انجمن  واردکنندگان موبایل آمار جدیدی را مبنی بر تعداد دستگاه‌ها وارد شده در آذر و دی منتشر نموده است. بر طبق این آمار، در دی ماه تعداد تلفن‌های همراه وارداتی 2 میلیون و 50 هزار دستگاه بود که از این میزان، 30 هزار دستگاه را گوشی‌های مسافری دربرمی‌گیرد؛ حال آن که تعداد گوشی‌های وارداتی در آذر 880 هزار دستگاه گزارش می‌شود.

با اختصاص ارز بیشتر نسبت به گذشته برای واردات موبایل به ایران دستگاه های تلفن همراه با کاهش قیمت ۱۵ درصدی همراه شدند. از طرف دیگر واردات موبایل در دی ماه امسال با رشد قابل توجهی همراه شد. به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ واردات گوشی افزایش دو برابری را در دی ماه نسبت به آذرماه شاهد بوده است.

به گزارش این انجمن ، با افزایش 2.3 برابری تعداد دستگاه‌های وارد شده به کشور در مقایسه با آذر ماه، فعلا بازار موبایل تا حداقل دو ماه از واردات سری جدید محصولات بی‌نیاز است. بازار موبایل در ایران از آذر ماه تاکنون با کاهش قیمت این محصولات مواجه بوده است؛ تا جایی که در بهمن 99 کاهش 40 درصدی قیمت را تجربه نمود. ظاهرا ندگان موبایل از وضعیت کنونی چندان راضی نیستند؛ چرا که مجبور به صرف نظر از سود خود برای گوشی‌های موجود در انبارها می‌باشند.

با مقایسه میزان واردات گوشی‌های موبایل در دو ماه دی و آذر 99 با سال 98، می‌توان دریافت دی ماه سال جاری همواره بیشترین میزان واردات تلفن همراه را به خود دیده است؛ همچنین گزارشات نشان می‌دهد در آذر 98 با 1 میلیون و 280 هزار گوشی، 400 هزار دستگاه بیشتر از سال 99 به کشور وارد شده است. بر طبق این آمار و در بازه زمانی بهمن 98 تا دی 99، تعداد دستگاه‌های وارداتی به کشور بالغ بر 15 میلیون و 40 هزار گوشی موبایل می‌باشد که بعد از دی، بیشترین میزان واردات دستگاه در تیر 99 با یک میلیون و 720 هزار دستگاه انجام شده است. در مقابل، کمترین میزان واردات گوشی به کشور طبق آمار هر سال، در فروردین ماه صورت می‌گیرد. دلیل این امر تعطیلات عید نوروز گزارش می‌شود.

بر طبق شواهد موجود، پیش‌بینی می‌گردد کاهش 40 درصدی قیمت گوشی‌های موبایل ماندگار نبوده و در ماه‌های آینده، بازار موبایل افزایش چند درصدی را در قیمت‌ها تجربه کند؛ این در صورتی است که ارز کمی به واردات دستگاه‌های تلفن همراه تخصیص داده شود.

 

منبع: وبلاگ رندباز  

 

 

 


interesting things موبایل ,واردات ,دستگاه ,هزار ,گوشی‌های ,میزان ,هزار دستگاه ,میزان واردات ,بازار موبایل ,واردات موبایل ,درصدی قیمت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طاقت بیار خانه هوشمند kamalnursinghome لوازم خانگی ایران پارس ویدئو ارزانی مشاوره ازدواج | بهترین مشاور قبل ازدواج فلزیاب یاسوج