طرز تهیه آش دوغ:

این پیش غذا ریشه در اعصار اردبیل و قره داغ دارد. به تبعیت از این آش، آش های دیگری همانند آش دوغ قره داغ در دیگر مناطق ایران با ذائقه متناسب با آن منطقه نیز پخته می گردد. آش دوغ از پیش غذاهایی است که در بیشتر خانواده های قره داغ و اردبیل مورد استفاده قرار میگیرد. تجربه در درست کردن این آش از مهمترین فاکتورها می باشد. در بیشتر موارد آش دوغ با آش ماست اشتباه گرفته می شود. آش دوغ صرفا با دوغ محلی یا دوغ پاستوریزه درست میگردد.

یک آش دوغ محلی و اصیل را با این دستور بچشید.

 

 

*. اگر از ماست پاستوریزه استفاده می کنید، در صورت دسترسی کمی کره محلی به آش اضافه کنید تا طعم آن خوشمزه تر شود.اگر برگ سیر در دسترس دارید به سبزیجات این آش اضافه کنید تا طعم آن بهشتی شود, در مناطق اردبیل و سرعین سیر خام را له کرده و همراه آش سرو می کنند تا کسانی که دوست دارند با آش خود مخلوط کنند.برخی به سبزیجات این آششوید و نعناع اضافه می کنند, نعناع بیشتر برای تزئین آش در زمان سرو بکار می رود.طرز تهیه آش دوغ اردبیل آش دوغ اردبیل,آش دوغ,آش دوغ,آش انواع آش و حلیم. 

مناسب برای : 8 نفر 

زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت


دنیای از خوشمزه ها اردبیل ,محلی ,تهیه ,اضافه کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی دنیای از خوشمزه ها قالیشویی بانو تهرانسر Rap Lyric فیلم 24 دانلود فیلم و سریال طاقت بیار اشتیاق در کسب و کار فروشگاه آنلاین hanozhastam