جزيره‌ي قشم بزرگترين جزيره‌ي استان هرمزگان و بزرگترين جزيره‌ي ايران است. اين جزيره در تنگه‌ي هرمز واقع شده و طبيعت خاص، بي‌نظير و متنوع آن باعث شده كه به آن لقب «جزيره‌ي عجايب هفتگانه» را بدهند. نقاط ديدني اين جزيره آنقدر زياد است كه احتمالاً قادر نخواهيد بود در طول مدت اقامت خود از همه‌ي آن‌ها ديدن كنيد. سفرزون شما را با ۱۰ تا از بهترين جاهاي ديدني قشم آشنا خواهد كرد تا سفر به اين جزيره براي شما به تجربه‌اي فراموش‌نشدني تبديل شود.

جزيره‌ي هنگام قشم زادگاه كروكوديل‌هاي ايراني 

اين جزيره كه در جنوب شرقي جزيره‌ي قشم و در فاصله‌ي دو كيلومتري از آن قرار دارد از خاص‌ترين و جذاب‌ترين جاهاي ديدني قشم است. مساحت اين جزيره  حدود ۳۴ كيلومتر مربع و شكل آن شبيه به يك مخروط ناقص است. جزيره‌ي هنگام هم داراي ساحل شني و هم داراي ساحل صخره‌اي است. قسمت‌هايي از ساحل نيز به دليل وجود نوعي كاني در ماسه‌ها، درخشان به نظر مي‌رسد. با فرارسيدن شب نيز به دليل وجود فيتوپلانكتون‌هاي دريايي كه از خود نور ساطع مي‌كنند؛ ساحل هنگام به رنگ آبي درخشان ديده مي‌شود.

تنگه‌ي چاهكوه قشم ؛ دره‌اي بي آسمان

اين تنگه يا دره كه در ۷۰ كيلومتري شهر قشم و در جوار روستاي چاهوي شرقي واقع شده است از مهم‌ترين جاهاي ديدني قشم است. دليل نامگذاري اين دره، چاه‌هايي است كه اهالي روستاي چاهو در زمان‌هاي بسيار قديم براي ذخيره‌ي آب باران حفر كرده بودند.

چاهكوه دره‌اي است به عمق ۱۰۰ متر كه از فرسايش سنگ‌هاي رسوبي در دل كوه ايجاد شده است و با حفره‌ها و دالان‌هاي عجيبِ خود، شما را به شگفتي وا مي‌دارد. هنگامي كه قدم در آنجا مي‌گذاريد با ديوارهاي بلند و مسيري بزرگ و عريض روبرو خواهيد شد؛ اما چنانچه به سمت جنوب دره حركت كنيد مسير دره باريك‌تر خواهد شد، تا جايي كه ديدن آسمان از بالاي ديواره ها و حتي حركت كردن در آن نيز دشوار خواهد بود. چنانچه به ماجراجويي در طبيعت بكر علاقه‌مند هستيد، حتماً از اين مكان زيبا ديدن كنيد.

غار نمكدان قشم از جاهاي ديدني قشم

غار نمكي يكي زيباترين مكان هاي ديدني قشم است. اين غار طولاني‌ترين غار نمكي جهان است كه در ۱۰۰ كيلومتري قشم قرار دارد و تاكنون ۶ كيلومتر از آن شناسايي شده است. سقف غار با قنديل‌هاي زيباي بلورين و مرمرين نمكي پوشيده شده و در كف آن نيز جرياني از آب نمك وجود دارد كه منظره‌‌ي بي‌نظيري را ايجاد مي‌نمايد.

داخل غار و به خصوص اعماق آن بسيار تاريك است و براي رفتن به آن‌جا و مشاهده‌ي استالاكتيت‌هاي بلورين آن به چراغ قوه‌اي قوي و پر نور نياز خواهيد داشت. جالب است بدانيد كه نمك‌هاي غار نيز خاصيت درماني دارند. جريان آبي كه از دل كوهِ نمكدان خارج مي‌شود، پس از حل كردنِ نمك‌هاي مسير در خودش،‌ به صورت چشمه‌ي نمك در دامنه‌ي كوه مي‌جوشد و با ريختن به گودال مجاور خود، آن را به يك حوضچه‌ي طبيعي سفيد رنگ زيبا تبديل مي‌نمايد. اين غار يكي از تماشايي‌ترين غارهاي جزيره‌ي قشم است كه قطعاً ارزش ديدن را خواهد داشت.


مجله گردشگری ديدني ,جزيره‌ي ,جاهاي ,ساحل ,ديدن ,جزيره ,جاهاي ديدني ,دليل وجود ,داراي ساحل ,ديدن كنيد ,قرار دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

legal institute سایت رسمی بهداد آئینه بندی فروشگاه اینترنتی فایل ها پایگاه ادیت جی تی ای 5 تجهیزات مدرن تصفیه خانه های آب و فاضلاب معرفی کالا فروشگاهی