1 خنده های جوکر: واکین فینیکس خنده های خود در فیلم را بر پایه ی خنده های عصبی و ناشی از بیماری برخی انسان ها در جهان واقعی شکل داد. او به تماشای ویدیوی افرادی که این چنین خنده هایی را ارائه می دهند پرداخت و در برخی از لحظات نقش آفرینی، تلاش به نمایش کاراکتری داشت که واقعا اکثر مردم توانایی هم ذات پنداری با او را ندارند. پیش از آغاز فیلم برداری تاد فیلیپس به او گفته بود که خنده ی جوکر را حرکتی تقریبا دردآور و زجردهنده می داند. فینیکس هم پس از کسب آمادگی لازم فیلیپس را به خانه ی خود دعوت کرد و با اینکه کارگردان میلی به تست گرفتن از خنده های او نداشت، با چند خنده ی متفاوت در مقابل وی تست داد.

2 رقص در سرویس بهداشتی: سکانس رقص آرتور درون سرویس بهداشتی اصلا بخشی از فیلم نامه ی فیلیپس نیست و به پیشنهاد خود فینیکس اجرا شده است. کارگردان هم پس از دیدن آن با تغییر فیلم نامه موافقت کرد و این گونه پای سکناس گفته شده به اثر نهایی باز شد.

3 واکین فینیکس و کاهش وزن: مطابق اکثر گزارش ها، واکین فینیکس برای بازی در JOKER رژیم گرفت و 23.6 کیلوگرم کاهش وزن داشت. او برای پشت سر گذاشتن این پروسه نزد همان پزشکی رفت که پیش از آغاز فیلم برداری THE MASTER اثر پل توماس اندرسون، برای کاهش وزن به او مشاوره داده بود. پس از پایان یافتن مراحل ساخت JOKER هم فینیکس تنها 11.3 کیلوگرم وزن اضافه کرد تا همچنان با وزن خود تا پیش از شروع فیلم برداری این اثر فاصله ای جدی داشته باشد.

4 - فینیکس و دنیرو: واکین فینیکس گاهی از رابرت دنیرو به عنوان محبوب ترین بازیگر آمریکایی زنده برای خود یاد کرده است. اما آن ها در پشت صفحه ی ساخت JOKER تقریبا هرگز با یکدیگر گفت و گویی نداشتند. رسانه ها علت این موضوع را شباهت سبک بازیگری این دو نفر می دانند و خود فینیکس گفته است که در عین احترام قائل بودن برای دنیرو نمی خواست همواره در پشت صحنه مشغول ستایش او و تلاش برای نصیحت هایش باشد.

5 فینیکس بدون متود اکتینگ: فینیکس برخلاف عادت خود در دوران ساخت برخی فیلم ها، برای بازی در نقش آرتور فلک به سراغ بازیگری متد اکتینگ ( نوعی از اجرا در آن بازیگر در تمام طول مدت ساخت اثر و حتی بعضا چند ماه قبل از آن، نقش را زندگی می کند و هرگز از کاراکتر خود درون فیلم خارج نمی شود ) نرفت. شاید به همین خاطر بود که برخلاف برخی از اشخاصی که در طول تاریخ کاراکتر جوکر را به روی پرده های نقره ای برده اند، نه تنها در دوران فیلم برداری اثر وضعیت روحی خاصی نداشت، بلکه به محض پایان یافتن هر جلسه ی فیلم برداری به شوخی و خنده با دیگران می پرداخت.

6 انتخاب عوامل اصلی: درباره ی آن که فیلم از همان ایتدا با در نظر گرفتن چه بازیگری برای نقش اصلی مراحل تولید خود را پشت سر گذاشت، بحث های زیادی وجود دارند. از طرفی تمامی اخبار و شایعه ها تا زمان حضور مارتین اسکورسیزی در جایگاه تهیه کننده ی اجرایی اصلی فیلم به تلاش سازندگان برای آوردن لئوناردو دی کاپریو به پروژه اشاره می کردند و پس از خروج غیر منتظره ی اسکورسیزی از تیم خالق اثر، رسانه ها واکین فینیکس را جوکر جدید سینما خواندند. البته تاد فیلیپس در تعداد بی شماری از مصاحبه های خود تاکید کرده است که نقش آرتور فلک را با در نظر داشتن فینیکس به عنوان بازیگر آن ساخت.

7 جوکر الهام گرفته از چه آثاریست؟ با اینکه سازندگان فیلم جوکر می گویند برای ساخت آن به سراغ الهام از هیچ کدام از کتاب های کامیک نرفته اند، اما علاوه بر بارها و بارها اشاره به ((سلطان کمدی)) و (( راننده تاکسی ))، الهام گرفتن اثر مورد بحث از فیلم کلاسیک و صامت THE MAN WHO LAUGHS را نیز تایید می کنند؛ فیلمی اکران شده در سال 1928 میلادی که یکی از منابع الهام خالقان اصلی کاراکتر جوکر در دنیای کامیک بوک ها نیز به شمار می رود.

8 فینیکس و هیث لجر: واکین فینیکس و هیث لجر تا پیش از مرگ این بازیگر تحسین شده و با استعداد، دوستان خوبی بودند. آن ها با یکدیگر رفت و آمد داشتند و بارها به ستایش کارنامه ی هنری هم پرداختند. واکین فینیکس در یکی از مصاحبه های اخیر خود می گوید که بازی در نقش جوکر ذاتا هم با نقش آفرینی به جای هر آنتاگونیست سینمایی سطح بالایی سخت است و این اجرای ماندگار لجر در (( شوالیه تاریکی )) کریستوفر نولان بود که پذیرفتن این نقش را برای هر بازیگر به شدت ترسناک کرد.

خب به پایان این مطلب رسیدیم. این مطلب توسط آقای مصطفی خسروی تهیه شده است و برگرفته از پیج ایشون می باشد.

 


فیلم فینیکس ,فیلم ,جوکر ,خنده ,واکین ,ساخت ,واکین فینیکس ,فیلم برداری ,ساخت joker ,فیلم جوکر ,کاراکتر جوکر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهبود بازار آسه سولفام کاغذ دیواری آموزش مایکروسافت ورد 2010 کینگ 2 مووی رفع توقیف قانونی و سریع خودروهای لیزینگی 09366334041 ویرا گرافیک دانلود فایل