طبق گفته‌های رویترز، اپل برای دوری از تنش‌های احتمالی در ارتباط با جنگ تجاری آمریکا و چین، تولید مک‌بوک و آیپدها را به تایوان منتقل می‌کند.

با ادامه پیدا کردن تنش‌های تجاری ایالات متحده و چین، تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده قصد دارند خطوط تولید خود را از چین به کشورهایی از جمله مکزیک، ویتنام، برزیل، هند و تایوان منتقل کنند. اکنون طبق اطلاعات منتشر شده از زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل، فاکسکان به درخواست اپل خطوط تولید آیپد و مک‌بوک‌ها را از چین به تایوان منتقل خواهد کرد.
مقاله‌ی مرتبط:

        احتمالا اپل کامپیوترهای مک سال آینده را در دو نسخه با پردازنده اینتل و M1 عرضه خواهد کرد

مدتی پیش از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری پگاترون (سومین تولیدی محصولات اپل) در کشور هند برای ساخت کارخانه‌ی جدید به‌منظور تولید آیفون گفتیم. حال فاکسکان به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تولیدکننده‌ی محصولات اپل، قصد دارد خطوط تولید آیپد و مک‌بوک‌ها را به کشور تایوان منقل کند تا تولید محصولات اپل را از جنگ تجاری احتمالی بین چین و ایالات متحده، مصون نگه دارد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اپل در گذشته، خطوط تولید ایرپاد و ایرپاد پرو را به تایوان منتقل کرده بود و اکنون نیز دو محصول دیگر (مک‌بوک و آیپد) را به این کشور منتقل می‌کند.

لوگوی ساخت تایوان / Logo Made IN Taiwan

طبق گفته‌های خبرگزاری رویترز، اپل از فاکسکان خواسته است که این کار را به‌عنوان بخشی از یک اقدام کلی برای کاهش اعتماد به چین انجام دهد و این شرکت قصد دارد که محصولات خود را در کشورهای مختلف تولید کند تا از تنش‌های احتمالی دور بماند. تاکنون هیچ تاریخ یا جزئیات خاصی در مورد حجم محصولات تولیدشده در تایوان منتشر نشده است؛ بااین‌حال، رویترز گزارش می‌دهد که کارخانه‌های فاکسکان، محصولات اپل ازجمله مک‌بوک را در استان باک گیانگ (Bac Giang) ویتنام در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ آغاز می‌کنند. این نشریه همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تا پیش از این تمامی آیپدها در چین مونتاژ می‌شدند و برای اولین‌بار قرار است که تولید آیپدها به خارج از خاک چین منتقل شود. گفتنی است که نه اپل و نه فاکسکان در مورد این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده‌اند؛ زیرا قوانین اپل در قرارداد با این شرکت‌ها هرگونه اظهارنظر درمورد مفاد قرار داد را منع می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی انتقال خطوط تولید آیپد و مک به کشور تایوان چیست؟


دیجی کالای سخت افزار تولید ,تایوان ,محصولات ,منتقل ,فاکسکان ,آیپد ,خطوط تولید ,تایوان منتقل ,منتقل می‌کند ,تولید آیپد ,کشور تایوان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

faraztasfieh سایت تخصصی آب/nowater.rzb.ir دانلود فیلم پخش لیوان فرانسه luminarc امیر راهنما دکتر علی حجت قالب ساز پشتیبانی کیمیا