل کار، توضیح داده شده است.

انتخاب ایده: برای انتخاب ایده ناب، بهترین روش، بررسی کمبودها و نیازهای جامعه است.
تحقیق در مورد ایده انتخابی: برای بهرمندی از مزایای استارتاپ ها باید بعد از انتخاب ایده، در مورد آن تحقیق کنید.
تهیه نمونه اولیه: اگر ایده استارتاپ شما، تولید محصول است از محصولات مد نظر خود، چند نمونه تهیه کنید.
ارائه نمونه به جامعه کوچک: نمونه محصولات تولید شده را به یک جامعه کوچک نظیر فامیل، ارائه کنید. اگر استارتاپ شما در زمینه خدمات است، فرمی تهیه کرده و از افراد این جامعه نظر سنجی نمایید. با این کار بازخورد این جامعه را می توانید مورد بررسی قرار دهید.
ثبت ایده استارتاپ: چنانچه بازخورد جامعه در قبال نمونه های شما، مثبت بود باید این ایده را به نام خود ثبت کنید. با این کار هیچ کس نمی تواند ادعایی در رابطه با ایده شما داشته باشد.
جذب سرمایه گذار: حال که مراحل راه اندازی استارتاپ را تا به اینجا با موفقیت سپری کردید باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشید. با این کار می توانید محصولات خود را تولید کرده و خدمات خود را ارائه کنید و بخشی از بازار را به دست گیرید.
راه اندازی کسب و کار: با اتمام این مراحل، نوبت به راه اندازی استارتاپ می رسد.
10 ایده برای شروع استارتاپ

در این بخش از مقاله، 10 ایده برای شروع یک استارتاپ را ارائه کرده ایم. این ایده ها برای راهنمایی افراد که قصد راه اندازی استارتاپ دارند بسیار مفید بوده و می توانند از مزایای استارتاپ ها بهرمند شوند.

اجاره لباس: این ایده، یکی از بهترین ایده های استارتاپی است؛ زیرا افراد زیادی هستند که به جای لباس های گران قیمت دوست دارند آنها را با قیمت مناسبی برای یک یا چند روز اجاره کنند.
فناوری سبز: بازیافت لوازم الکترونیکی، تولید پنل و سلول های خورشیدی و ارائه مشاوره در زمینه فناری سبز و پاک نیز ایده خوبی است.
خدمات رسانی از راه دور: با راه اندازی این استارتاپ می توانید خدماتی چون رزرو بلیت، پرداخت قبوض و … را انجام دهید.
ساخت اپلیکیشن موبایل: با توجه به رواج استفاده از گوشی های هوشمند، می توانید استارتاپ ساخت اپلیکیشن راه اندازی کنید.
اشتراک گذاری خاطرات سفر: می توانید استارتاپی راه اندازی کنید که همه کاربران، خاطرات سفر خود را به اشتراک بگذارند.
آنلاین گوشت و ماهی: این استارتاپ می تواند یکی از سودآورترین کسب و کارها باشد.
داروخانه آنلاین: این ایده نیز می تواند برای بسیاری از افراد جامعه مفید باشد.
کیک و شیرینی به صورت آنلاین: با راه اندازی این استارتاپ، قطعاً در مدت زمان کمی می توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.
تولید محتوا: تولید محتوا به صورت متنی و ویدئویی نیز با توجه به گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت، می تواند استارتاپی موفق باشد.
پرورش گیاه: شما می توانید گیاهان زینتی و دارویی پرورش داده و به برسانید.


فضای کار اشتراکی ریسون|سالن کنفرانس ریسون استارتاپ ,ایده ,اندازی ,سرمایه ,سنتی ,استفاده ,اندازی استارتاپ ,کارهای سنتی ,ایده استارتاپ ,ایده برای ,سرمایه گذار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چکامه بست موزیک aparatkade کاندوم فوری demo teh movies نارنجـدونه University چت روم | چت روم فارسی | چت روم شلوغ