امروز ما می خواهیم تا با شما عزیزان راجع به یکی از بهترین بازیگران سینمای جهان ، که سابقه کسب چندین جایزه معتبر مثل اسکار ، گلدن گلوب و. شده است صحبت کنیم .

تام هنکس (توماس جفری هنکس)

شما حتی اگر فیلم باز هم نباشید قطعا اسم تام هنکس را شنیدید ، این هنرپیشه آمریکایی کارگردان ، تهیه کننده ، کمدین ، صداپیشه و نویسنده هم می باشد . وی در فیلم های مشهوری چون فارست گامپ ، فیلادلفیا ، دور افتاده ، نجات سرباز رایان ، مسیر سبز و . بازی کرده است . از صدا پیشگی معروف او می توان به داستان اسباب بازی ها اشاره کرد ، که از صدای او در  نقش کلانتر وودی استفاده شده است .

تام تا قبل دهه 90 فیلم های متعددی بازی کرده بود ولی اوج ظهور او به عنوان یک بازیگر تراز اول سینما با شروع دهه 90 اتفاق افتاد . او توانست در سال 1993 با بازی در فیلم فیلادلفیا در نقش اندرو بکت اولین اسکار خود را رقم بزند ، ولی این پایان کار او نبود و توانست در سال بعد دوباره با بازی در نقش فارست گامپ ، که یکی از ماندگار ترین فیلم های تاریخ سینما می باشد ، دوباره جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست بیاورد .

از افتخارات او می توان به 6 نامزدی در اسکار که دو مورد آن منجر به برنده شدن گردید ، 10 نامزدی در جایزه گلدن گلوب که 4 مورد آن را بدست آورد ، 5 نامزدی در جایزه بفتا  و چندین نامزدی و برنده شدن در جوایز دیگر می باشد ، البته او و اسپنسر تریسی تنها افرادی هستند ، که ۲ دوره پیاپی ، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرده‌اند .

جوایز

برنده

نامزدی

Academy Awards

2

6

British Academy of Film and Television Arts Awards

0

5

Emmy Awards (Primetime)

7

12

Golden Globe Awards

4

10

Screen Actors Guild Awards

2

8

Tony Awards

0

1

 

یکی از پر افتخار ترین فیلم های تاریخ می توان به فارست گامپ اشاره کرد ، که جزء 10 فیلم اول در لیست 250 تای برتر IMDB می باشد .

این فیلم با بازی فوق العاده تام هنکس می باشد ، شما اگه این فیلم را دیده باشید متوجه داستان قوی آن می شوید که شخصیت اصلی داستان یعنی فارست گامپ به طوری تصادفی در یک سری از روی داد های مهم آمریکا نقش دارد ، عشقی که در این فیلم شما مشاهده می کنید یکی از زیباترین و جذاب ترین عشق ها می باشد . فیلم فارست گامپ توانست موفقیت های زیادی کسب کند ، در سال 1994 عنوان اسکار بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلم نامه اقتباسی ، بهترین بازیگر مرد و . را کسب کند .

از دیگر فیلم های او می توان به همکاری با استیون اسپیلبرگ در فیلم نجات سرباز رایان اشاره کرد ، این فیلم در رابطه با جنگ جهانی دوم می باشد و بخشی از نبر نرماندی است ، داستان فیلم در رابطه با سربازی می باشد که سه برادر او در جنگ کشته شده اند و فرمانده کل ارتش آمریکا دستور می دهد تا او برگردد به خانه خود و به کاپیتان جان میلر دستور داده می شود تا او را پیدا کند و بازگرداند ، نقش کاپیتان جان میلر را تام بازی کرده است ، و توانست در این نقش خوش بدرخشد .

تام به قدری در نقش های خود فرو می رود که انگار واقعا خود شخصیت داستان می باشد ، در واقع نقش را بازی نمی کند بلکه زندگی می کند .

او در حال حاضر 64 سال سن دارد و با ریتا ویلسون که همسر دوم او می باشد زندگی می کند و چندی پیش دچار بیماری کرونا شدند که بهبود یافتند . استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس هالیوودی همکار های زیادی با تام داشته و فیلم های فوق العاده ای با هم کار کرده اند .

امیدوارم از این مطلب ما خوشتان آمده باشد و مارو دنبال کنید ، به امید دیدار مجدد شما دوستان عزیز .

 


فیلم فیلم ,بازی ,هنکس ,awards ,جایزه ,نامزدی ,فارست گامپ ,بهترین بازیگر ,بازی کرده ,ترین فیلم ,اسکار بهترین ,نجات سرباز رایان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش باغ ویلا در غرب تهران ایستگاه دانش آموز .::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::. | بزرگترین مرجع وبلاگ نویسان | خان چاپ یک زن مینویسد طراحی سایت Industrial