میوه خشک در دنیای امروز به یک نیاز مبرم تبدیل شده است زیرا با افزایش جمعیت در جهان و تامین مواد غذایی سران کشورها سعی دارند تابه جایگزین کردن میوه ی خشک در میان وعده های انسان، سلامت افراد حفظ گردد.

خرمالو نیز در این بین با داشتن خواص سلامتی چه برای پوست و مو، چه درمان بیماری های مختلف، چه زیبایی و حتی وارد شدن در تغذیه ورزشکاران جهت رژیم های لاغری و چاقی بازار تغذیه را دگرگون کرده است.

حال با این درجه اهمیت و تولید انبوه این میوه در کشور، صنایع تبدیلی کشاورزی ورود جدی در بین تجار و مشتریان میوه خشک کرده و درصدد رونق بیشتر هستند.

تولید خرمالو خشک اعلا ایرانی

خرمالوی تولیدی در کشور نسبت به آمار جهانی در موقعیت مناسبی قرار دارد طوری که بعد از کشورهای بنام ذیل در رده ی یازدهم جای گرفته است:

  1. چین
  2.  کره جنوبی
  3. اسپانیا
  4. ژاپن
  5. برزیل
  6. آذربایجان
  7. ازبکستان
  8. تایوان
  9. ایتالیا
  10. اسرائیل
  11. ایران

این رتبه بندی براساس سازمان فائو نشان دهنده ی این است که کشور ما برای صادرات این میوه به صورت خشک شده به صورت اسلایس و حبه ی بازار خوبی خواهد داشت.

خرمالوی خشک شده با توجه به حفظ کردن خواص مقوی میوه، این امکان را ایجاد کرده است که بتوان با ماندگاری طولانی مدت در فصولی غیر از پاییز به این میوه شیرین و خوشمزه دسترسی داشت.

ار خرمالوی خشک صادراتی

اران میوه خشک برای تامین انواع میوه های خشک شده سعی می کنند در فصلی نمایند که به برداشت تازه هر میوه نزدیک باشد تا بتوانند با قیمتی مناسب انجام گردد.

چیپس خرمالو یا اسلایس خرمالو در فصل پاییز توسط تولیدکنندگان میوه های خشک تهیه و آماده برای عرضه به بازار می شود.

مشتری این میوه ی خشک شده اصولا عمده در برنامه دارند تا بتوانند به کشورها و ارانی پیشنهاد دهند که خود امکان تولید خرمالو را ندارند.

این موقعیت برای بازار صادراتی خصوصا ایران باعث می شود تا تاجران اروپایی بیشتری برای تجارت با کشور ما سوق دهد.

البته کشورهای همسابه چون حاشیه خلیج فارس و کشورهای عرب زبان مشتریان بالقوه و عالی برای میوه های خشک محسوب می شوند.


میوه خشک عمده و صادرات میوه خشک میوه ,خرمالو ,کشورهای ,صادرات ,عمده ,کشور ,تولید خرمالو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فضای هوشمند آموزش و مشاوره okalip راه مبین تور برزیل اشپزی جزئیات نابودی زمین در سال 2018 شرکت خرید و فروش فلزیاب زمانی 09102191330 کهن اباد -ابه عرب