روغن آب صابون و کاربردش

نتیجه تصویری برای روغن آب صابون

کلیه دستگاه های دارای سیستم روغنکاری روغن می توانند از نظارت بر رطوبت روغن استفاده کنند. آب صابون باعث کاهش عملکرد روغن می شود، چه به عنوان روان کننده، خنک کننده، عایق یا اهداف دیگر استفاده می شود. رطوبت بی نظیر روغن های آب صابون در اندازه گیری روغن، فعالیت آب روغن را به طور مداوم کنترل می کند، که مستقیما حاشیه ایجاد آب صابون آزاد را در روغن نشان می دهد. بر خلاف روش های نمونه گیری سنتی، که می تواند روزها یا هفته ها برای به دست آوردن نتایج آزمایش طول بکشد، اندازه گیری مدوام روغن آب صابون عملکرد تجهیزات قابل اطمینان را در همه زمان ها تضمین می کند.

اندازه گیری روغن آب صابون شما را قادر می سازد تا فواصل خدماتی را برنامه ریزی کرده و از خرابی برنامه ریزی نشده برای حمایت از برنامه های پیشگیری از مراقبت جلوگیری کنید. همچنین خطر خرابی قطعات ماشین های حساس و گران قیمت را کاهش می دهد، در حالی که نیاز به فعال سازی سیستم های خشک کردن روغن فقط در صورت لزوم خواهد شد. این امر به ویژه در کاربردهایی که عواقب آلودگی آب زیاد است، از جمله توربین ها، موتورهای دریایی و کارخانه ها مهم است.

روغن های آب صابون به عنوان روغن های خنک کننده مورد مصرف قرار میگیرند. به طور معمول برای از بین بردن گرمای اضافی از موتور احتراق داخلی از این محصول استفاده میکنند . موتور گرم گرما را منتقل می کند که معمولا از طریق مبدل حرارتی عبور می کند، به طول معمول نوعی رادیاتور معروف به کولر روغن نیز می باشد.

روغن خنک کننده دوباره به داخل آب گرم می رود تا دائما آن را خنک کند. روغن های آب صابون معمولا برای خنک کردن موتورهای موتور سیکلت با کارایی بالا که خنک نیستند مورد استفاده قرار میگیرند. به طول معمول، بشکه سیلندر به روش سنتی موتورخنک می ماند، اما سر سیلندر از خنک کننده اضافی سود می برد. از آنجا که در حال حاضر سیستم گردش روغن برای روانکاری وجود دارد، این روغن نیز به سر سیلندر متصل شده و به عنوان مایع آب صابون و یا همان روغن خنک کننده مورد مصرف قرار میگیرد. روغن آب صابون، به ظرفیت روغن اضافی، سرعت بیشتر جریان از طریق پمپ روغن و یک کولر روغنی نیاز دارد.

اگر خنک کننده ها برای بیشتر زمان اجرا( مانند موتورهای هوایی در پرواز یا موتور سیکلت های در حال حرکت و یا  ماشین آلات سنگین )اثبات شود، خنک کننده روغن آب صابون یک روش ایده آل برای مقابله با مواقعی است که نیاز به خنک کننده اضافی دارد( مانند الیاف موتور هواپیما قبل از برخاستن، با موتور سیکلت در ترافیک شهری ). اما اگر موتور یک موتور مسابقه است که همیشه مقادیر زیادی گرما تولید می کند، آب یا خنک کننده مایع ممکن است ارجح باشد.

<h2>مزایا و کاربرد روغن آب صابون</h2>

روغن از نقطه جوش بالاتری نسبت به آب برخوردار است، بنابراین می توان از آن برای خنک کردن وسایل، در دمای 100 درجه سانتیگراد یا بالاتر استفاده کرد. با این حال، سرمایش آب تحت فشار نیز ممکن است بیش از 100 درجه سانتیگراد باشد. روغن آب صابون یک عایق الکتریکی است، بنابراین می تواند در داخل یا در تماس مستقیم با تجهیزات الکتریکی مانند ترانسفورماتورها استفاده شود. آب خنک کننده می تواند برای موتور فاسد کننده باشد و باید حاوی یک مهار کننده خوردگی، مهار کننده زنگ زدگی باشد، درحالی که روغن به طور طبیعی برای جلوگیری از خوردگی کمک می کند. بنابراین، اگر در اثر خرابی واشر، روغن آب صابون باید وارد شود؛ به عنوان مثال، محفظه احتراق یا ریخته گری، میتواند به عنوان بهترین  روغن آب صابون از آن بهره بگیرید. اما اگر آب خنک کننده نیز به همین ترتیب باشد، ممکن است آسیب قابل توجهی در موتور ایجاد شود.

در بعضی مواقع روغن خنک کننده ممکن است به خنک کننده اجسام در حدود 200-300 درجه سانتیگراد محدود شود، در غیر اینصورت روغن ممکن است باعث تخریب و حتی رسوبات خاکستر شود. ممکن است آب خالص تبخیر یا جوشانده شود، اما نمیتواند تخریب شود، گرچه ممکن است آلوده و اسیدی شود. در صورت نیاز به مایع خنک کننده به سیستم، آبه به طور کلی در دسترس است، اما ممکن است روغن نباشد بنابراین بهتر است همیشه از روغن آب صابون برای روانکاری و روند بهتر ماشین آلات و موتورهای ماشین آلات استفاده کرد.

در سایت  شهر24 بدون واسطه با نده های انواع روغن آب صابون آشنا شوید


در صورتیکه خود نده هستید  آگهی رایگان خود را در سایت شهر۲۴ ثبت نمایید



روغن های صنعتی روغن ,کننده ,صابون ,موتور ,ممکن ,استفاده ,ماشین آلات ,اندازه گیری ,درجه سانتیگراد ,موتور سیکلت ,برای روانکاری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی بخوای الان بخر تحویل بگیر عکس های زیبا | عکس طبیعت |عکس ایرانی بازیگران کربلایی حمیدرضا بابامیر زاهدان درس فروشگاه اینترنتی دایان شاپ خانم قانون