کتاب آرام جان (گام به گام با مهارت‌های زندگی)

مؤلف: عفت صالح بیگی

انتشارات آموزشی و پژوهشی بوعلی

 

مقدمه

نیازهای زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی، فرهنگی، تغییر ساختار خانواده، شبکه‌ی گسترده و پیچیده ارتباطات انسانی و هم‌چنین تنوع، گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی، انسان‌ها را با چالش‌ها، استرس‌ها و فشارهای متعددی روبرو کرده است، که مقابله‌ی مؤثر با آن‌ها، نیازمند توانمندی‌های روانی، اجتماعی است.

فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات، آسیب‌پذیر کرده و آن‌ها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.

در سال ۱۹۹۳ آموزش مهارت‌های زندگی از سوی سازمان ملل متحد به کشورهای عضو به طور جدّی توصیه شد. این تحول، فعالیت علاقه‌مندان به کاربرد روان‌شناسی در زندگی روزمره با هدف ارتقای بهداشت روانی جامعه را در ایران وارد مرحله جدیدی ساخت. مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف، عاقلانه و صحیح رفتار کنیم، به‌طوری که آرامش داشته باشیم، لذت ببریم و در عین حال با دیگران ارتباط سازگارانه و مفیدی را برقرار کنیم و بدون توسل به خشونت یا خودخوری، بتوانیم مسائل پیش آمده را حل کنیم، و ضمن کسب موفقیت در زندگی احساس شادمانی داشته باشیم. اصولاً مهارت با دانایی تفاوت دارد. همان‌طور که فرد با خواندن کتاب آموزش شنا، فقط علم به موضوع پیدا می‌کند و شنا کردن یاد نمی‌گیرد، دانستن این مهارت‌ها هم کافی نیست، بلکه با تمرین مستمر و به کارگیری به مرور در زندگی روزمره، می‌توانیم مهارت‌های اجتماعی را مدیریت کرده و در شرایط مختلف اجتماعی رفتار مناسب داشته باشیم.

مدیریت و آموزش مهارت‌های زندگی، به معنی برخورداری از توانایی‌های لازم در حل مشکلات و جلوگیری از تبدیل شدن آن‌ها به بحران‌های فرسایشی است.

 

مهارت‌های زندگی، از طریق آموزش و تجربه قابل استفاده است، و فرآیندی است که موجب ثبات در شخصیت و عمق در هویت شده، توسعه فرهنگ فردی را سامان می‌بخشد و موجب رضایت، مقبولیت و موفقیت در زندگی می‌شود. «ایلین مالیگن» یکی از مربیان آموزش زندگی، در این رابطه می‌گوید: «آموزش زندگی، نه یک شیوه درمانی، بلکه شیوه‌ای عملی و مبتنی بر اهداف است. در این شیوه ما به جای پرداختن به ریشه‌های مشکلات موجود در زندگی، سعی می‌کنیم به راه حل‌های آن‌ها بیندیشیم».

برای دریافت کتاب اینجا را کلیک کنید


چاپ کتاب با هزینه بسیار پایین و با بهترین کیفیت زندگی ,مهارت‌های ,زندگی، ,آموزش ,اجتماعی ,کتاب ,مهارت‌های زندگی ,مهارت‌های زندگی، ,داشته باشیم ,روانی، اجتماعی ,کتاب آرام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان بروز کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی رامین فست آنلاین علا موزیک صبا موزیک زیر زره بین