گرجستان، کشوری زیبا در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا است. در افسانه های کهن گرجی درباره این سرزمین نوشته های بسیاری وجود دارد که از آن ها می توان به نکات زیر توجه کرد :

- "سرزمین گرجستان، بهترین و مرغوب ترین زمینی ست که خدا به مردم ارزانی داشته است."

- "کشور گرجستان، منبع آرامش، امنیت، حاصلخیزی و اصالت است و این هدیه ای از طرف خدای باری تعالی است به مردم زحمت کش و مهربان این سرزمین"

 

آب و هوای گرجستان

کشور گرجستان تنوع آب و هوایی بسیاری دارد، رشته کوه هایی که بین مرز این کشور و روسیه قرار دارد همچون سدی قدرتمند از نفوذ سرمای شدید روسیه به گرجستان جلوگیری می کند. وجود این کوه ها باعث شده که شما بتوانید در یک روز هم از اسکی در کوه های پوشیده از برف لذت ببرید و هم در ساحل شنا کنید.

اغلب آب و هوای این کشور کوهستانی ست و بهترین فصل آن برای لذت بردن از طبیعت، بهار است.

 

تفلیس، پایتخت گرجستان

 پایتخت این کشور، شهر "تفلیس" (یک کلمه قفقازی به معنی گرم ) است. علت این نامگذاری وجود چشمه های آب گرم فراوانی ست که در این شهر وجود داشته است. هوای تفلیس به علت نسیمی که از کوهستان های اطراف می وزد همیشه تمیز است. تفلیس شهری زیباست که از قدیم به عنوان عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته، وقتی وارد آن می شوی فضای افسانه های کهن شرقی را پیش چشم خود می بینی. این سرزمین اصیل روزی محل گذر جاده ابریشم بوده که اکنون مقصدی برای توریستهای مشتاق است. این شهر با وجود حملات متعددی که پشت سر گذاشته همچنان به زیبایی خود معروف است، خیابان های سنگ فرش باریک و مارپیچ، بالکن های قدیمی، گالری ها و تئاترها، دژها و کلیساهای سنتی، هنرمندهای خیابانی و . در بخش هایی از این شهر مانند یک تابلوی نقاشی زنده در پیش روی شما است. این بخش ها به " تفلیس قدیم " معروف هستند.

5 دریاچه برای شنا کردن و قایق سواری در تفلیس وجود دارد که یکی از آنها به دلیل وسعت زیاد توسط مردم گرجی، دریا نامیده می شود.

 

شهر سنگی اوپلیستیخه تفلیس

شهر سنگی اوپلیستیخه از قدیمی ترین شهرهای سنگی جهان است که در شهر تفلیس واقع شده است. این شهر زیباترین بناهای ساخته شده از صخره ها را در دل خود جای داده است. شهر سنگی اوپلیستیخه در 10 کیلومتری شرق شهر گوری واقع در استان شیدا کارتلی است. قدمت این شهر به قرون وسطی بر می گردد و از زمان های قدیم به عنوان مرکز ی و مذهبی کشور گرجستان شناخته می شد. اما در اوایل قرن چهارم میلادی با پذیرفتن دین مسیحیت، اهمیت اوپلیستیخه کمتر شد و این شهر موقعیت ی – مذهبی خود را به شهر تفلیس واگذار کرد.

وسعت این شهر در حدود 8 هکتار است و طبق گفته باستان شناسان طی کاوش های متعدد اشیای دست ساز ساخته شده از طلا، نقره و برنز پیدا شده است. در حال حاضر این عتیقه جات در موزه ملی تفلیس نگهداری می‌شود.

اوپلیستیخه در زبان و فرهنگ گرجی به معنای معبد خدایان است.

 

 


گروه مهاجرتی امیدار ، مشاوره پذیرش ویزا تفلیس ,گرجستان ,وجود ,کشور ,اوپلیستیخه ,سنگی ,سنگی اوپلیستیخه ,کشور گرجستان ,وجود دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ORezaO برترین دانلود دهکده‌ی ادب پارسی دیانا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. خاطره بازی ایران تراول مجله آکادمی ای تی سی fivedollscash معرفی کالا فروشگاهی وب گردی با شیما