در ادبیات اقتصاد، بازارهای مالی به عنوان جریان‌های هدایت‌کننده منابع از بخش غیرمولد به بخش مولد، نقش مهم و حیاتی در رشد اقتصادی کشور، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه اشتغال، تثبیت متغیرهای اقتصادی و در مجموع بهبود رفاه جامعه دارند.

اهمیت این بازارها به حدی بالاست که از آنها به عنوان شریان‌های اصلی اقتصاد یادمی‌شود. اما در اقتصاد بانک‌محور ما، همواره نقش بازار پول نسبت به سایر بازارها ازجمله بازار سرمایه پررنگ‌تر بوده است‌ در حالی که بازار سرمایه با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در خود جای داده می‌تواند نقش اساسی در رونق تولید و رشد اقتصادی آن هم در سالی که به عنوان «رونق تولید» نام‌گذاری شده است ایفا کند.
کارشناسان بر این باورند که بازار سرمایه از طریق تسهیل فرآیند تامین مالی بنگاه‌ها، تخصیص درست و بهینه منابع، افزایش شفافیت در اقتصاد، بهبود نقدشوندگی دارایی‌ها، بهبود راهبری شرکت‌ها و. این ظرفیت را داراست که زمینه رونق تولید را در کشور فراهم کند و باعث بهبود وضعیت اقتصادی به‌ویژه در شرایط فعلی که تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده است شود. اما بی‌تردید تحقق این هدف نیازمند این است که بسترها و زیرساخت‌های لازم برای ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد فراهم و حمایت‌های بیشتری از این بازار مهم مالی شود تا در نهایت این امر مسیر فعالیت تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی را فارغ از هرگونه شعار و برنامه‌ریزی غیرعملی، با حمایت‌های گسترده‌تر و همه‌جانبه‌ همواره‌تر سازد.

 

بازار ,سرمایه ,اقتصادی ,بهبود ,رونق ,تولید ,بازار سرمایه ,رونق تولید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قیمت آهن ، قیمت میلگرد ، قیمت تیرآهن آویشو mahansaz.ir مشاوره و اجرای ایمنی تهویه دود گرمایش برودت پارس پسر تنها ملینا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. رادیاتور اخبار تعطیلی مدارس 90blogs