در حال حاضر بیشتر افراد جامعه از تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی آگاه نیستند. به همین دلیل نیز تنها به ویژگی های ظاهری این نوع کسب و کارها توجه می کنند. این افراد، استارتاپ را کسب و کاری می دانند که در آن چند نفر به ایده پردازی و خدمات دهی مشغول هستند. در حالی که از واقعیت امر بی خبرند و نمی دانند در پشت پرده این کسب و کار چه اتفاقی می افتد و چگونه روند کار طی می شود. ما در این مقاله به صورت مفصل درباره استارتاپ و تفاوت میان استارتاپ و انواع کسب و کار معمولی توضیح داده ایم. شما با مطالعه این مطلب می توانید از تفاوت میان این دو نوع کسب و کار آگاه شده و نگرش خود را نسبت به استارتاپ ها تغییر دهید.
استارتاپ چیست؟

آشنایی با مفهوم استارتاپ، یکی از روش هایی است که می تواند تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی را برای شما آشکار کند. به همین دلیل نیز در این قسمت از مقاله به بررسی مفهوم این اصطلاح پرداخته ایم. تاکنون تعاریف متعددی از استارتاپ در سایت های مختلف ارائه شده است. البته تمامی آنها هم درست نیستند و بیشتر این تعاریف، دارای ایراداتی اساسی می باشند؛ اما به طور کلی می توان گفت استارتاپ نوعی کسب و کار است که بر اساس ایده ای نو، پایه ریزی می شود. در این نوع کسب و کار، ایده خام توسط افراد یک تیم مورد بررسی قرار گرفته و با تحقیق و بررسی های انجام شده به مرحله اجرا درمی آید. این ایده می تواند در مورد تولید یک محصول و یا ارائه خدمات باشد و یا در زمینه مسائل علمی پیچیده فعالیت کند.

حال که با مفهوم این نوع کسب و کار آشنا شدید به سراغ بررسی تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی می رویم. استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی با هم تفاوت های اساسی دارند که می توان آنها را در سه دسته اصلی جای داد. این تفاوت ها به شرح زیر می باشند:
راه اندازی بر اساس ایده نوین

اساسی ترین تفاوت میان این دو نوع کسب و کار، راه اندازی استارتاپ بر اساس ایده نوین می باشد. کسب و کارهای سنتی به گونه ای هستند که بارها و بارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند و تجارب زیادی در مورد آنها وجود دارد. در حالی که در مورد استارتاپ ها به دلیل اجرای یک ایده جدید، هیچ آزمون و خطایی صورت نگرفته است. از این رو احتمال خطر و شکست در استارتاپ ها، بالا می باشد. نوع سوددهی و عوامل مؤثر در موفقیت و شکست کسب و کارهای سنتی به خوبی برای همگان آشکار شده است؛ اما این عوامل در مورد استارتاپ ها به هیچ عنوان معلوم نیستند. این موارد را می توان مهمترین تفاوت میان این دو نوع کسب و کار دانست.
قابلیت رشد

قابلیت رشد در استارتاپ ها باعث شده تا این نوع کسب و کارها از کسب و کارهای سنتی، متمایز باشند. از آن جایی که برای استارتاپ ها نمی توان محدودیت زمانی، مکانی و جغرافیایی قائل شد رشد آنها را نمی توان با کسب و کارهای سنتی مقایسه کرد. کسب و کارهای سنتی قادرند در یک لحظه به افراد محدودی خدمات ارائه کنند؛ اما این موضوع در مورد استارتاپ ها صدق نمی کند. مقیاس پذیری و قابلیت رشد استارتاپ ها در مورد سوددهی نیز قابل مقایسه با کسب و کارهای سنتی نمی باشد. زیرا کسب و کارهای سنتی به دلیل محدودیت در ارائه خدمات و همچنین محدودیت در تعداد مشتریان، سوددهی کمتری دارند. این در حالی است که استارتاپ ها به دلیل عدم محدودیت، می توانند به سرعت رشد نمایند و سوددهی بالایی داشته باشند.

نحوه جذب سرمایه

نحوه جذب سرمایه، یکی دیگر از تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی می باشد. کسب و کارهای سنتی به سرمایه آنچنانی نیاز ندارند. این نوع کسب و کارها دارای درآمد ثابتی بوده و پس از مدتی به سوددهی یکنواختی می رسند؛ اما استارتاپ ها به دلیل این که دارای رشد سریعی هستند به سرمایه زیادی هم نیاز دارند. در کسب و کارهای سنتی معمولاً صاحبان کار، سرمایه متوسطی را جمع آوری کرده و صرف کسب و کار خود می کنند. این در حالی است که در استارتاپ ها به جذب سرمایه نیاز است. امروزه بنیان گذاران استارتاپ از شتاب دهنده ها برای تأمین سرمایه کار استفاده می کنند.


فضای کار اشتراکی ریسون|سالن کنفرانس ریسون استارتاپ ,کارهای ,سنتی ,تفاوت ,مورد ,ایده ,کارهای سنتی ,تفاوت استارتاپ ,تفاوت میان ,مورد استارتاپ ,اساس ایده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

nadigarden doctor beauty سادات پلیمر البرز | تولید انواع شیلنگ ،نوار ,تسمه نمایندگی خدمات محصولات شارپ در اصفهان اجناس فوق العاده دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی آهنگ جدید | موزیک ویدیو یکم بیشتر بمون