کتاب 3 از Yogasutra Patanjali به جنبه های امروزشناسی فلسفه یوگا اختصاص دارد. پتانجالی با بیان اینكه تمام اندام های یوگا پایه و اساس لازم برای رسیدن به حالت خودآگاهی ، آزادی و رهایی است ، شروع می كند. او در بندهای III.4 تا III.5 به سه اندام آخر یوگا به عنوان sanyama اشاره می کند و آن را فناوری "تشخیص اصل" و تسلط بر سیتا و خودشناسی می نامد. در آیه III.12 ، دولت Yogasutras که این اصل تشخیص دهنده از طریق قصد ، فرد را قادر می سازد تا در ذهن و روح خود به سانت (آرامش) و عقل (عقل) کامل برسد. این منجر به توانایی فرد می شود تا تفاوت بین سابدا (کلمه) ، آرتا (معنی) و پراتایا (درک) را تشخیص دهد ، و این توانایی به او قدرت می دهد تا دلسوزانه فریاد / گفتار همه موجودات زنده را درک کند. هنگامی که یوگی به این حالت سانایاما می رسد ، منجر به قدرت های غیرمعمول ، شهود ، خودشناسی ، آزادی ها و کایوالیا می شود ، هدف امروزین یوگی.

سایت با واریز مستقیم

مزایای فلسفه هندوئیسم یوگا در آیات III.46 تا III.55 از Yogasutras خلاصه می شود ، بیان می کند که 5 اندام اول منجر به کمالات بدنی مانند زیبایی ، زیبایی ، قدرت و مقاومت می شود. در حالی که 3 اندام آخر از طریق sanyama منجر به ذهنیت و کمالات روانشناختی ادراک ، طبیعت فرد ، تسلط بر خودخواهی ، دانش افتراقی پاکی ، نفس و روح می شود. کتاب IV یوگاسوترا بیان می کند که این دانش پس از دستیابی غیرقابل بازگشت است.

 

خدا در مکتب هندوئیسم یوگا

فلسفه یوگا ، برخلاف مکتب هندوئیسم که از نزدیک مرتبط با سامخیا است ، ملحد / غیر خداباورانه است ، مفهوم خدا را مجاز می داند. دانشمندان هندو مانند آدی سانکارا ، قرن هشتم ، و همچنین بسیاری از دانشمندان دانشگاهی مدرن ، مکتب یوگا را "مکتب سامکیا با خدا" توصیف می کنند. .

 

یوگا سوترا های پاتانجالی از اصطلاح Isvara در 11 آیه استفاده می کنند: I.23 تا I. از زمان آزادی Sutras ، دانشمندان هندو بحث و تبادل نظر کردند که Isvara کیست یا چیست. این تفسیرها از تعریف ایسوارا به عنوان "خدای شخصی" تا "خود خاص" تا "هر چیزی که از نظر معنوی برای فرد اهمیت دارد ، متفاوت است. هر کدام توضیح می دهد که در حالی که آیات مختصر پاتنجالی را می توان هم به عنوان خداباوری و هم غیر خداباوری تفسیر کرد ، مفهوم پاتنجالی از ایسوارا در فلسفه یوگا به عنوان "یک کاتالیزور تحول آفرین یا راهنمای کمک به یوگین در مسیر رهایی معنوی" عمل می کند.


ورزش یوگا ,مکتب ,فلسفه ,منجر ,اندام ,هندوئیسم ,مکتب هندوئیسم ,هندوئیسم یوگا ,فلسفه یوگا ,دانشمندان هندو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارزانی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان استاد و مدرس ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس مدرسه شاد با محیطی شاداب الموقع المعلوماتی لشیعة إفریقیا تا اس ام اس | مجله تفریحی سرگرمی تخفیف پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان