استارتاپ هایی که راه اندازی می شوند از ایده های متفاوتی نشأت می گیرند. به همین سبب هم عوامل مختلفی می توانند در موفقیت آنها تأثیر گذار باشند. توجه داشته باشید که دنیای کسب و کارهای استارتاپی، دارای وسعت بسیار زیادی است که در آن به همان میزان که احتمال موفقیت استارتاپ وجود دارد احتمال شکست هم هست. پس برای این که استارتاپی موفق شود باید تیم بنیانگذار آن، به نکات مهمی توجه کرده و همه جوانب را بسنجند. هدف از نگارش این مقاله، آشنا کردن مخاطبان با عوامل موفقیت استارتاپ ها می باشد. با ما همراه باشید و با 10 عامل موفقیت این کسب و کارها آشنا شوید تا استارتاپتان مسیر موفقیت را بپیماید.


پایه ریزی استارتاپ بر اساس ایده ای ناب
یکی از عوامل موفقیت استارتاپ، ایده ای است که کسب و کار را بر اساس آن طرح ریزی کرده اید. در واقع ایده یک استارتاپ را می توان عامل رشد و سود آوری کسب و کار دانست. ایده اگر ناب باشد و بتواند به نیاز افراد جامعه پاسخ دهد می تواند استارتاپ شما را با موفقیت چشم گیری روبرو سازد. البته لازم به ذکر است که هیچ گاه آزمودن ایده و ایجاد تغییرات در آن را نادیده نگیرید.

توجه به نیاز مخاطبان
استارتاپ شما باید بر اساس پاسخ گویی به یک سری نیازهای جامعه، راه اندازی شود. اگر استارتاپ نتواند خدماتی را متناسب با نیاز افراد ارائه کند قطعاً مشتری نخواهید داشت. کسب و کاری هم که مشتری نداشته باشد سودآوری نخواهد داشت. در نتیجه، استارتاپ شکست می خورد.

حرکت بر اساس برنامه ریزی
یکی دیگر از عوامل موفقیت استارتاپ ها، حرکت بر روی یک برنامه ریزی مشخص است. در این برنامه ریزی باید مسئولیت هر فردی از تیم، مشخص شود. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت استارتاپ تعیین شده و مسیر کار نیز برنامه ریزی شود. هیچ گاه نباید در انجام کاری عجله کرد. شما نمی توانید راه صد سال را در یک شب بپیمایید، تلاش کنید برنامه ریزی داشته باشید و در برابر مشکلات، استقامت کنید.

بازاریابی صحیح
از آنجایی که استارتاپ ها، سرمایه چندان زیادی در دست ندارند باید بازاریابی را به صورت صحیح انجام دهند. بر همین اساس توصیه می شود استارتاپ خود را در زمینه ای راه اندازی کنید که بازاری کم رقابت داشته باشد. با شناسایی این بازارها می توانید شانس موفقیت در رقابت را بالا ببرید.

زیر نظر داشتن رقبا

از عوامل موفقیت استارتاپ ها می توان به زیر نظر داشتن رقبا اشاره نمود. شما می توانید رقبای استارتاپی خود را زیر نظر داشته باشید، از تجارب و عوامل مؤثر بر موفقیت و شکست آنها درس بگیرید. رقبای خود را در دو دسته مستقیم و غیر مستقیم دسته بندی نمایید. رقبای مستقیم می توانند با شما مشتریان مشترکی داشته باشند. از این رو باید فعالیت آنها را کنترل کنید تا از تعداد مشتریانتان کاسته نشود. رقبای غیر مستقیم نیز آن دسته از کسب و کارهایی هستند که محصولات و خدمات آنها می تواند جایگزینی مناسب برای محصولات و خدمات شما باشند.

توجه به نقاط ضعف و قدرت استارتاپ

همواره به بازخورد مشتریان خود توجه کنید. نقاط ضعف و قدرت استارتاپ را شناسایی نمایید. در تلاش باشید تا نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را بیشتر نمایید.

ارائه خدمات و محصولات با قیمت مناسب

قبل از این که برای محصول و یا خدمات خود، قیمت تعیین کنید به قیمت محصولات مشابه و قیمت هایی که رقبا تعیین کرده اند توجه کنید. سعی نکنید به هر قیمتی محصولات خود را فروخته و یا خدمات خود را ارائه دهید. زیرا ممکن است آخر سر متوجه شوید که به جای سودآوری، با ضرر و زیان مواجه شده اید. پس، محصولات استارتاپ را با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه نمایید. این عامل می تواند یکی از عوامل موفقیت استارتاپ باشد.

داشتن استراتژی برای ارائه خدمات و محصولات

داشتن استراتژی برای سرمایه و ارائه محصولات و خدمات، از نکات مهمی است که باید بنیانگذاران استارتاپ به آن توجه کنند. برنامه ریزی برای سرمایه گذاری، شما را از دردسرهای مواجهه با کمبود سرمایه، در امان نگه می دارد. در شروع کار استارتاپ باید سرمایه گذاران مناسبی پیدا کرده و در این روند، ارتباط کاری سالمی با آنها پایه ریزی کرد. این عامل به شما کمک می کند تا محصولاتی مناسب، تولید کرده و آن را به بازار ارائه کنید.


فضای کار اشتراکی ریسون|سالن کنفرانس ریسون استارتاپ ,موفقیت ,ریزی ,محصولات ,توجه ,ارائه ,موفقیت استارتاپ ,برنامه ریزی ,عوامل موفقیت ,ارائه خدمات ,توجه کنید ,عوامل موفقیت استارتاپ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خبرهای روز از ایران و جهان بارون دانلود-دانلود بروزترین بازی،فیلم و سریال پاورپوینت طلایی ایران موزیک اندروید پرو | گلچینی از بهترین های اندروید پسر بی همه چیز وبسایت شخصی دکتر حمید نهاردانی