امکان ترابرد شماره‌های همراه از سال ۹۵ شروع شده و به اجرا درآمد. هدف این طرح ارائه این امکان به مشترکین جهت تغییر اپراتور خود با حفظ شماره‌ی سابق‌شان را می‌دهد. با اجرایی شدن این طرح بسیاری از افراد توانستند بدون تغییر شماره‌شان با اپراتور دیگری کوچ کنند.

 

از مواردی که موجب می شود درخواست اپراتورها از طریق ترابردپذیری تایید نشود به شرح زیر است:

·   مشترک بیش از دو بار در سال درخواست تغییر اپراتور خود را بدهد.

·   مشترک کم‌تر از سه ماه از اپراتور اولیه استفاده کرده باشد.

·   هویت فرد با مشخصات اعلام شده برای استفاده از اپراتور جدید مطابقت نداشته باشد.

·   تغییر سیم کارت دائمی به اعتباری و بالعکس.

·   فعال نبودن سیم کارت اولیه.

·   عدم پرداخت به‌موقع صورت‌حساب برای سیم کارت‌های دائمی.

 

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد ترابرد های انجام شده ازاپراتورایرانسل به دو اپراتور دیگر 35,998، ازاپراتورهمراهاول به دو اپراتور دیگر 34,425 و انتقال ازاپراتوررایتل به ایرانسل و همراه اول 8,665 می باشد. در مجموع معادل 79 هزار و 88 ترابرد در بازه زمانی ذکر شده صورت گرفته است.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ از اول سال 1399 تا پایان آذرماه، میزان ترابردهای انجام شده 79 هزار و 88  مورد گزارش شده است. طریقه استفاده از این طرح نیز بدین شکل است که ابتدا فرد باید به صورت غیر حضوری از طریق وب‌سایت اپراتوری که قصد دارد از آن استفاده کند یا به صورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر مربوطه، برای این طرح ثبت نام کند. پس از آن، تمامی هزینه‌های پیامک، تماس و اینترنت مطابق اپراتور جدید خواهد بود. درخواست ترابرد، شرایط و قوانین مختص به خود را دارد. چنانچه درخواست ترابرد مشترکین با شرایط این طرح سازگار نباشد، استفاده از اپراتور دیگر بدون تغییر شماره تلفن صورت نخواهد گرفت؛ اما در صورت تایید و موافقت با درخواست فرد، یک پیامک حاوی تائید ثبت نام به او ارسال می‌شود.

از دلایلی که باعث به وجود آمدن این میزان ترابردها و تعویض اپراتور توسط مشترکین می‌شود، می‌توان به کیفیت خدمات، تعداد تخلفات و تجربه کاربری اشاره نمود. همچنین، ممکن است با ارائه سرویس‌های جدید و خدمات شگفت‌انگیز از سوی یک اپراتور، مشترکان اپراتورهای دیگر بخواهند برای استفاده از این سرویس‌ها به اپراتور دیگر روی آورند؛ بنابراین نمی‌توان نامناسب بودن خدمات اپراتورها را ملاکی برای توجیه تعویض اپراتورها در نظر گرفت.

 

منبع: وبلاگرندباز

 

 

 


interesting things اپراتور ,تغییر ,استفاده ,صورت ,درخواست ,ترابرد ,اپراتور دیگر ,اپراتور جدید ,برای استفاده ,بدون تغییر ,تغییر اپراتور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اوجول نوشت آسانسور و پله برقی فوجی modisbeauty.rozblog.com گروه تولیدی و فروشگاه ماه الکتریک آشپزخونه هر چی که بخوای