در روزهای پسافیلتر تلگرام به سر می بریم و با وجود فیلتربودن تلگرام و راه های مختلف دسترسی به این شبکه، بازهم شاهد روی کارآمدن تلگرام های غیررسمی و ناامن هستیم که گاها حریم خصوصی کاربران را نقض میکند. اما پشت پرده تلگرام غیر رسمی چیست ؟ در ادامه همراه باشید.


پس از فیلترینگ مقطعی تلگرام در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و سپس فیلتر دوباره‌ آن در ۱۰ اردیبهشت سال ۹۷ که تا امروز ادامه یافته، در کنار پیام‌رسان‌های داخلی، نسخه‌های غیررسمی تلگرام رشد کردند.

به‌دلیل متن باز بودن تلگرام، این اپلیکیشن قابلیتی دارد که می‌ توان به‌ راحتی برنامه‌ای جدید با استفاده از API های آن نوشت و از این رو پوسته‌های فارسی تلگرام از جمله تلگرام طلایی و هاتگرام توانستند بدون فیلترینگ به فعالیت خود ادامه دهند و تنها با تفاوت‌هایی جزئی مانند فیلتر شدن برخی از کانال‌ ها روبه‌رو بودند.

اگرچه مهم‌ ترین تفاوت نسخه‌ های فارسی تلگرام در مقایسه با پیام‌ رسان‌های ایرانی، حفظ ارتباط با تلگرام اصلی بود و کاربران با نصب نسخه‌ های فارسی هم قادر به برقراری ارتباط با کاربران تلگرام نسخه اصلی بودند، اما کارشناسان امنیتی و فنی حوزه آی تی از همان ابتدا به مردم توصیه کردند که از این پوسته‌ های غیر رسمی خودداری کنند (خود من زبونم مو که چه عرض کنم، تیغ درآورد از بس گفتم نسخه اصلی استفاده کنین)، زیرا صرف نظر از خلاء قانونی استفاده از اپلیکیشن‌ های هاتگرام و تلگرام طلایی بدون و در سایه تلگرام اصلی، این موضوع مطرح بود که از نظر امنیتی امکان شنود کل چت‌ ها و اطلاعات در این اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

نسخه ای صد برابر بدتر از پیامرسان های داخلی
هرچند با فیلترینگ تلگرام و جولان نسخه‌های غیر رسمی، فرصتی به آنها داده شد که به یک پیام‌رسان ۱۰۰ درصد بومی تبدیل شوند و این فرصت چندین بار تمدید شد و حتی مورد انتقاد مسئولان قضایی هم قرار گرفت، اما در نهایت بدون اینکه برخوردی با این پیامرسان‌ های وابسته به تلگرام شود و یا بتوانند استقلالی کسب کنند، گوگل‌پلی آب پاکی را روی دست این اپلیکیشن‌ها ریخته و اعلام کرد آنها را به دلایل امنیتی از گاه خود حذف کرده است.

این موضوع واکنش‌ های متفاوتی را در پی داشت. برخی به ت‌ های گوگل برای حذف اپلیکیشن‌ های فارسی اعتراض داشتند و وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در دی ۹۶ اعلام کرده که «همه پوسته‌های فارسی تلگرام فاقد امنیت‌اند.» و البته پیش از آن عنوان شده بود که وزارت ارتباطات درباره فعالیت این دو پیامرسان (تلگرام طلایی و هاتگرام) تصمیم‌ گیر نبوده و حمایتی از فعالیت آنها نداشته و تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی بوده است.

ادامه را در آی تی من بخوانید : تلگرام غیر رسمی


همراه با آی تی من تلگرام ,فارسی ,اصلی ,نسخه ,اطلاعات ,امنیتی ,تلگرام طلایی ,فارسی تلگرام ,نسخه اصلی ,پوسته‌های فارسی ,پوسته‌های فارسی تلگرام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

MadonnaKshlerin ناوک عارف تهمتن دانلود کلیپ جدید هر چی بخوای هست