بلیط هواپیما

از لحاظ جغرافیایی ، ایران در غرب آسیا واقع شده و با دریای خزر ، خلیج فارس و خلیج عمان هم مرز است. کوههای آن برای چند قرن به شکل دادن به تاریخ ی و اقتصادی کشور کمک کرده اند.

بلیت هواپیما

کوهها چندین حوضه وسیع را محصور کرده اند که شهرک های اصلی کشاورزی و شهری بر روی آنها واقع شده است. تا قرن بیستم ، هنگامی که بزرگراه ها و راه آهن های اصلی از طریق کوه ها برای اتصال مراکز جمعیت ساخته می شدند ، این حوضه ها نسبتاً از یکدیگر جدا می شدند.

نقشه ایران از مناطق طبقه بندی آب و هوا Köppen

به طور معمول ، یک شهر بزرگ بر هر حوضه مسلط بود ، و روابط اقتصادی پیچیده ای بین شهر و صدها روستا که اطراف آن را احاطه کرده بودند ، وجود داشت. در ارتفاعات بالاتر کوهها که حوضه ها را نادیده می گیرند ، گروه های متشکل از قبیله ای با استفاده از گله گوسفندان و بزها در بین مراتع سنتی تابستانی و زمستانی مستقر می شوند. هیچ سیستم مهم رودخانه ای در کشور وجود ندارد و از لحاظ تاریخی حمل و نقل به وسیله کاروانی هایی بود که مسیرهایی را برای عبور از شکاف ها و عبور در کوه ها دنبال می کردند. کوهستان همچنین مانع دسترسی آسان به خلیج فارس و دریای خزر شد.

ایران با مساحت 1648،000 کیلومتر مربع (636،000 مایل مربع) ، در رده هفدهم کشورها در بین کشورهای جهان قرار دارد. ایران مرزهای شمالی خود را با چندین کشور پس از شوروی به اشتراک می گذارد: ارمنستان ، آذربایجان ، [a] و ترکمنستان. این مرزها برای بیش از 2،000 کیلومتر (1200 مایل) گسترش می یابد ، از جمله نزدیک به 650 کیلومتر (400 مایل) آب در طول ساحل جنوبی دریای خزر. مرزهای غربی ایران با ترکیه در شمال و عراق در جنوب است و در اروند رود خاتمه می یابد.


همه چیز درباره ی طبیعت ایران حوضه ,کیلومتر ,مایل ,کرده ,خلیج ,کشور ,خلیج فارس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پزشکان عاشق ویژگی سایت خوب وای جی سی کافه شعر ؛ ادب ؛ هنر ؛ طنز مرکز انواع فایل های دانشجویی خریدار ضایعات اطلس آب