زعفران گران ترین ادویه دنیا

زعفران گرانترین ادویه دنیا همه ما میدانیم گرانترین ادویه دنیا زعفران است و به همین دلیل معیار سنجش آن مانند طلا برحسب گرم و مثقال است و شاید به همین خاطر آن را طلای سرخ می نامند.

گران ترین ادویه های دنیا کدامند؟

ادویه هایی همانند فلفل سیاه، زنجبیل، دارچین، جوز هندی و زعفران هرکدام از یک قسمت گیاه تهیه می شوند مثلا زنجبیل ریشه گیاه است .

دارچین از تنه درختی خاص تهیه می شود. فلفل سیاه قسمت میوه یک گیاه است و اما زعفران که گران ترین آنهاست از گل گیاه زعفران و از قسمت کلاله آن تهیه می شود.

زعفران با اختلاف زیاد از سایر ادویه ها ، صدر نشین ارزشمندترین ادویه ها به لحاظ قیمتی می باشد

در واقع زعفران یک گیاه ارزشمند است که در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان، هند و ایران به صورت عمده پرورش داده می شود که البته 85 تا 90 درصد زعفران در ایران تولید شده و بیشتر زعفران تولیدی صادر می شود. دومین ادویه گرانقیمت جهان وانیل است.

وانیل طبیعی محصول مکزیک و ماداگاسکار است و علت گرانی آن کار انسانی زیادی است که می برد به طوریکه گرده افشانی آن با دست و به صورت مصنوعی صورت می گیرد.

بعد از آن به ترتیب ادویه هایی مانند هل، دارچین، میخک و زردچوبه قرار می گیرند که هر کدام کاربردهای مختلفی در صنایع شیرینی پزی، آشپزی و دارویی دارد و هریک بومی منطقه ای از دنیا می باشد.

چرا زعفران گران ترین ادویه دنیا است؟ طبق تحقیقاتی که توسط یک موسسه آمریکایی در مورد زعفران شده است آن را گران ترین ادویه جهان معرفی کرده اند. زعفران یک گیاه بومی مناطق خشک است و از لحاظ رسیدگی و آبیاری گیاه کم توقعی است( کما اینکه در زمان لازم باید به اندازه لازم آبیاری شود).

زعفران گیاهی است که در بیشتر مراحل کشت خود و همچنین فرایندهای بعد از کشت نیروی انسانی را می طلبد و نیاز به کار یدی دارد و اصولا به وسیله ماشین نمی توان آن را ا زروی زمین برداشت کرد. و این امر سبب صرف هزینه زیادی در کار انسانی می شود و لذا علت عمده گرانی زعفران به کار به برداشت این محصول بر می گردد.

در فصل برداشت این محصول نیاز به نیروی انسانی بالا رفته و البته سوای از مزیت اشتغالزایی که این محصول ارزشمند در فصل برداشت خود برای کارگران ایجاد می کند، در نقطه مقابل هزینه کارگری زیادی را بر دوش تولیدکنندگان آن می گذارد علی الخصوص تولیدکنندگانی که در مقیاس وسیع اقدام به کشت نموده اند.

از آنجایی که زعفران به صورت خشک مصرف می شود ماندگاری بالایی دارد و در صورتیکه به روشهای اصولی و بلا فاصله بعد از چیدن پاک شده و سپس در محیطی عاری از آلودگی خشک شود تا مدت زمان زیادی بدون کپک زدگی و سالم باقی می ماند.

و این یک مزیت برای زعفران به حساب می آید چرا که تا مدتی طولانی عطر و طعم و رنگ خود را حفظ می کند زعفران محصولی با ارزش افزوده بالاست و تعداد محصولات زیادی از آن بدست می آید.

به عنوان مثال محصولات جدیدی که با زعفران تهیه می شود شامل عسل زعفران، روغن با رایحه و طعم زعفران ، نوشابه های انرژی زا و. می باشد.

ایجان زعفران در زمینه   زعفران فله سالهاست که فعالیت دارد و  قیمت روز زعفران تربت حیدریه را می توانید از ما بگیرید


وبگاه رسمی مهندس سعید اسحاق راده زعفران ,ادویه ,گیاه ,گران ,انسانی ,برداشت ,گران ترین ,ترین ادویه ,ادویه دنیا ,زعفران گران ,نیروی انسانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی طب سنتی ماساژ زالودرمانی بادکش شیوبدن ماسک صورت دکتر منصوری درمان بواسیر پرو هند تی وی دانلود آهنگ های جدید نیلگون مگ فا زندگی،ساختنی است!!! فنجان گرافیک