علل ناکامی رژیم های کاهش وزن


شاید این سؤال برای بسیار از شما پیش آمده که چرا علی رغم استفاده از انواع رژیم های بسیار کم کالری و افزایش هر چه بیشتر تعداد روزهای فعالیت های ورزشی (۵ تا ۷ روز در هفته و هر بار چندین ساعت) نه تنها دستیابی به اندام متناسبتر رخ نمی دهد، بلکه گِرمی هم از وزن کاسته نمی شود

در این موارد میزان انرژی دریافتی فرد به نقطه غیر قابل عبور یا (ست پوینت ) بدن رسیده و انرژی دریافتی کاهش چشمگیری از میزان انرژی پایه یا بازال در جهت تامین امکان فعالیت های غیر ارادی ارگان های حفظ حیات و زندگی یافته است.

 باورهای غلط و اقدامات نابجا:

شاید شمانیز به باورهای زیر اعتقاد دارید

اولين باور غلط
 "هر چقدر كمتر از سابق غذا مصرف کنم كاهش وزن بيشتري خواهم داشت".
 اين طرز تفكر و باور غلط از گسترده ترين اشتباهاتي مي باشد كه اكثريت قريب به اتفاق عاشقان دست‌يابي سريع و فوري به تناسب اندام و رهايي از بار سنگينِ وزن های اضافي، بر خود روا می دارند.

در بررسي هاي متعدد ناكامان دستيابي به وزن و سايز ايده آل، این رخدادها به فراواني مشاهده شده و می شود، تمامی اين افراد اشتباهات مشابهی را مرتكب شده اند يعني در قبال سرسختي بدن در جهت عدم كاهش وزن بیشتر، با افزایش دادن روزهاي فعاليت به ۷-۵ روز در هفته وطولانی ترين ميزان فعاليت ورزشی از يك تا چندين ساعت در هر روز مبادرت ورزیده و به موازات اين همه تلاش و تقلا به حداقل ميزان خورد و خوراك نیز قناعت نموده و سطح انرژي دريافتي روزانه خود را خيلي پايين تر از انرژي پايه واقعي خود رسانده اند.

 

هيچ عاملی به جسم وجان شما به اندازه  گرسنگيهاي آشكار و نهان صدمه نميزند. اغلب ما تجربه كردهايم که زمانی که به علائم
 گرسنگی ظاهری به مدت طولانی جواب نميدهيم آرام آرام به علت عدم احساس رنج گرسنگي نياز به خوردن را فراموش مي‌كنيم.

راستي فكر مي‌كنيد چه اتفاقي در درون ما رخ می دهد

 وقتي سوخت و ساز مورد نياز از طريق خوردن و آشاميدن تأمين نگردد بدن خیلی ساده و راحت  نياز به انرژي را با تحليل بافت ها و ارگان هاي حفظ حيات بدن به دست مي آورد.
خوشحال نباشيد:

چرا كه اين تأمين انرژي برعكس تصور شما از ذخاير انرژيهاي انباشته شده به صورت بافتهاي چربي صورت نمي پذيرد بلكه بجاي سوزاندن چربيهاي تلمبار شده (در حفره شكم، پهلوها، نشيمنگاه، ران ها و ارگان هاي مختلف) نیاز زیستی فرد را فقط از تحليل عضلات و ارگانهای مختلف بدن تأمين مي کند یعنی با يك استراتژي كاملا" هوشمندانه غريزي اين راهكار برگزيده شده بسيار هدفمند رخ ميدهد.

 در قدم اول از انرژي انباشته شده در بافتهاي چربي براي روزهاي مبادا حفاظت می کند.
با ادامه عدم تأمين غذاي كافي براي فعاليت هاي غير ارادي ارگان هاي حفظ حيات (قلب، ريه، مغز، غدد درون ريز، حرارت ناچيز بدن، فعاليت هاي دستگاه گوارش و غيره . ) در قدم های بعدی به وسیله كاهش ميزان سوخت و ساز بدن كه در ميتوكندري هاي بافت هاي عضلاني صورت مي گیرد، از اتلاف انرژي جلوگیری می شود. این صرفه جویی به قیمت تحلیل بافت های عضلانی و کاهش انرژی پایه تمام می شود.

 

 در اُفت ميزان انرژي پايه و كاسته شدن از سوخت و ساز بدن تحت تأثير گرسنگي و فعالیت خارج از حد، چه تغييراتي در كل سیستم
بدن رخ می دهد

زمانی که بدن شما تحت تأثير گرسنگي هاي حقيقي یا خود تحمیلی قرار می گیرد، در بدن حالت اضطراري رخ داده و آژير قرمز  به صدا در می آید تا سياست صرفه جويي و انباشت هرچه بيشتر چربي از هر منبع قابل دسترس اعمال گردد حتي در این حالت انرژی حاصل از سبزيجات پخته و خام، ميوه هاي گوناگون و رنگارنگ مصرف شده، بعد از هضم و جذب تبديل به چربي شده و با وسواس خاصی حفاظت مي گردد.

 با حذف  وعده های غذايي يا گروه هاي مختلف از منابع غذايي ( به عنوان مثال حذف غلات و کربوهیدرات ها یا سایر مواد غذایی از برنامه روزانه) و رو آوردن به رژیم های جادویی و محصولات رژیمی و افزودن همزمان فعاليت هاي ورزشی ارادی، اين موضوع شدت مي‌يابد.

 توأم شدن این ندانم کاریها باعث شروع استرس و شدت بخشیدن به حالت اضطراري بدن می شود و در این میان عدم تحمل به تركيبات كربوهيدرات را افزایش داده و تبديل سريع هر منبع غذايي حاوي قندها را به چربي برنامه ريزي نمايد.

تغذیه و رژیم غیر حضوری


رژیم غذایی انرژي ,رژیم ,فعاليت ,چربي ,انرژی ,تأمين ,بافتهاي چربي ,تأثير گرسنگي ,حالت اضطراري ,انرژي پايه ,انرژی پایه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله اینترنتی درس یار اینجا همه چی هست خریدو فروش فلزیاب آنتنی در تهران 09372131009 کلش مستر - استراتژی و مپ وار و فارمینگ تان هال 8 تا 12 و... TAGHZEE VA SALAMAT chidazin موسسه آموزشی کنکور ونوس