بر اساس دستوری که از سوی وزارتِ دادگستری آمریکا اعلام شده است، سجاد شهیدیان، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیمنت ۲۴ به دلیل نقض کردن تحریم‌های دولتِ آمریکا بر علیه ایران به ۲۳ ماه حبس محکوم شد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

 

این حکم روز ۲۳ مهر در دادگاه منطقه‌ای «مینیاپولیس» در ایالت مینه‌سوتی صادر و ابلاغ شد. سایت پیمنت ۲۴ یکی از مشهورترین سایت‌های پرداخت و تبادل ارزی در ایران بود که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ تعطیل شد.

 

جان دیمرز که دستیارِ وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی می‌باشد، تاکید کرد که: «این حکم این موضوع را نشان می‌دهد که کسانی که قصد نقض تحریم‌ها را دارند باید از قدم گذاشتن در مسیر آقای سجاد شهیدیان منصرف شوند.» همچنین اریکا مک‌ دونالد که وزیر دادگستری آمریکا است هم با اشاره به اینکه چنین اقداماتی جرم محسوب می‌شوند، گفت: «شهیدیان، مدیرعامل شرکت مالی بوده است که با استفاده از تکینک‌های فریبکارانه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، امنیت مالی این کشور را به خطر انداخته است.

 

پیمنت ۲۴ چیست، این شرکت چه وظیفه‌ای را بر عهده داشت و چگونه در نهایت تسلیم دولتِ آمریکا شد؟

سجاد شهیدیان معروف به سهیل شهیدی، ۳۳ ساله و وحید ولی، مؤسس و مدیر اجرایی شرکت «پیمنت ۲۴» هستند. پیمنت۲۴ خدماتی را همچون انجام پرداخت‌های دانشجویی مانند اپلیکیشن یا ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی، پرداخت‌های ارزی از طریق حساب‌های پی‌پال، وبمانی، بیت‌کوین و اسکریل، از وب‌سایت‌ها و گاه‌های خارجی، پرداخت هزینه وقت سفارت، نقد کردن درآمدهای ارزی، گیفت کارت و بسیاری از خدمات ارزی دیگر از این قبیل را ارائه می‌داد.

 

سجاد شهیدیان در نهایت در ۲۹ اردیبهشت در دادگاه مینه‌سوتا در شش مورد از جمله پولشویی، ی بانکی و سرقت هویت متهم شد. بنا بر اسناد دادگاه این سایت یا همان پیمنت 24 به مشتریان ایرانی خدماتی برای آنلاین از ایالات متحده ارائه می‌داده که شامل در اختیار گذاشتن حسابی روی سایت پرداخت آنلاین پِی پَل “paypal”، کارت شناسایی و آدرس جعلی دریافت ، نشانی آی‌پی در امارات و یک کارت هدیه اعتباری ویزا بوده؛ همچنین دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که این شرکت از طریق وبسایت خود بسته‌ای شامل یک حساب کاربری پرداخت اینترنتی پِی پَل (PayPal)، یک آدرس اینترنتی از امارات متحده عربی، کارت هدیه ویزا و یک کارت هویت جعلی و قبض اعلام وصول به کاربران می‌فروخته تا به مشتریان ایرانی برای آنلاین خدمات و کالاها از آمریکا کمک کند.

 

منبع: https://danotech.ir/conviction-payment24/


دستنوشته ها آمریکا ,کارت ,پرداخت ,دادگاه ,پیمنت ,سجاد ,دادگستری آمریکا ,سجاد شهیدیان , آنلاین ,کارت هدیه ,برای ,وزیر دادگستری آمریکا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف دونی tapish97 تامین برد های الکتریکی پایگاه خبری، تحلیلی صافی نیوز NOINDEX دیجی کالا مارکت کسب درآمد اینترنتی