همان طور که می‌دانید ادبیات فارسی در چند سال گذشته به صورت موضوعی درآمده است و از آن جایی که مبحث تاریخ ادبیات دیگر از اهمیت بسیار کمتری برخوردار می‌باشد، لغت و املا مبحثی است که در گروه حفظیات درس ادبیات فارسی در نظام جدید به شمار می‌رود. کتاب لغت و املا الگو در همین راستا به دانش آموزان کمک می‌کند تا به این مبحث تسلط کافی پیدا کنند، همچنین با مطالعهٔ این کتاب کمک درسی می‌توانند آمادگی لازم برای شرکت در آزمون‌های تستی و تشریحی مدارس را کسب نمایند. همانطور که از فهرست کتاب پیداست، این کتاب مطالب گوناگونی را در بر گرفته است و در مقدمه کتاب به توضیح این مطالب پرداخته شده است. برای لغت و املا نشر الگو کلیک کنید.

ویژگی های کتاب لغت و املا نشر الگو

  • - تکنیک قرینه‌یابی
  • - تدریس e_method 
  • - تبیین فرق املا و رسم‌الخط
  • - لغت و املای تمام دروس دوازدهم، یازدهم و دهم
  • - تشابهات املائی و معنایی
  • - زنجیره‌های املائی
  • - 100 بیت املائی خارج کتاب
  • - 100 متن املائی خارج کتاب
  • - دسته‌بندی‌های مختلف شامل اصطلاحات عرفانی، جمع‌های مکسر، متضادها، حیوانات، مکان‌ها، زمان‌ها، ظروف و.
  • - تست‌های درس به درس لغت و املا
  • - تست کلی کتاب به کتاب
  • - تست کلی املا با 6 تیپ مختلف و توضیح نحوۀ برخورد با هر تیپ
  • - پاسخنامۀ تشریحی
  • - ویژه نظام جدید آموزشی

تست ها

تست زنی در لغت و املا همیشه مورد کم لطفی دانش آموزان و شاید معلمین قرار گرفته است و احتمالا دلیل آن دیدگاه قدیمی « عدم نیاز به تست برای مطالب تماما حفظی » است که این عبارت از دو دیدگاه کاملا غلط است: اول آن که تست زنی گام مهمی جهت تثبیت اطلاعات در ذهن است و دوم آن که بحث لغت و املا تماما حفظی نیست؛ به عنوان مثال در بسیاری از تست های متون املایی، شما احتیاج به تسلط به مفاهیم هم دارید تا متوجه شوید املای هر لغت در کدام حالت آن درست است. در کتاب لغت و املا نشر الگو تست های درس به درس و کلی قرار گرفته اند. در بخش درس به درس تعدادی تست برای هر درس از کتب هر پایه در نظر گرفته شده است که چندان پرتعداد هم نیستند و با توجه به بودجه بندی آزمون های آزمایشی باید حدودا 30 عدد تست برای هر آزمون خود بزنید. اما مولف در انتها، تعدادی تست به عنوان جمع بندی در نظر گرفته است که در آن تقسیم بندی تست ها بر اساس تیپ های تست است که البته هر تیپ و شیوه ی مواجهه با آن کامل توضیح داده شده است.

 

نکته ی قابل تامل، کمرنگی بحث لغت در مقابل پررنگی تست های املا است و اگر دیدگاه کمی داشته باشیم با حدود 60 تست لغت در مقابل حدود 300 تست املا مواجه می شویم که کمی عجیب است. تست های کتاب در بخش کلی ترکیبی هستند و هیچ تقسیم بندی درس به درسی در آن ها دیده نمی شود. همینطور تنوع تیپ و سطح دشواری و حضور انواع مختلف تست در بخش لغت ضعیف، اما در املا کامل و قوی است. کلیت تست ها در چارچوب کنکور سراسری هستند و البته از تست های کنکور سراسری دهه ی 90 در کنار تست های آزمون های آزمایشی و تالیفی استفاده شده است؛ البته تست های درس به درس عمدتا تالیفی هستند. پاسخ تشریحی تست ها کامل است و در خلال آنها نکات کوچکی جهت اشتباه نکردن لغات با هم درج شده است ولی نمی توان مانند بعضی از کتاب ها آن را « فراتشریحی » و دارای توضیحات مبسوط دانست.

 

قسمت دیگری از کتاب لغت و املا از انتشارات نشر الگو یک سری تمرین جای خالی است که به عنوان مثال در یک بیت جای لغت حذف شده و خواننده باید بین « غدر » و « قدر » یکی را انتخاب کند؛ در واقع با یک تست ساده ی دوگزینه ای مواجهیم که البته ایده ی بسیار پرکاربرد و جالبی است و توصیه می شود حتما تمامی آن ها را حل کنید. شاید به نظر بیاید تیپ این تمارین از کنکور سراسری فاصله دارد ولی هدف مورد نظر آن دقیقا همان چیزیست که کنکور از شما می خواهد.


بررسی کتاب های روز کتاب ,املا ,الگو ,البته ,املائی ,کنکور ,کنکور سراسری ,تماما حفظی ,عنوان مثال ,تقسیم بندی ,قرار گرفته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی تکست موزیک معرفی کالا فروشگاهی خبر صبحگاهی بازار دانلود فیلم فروشگاه فایل های دانشجویی گرایلی موزیک