چرا موقع شيردهي از يک ، از ديگر شير مي چکد؟

در دسته اي ن، شير به راحتي از ها مي چکد اما در دسته ديگر، شير به شدت و با فوران بيرون مي زند و يا ممکن است از مقابل شير خارج نشود. هر سه حالت طبيعي است ، زيرا در نتيجه فرايند پايين آمدن شير و جمع شدن آن در قسمت نوک صورت مي گيرد. همچنين اين فرايند پاسخي است به آن حالت سنگين و کشيدگي که در ها در ابتداي شيردهي حس مي کنيد يا آن حالت سفتي که در هر دو در هنگام گريه نوزاد در اثر گرسنگي احساس مي کنيد. در داخل هر دو کاسه سوتين لايه هايي جاذب قرار دهيد تا از خيس شدن يا لک شدن لباستان جلوگيري کنيد.

چكيدن شيراز در شب هنگام

 اين حالت طبيعي است. زيرا شما در شب استراحت مي کنيد و از طرف ديگر شبها به علت ترشح هورمون پرولاکتين هايتان به طور طبيعي شير زيادي توليد مي کند و بنابراين ممکن است بعد از چند ساعت به علت خيس بودن لباستان از خواب بيدار شويد.براي راحتي، قبل از اين که بخوابيد سوتين مخصوص شيردهي با اندازه مناسب به تن کنيد و در کاسه هاي آن لايه هاي جاذب قرار دهيد.

احساس پري در ها

معمولا اين احساس پري در ها بخصوص 2 تا 4 روز بعد از تولد نوزاد طبيعي است، زيرا جريان خون در ها افزايش مي يابد و باعث ورود شير به داخل آنها مي شود که اصطلاحا  " رگ کردن " ناميده مي شود.ممکن است هايتان زق زق کند، حالت قلنبه قلنبه پيدا کند و دردناک شود.ممکن است در اثر رگ کردن ها نوک آنها حالت برجستگي خود را از دست بدهد و نوزاد نتواند به راحتي آنها را در دهان بگيرد. اگر با چنين مساله اي مواجه شديد، حمام آب گرم بگيريد يا ليف حوله اي خيسي را روي هايتان قرار دهيد. اگر اين کار هم کمکي نکرد، با دست يا با شيردوش مقداري شير را از هايتان بدوشيد. هيچگاه ها را به طور کامل از شير خالي نکنيد، فقط مقدار خيلي کمي شير بدوشيد. اگر لازم شدف نوزادتان را در فواصل کم شيد بدهيد. در حين شير دادن، را ماساژ دهيد، اين کار باعث مي شود شير به جريان بيفتد و حالت رگ کردن بتدريج برطرف شود.

 راهنمايي درباره شيردهي

مي توانيد با ماما، مددکار بهداشت، مشاور دوران شيردهي، متخصص ن يا متخصص کودکان صحبت کنيد. با تکيه بر اينکه شيردهي امري غريزي است، نميتوان گفت که شروع آن کار آساني است. بسياري از مادران در هفته هاي اول مشکلات زيادي در اين رابطه دارند. بنابراين قبل از اينکه اين مساله باعث شود شيردهي با را ترک کنيد، با ديگران م نماييد. 

نقش شيردهي و تناسب اندام

 اين امر به شما کمک مي کند تا دوباره تناسب اندام را به دست آوريد. شيردهي روي متابوليسم شما تاثير مي گذارد و نياز به کالري در بدن شما را بالا مي برد. همچنين هورمونهايي که در اين زمان ترشح مي گردند، باعث مي گردند خيلي سريع رحم منقبض شود تا به اندازه طبيعي خود برسد و نيز شير دادن چربيهاي اضافه اي را که در نواحي مختلف بدن در طي حاملگي جمع شده است، کاهش مي دهد. اما فراموش نکنيد که اين مساله به گذشت زمان نياز دارد.

 

 

دوشيدن شير

چنانچه مدتي از نوززادتان جدا هستيد و نمي توانيد به او شير بدهيد (و در اين مدت نوزاد از شير خشک يا شير دوشيده شده شما تغذيه مي کند) براي حفظ کردن ميزان توليد شير، بايد شيرتان را بدوشيد و در صورت مک نزدن نوزاد ممکن است هر 4 ساعت دوشيده شود.چنانچه لازم است به طور مرتب شير خود را بدوشيد، مي توانيد از شيردوش استفاده کنيد.

 

سوالاتي که برای يک مادر شيرده به وجود می آید:

نگهداري از شير دوشيده

مي توان شير دوشيده شده را به مدت 24 ساعت در يک شيشه استريل در يخچال در يک کيف مجهز به دستگاه خنک کننده يا در يک کلمن يخ نگهداري کرد. براي گرم کردن آن به هنگام استفاده، بايد شيشه را در کاسه آب گرم قرار دهيد. اگر بخواهيد مدت بيشتري از اين شير نگهداري کنيد، بايد آن را در يک ظرف پلاستيکي ريخته و منجمد کنيد. بدين ترتيب، شير تا حدود 6 ماه قابل استفاده است. براي ذوب کردن آن، شيشه را در دماي اتاق يا درون يخچال قرار دهيد. هيچگاه اين شير را دوباره گرم يا منجمد نکنيد، چون فقط براي يک نوبت مي توان شير مادر را منجمد کرد.

 بهترين راه براي افزايش توليد شير و حفظ اين ميزان

هر موقع نوزادتان گرسنه شد بايد به او شير بدهيد، زيرا ميزان توليد شير بر پايه ميزان تقاضا و عرضه است.نوزادان با وزن بيشتر نسبت به نوزادان کم وزن به شير بيشتري احتياج دارند. همچنين در طول دوران شيردهي نبايد نگراني و فشار روحي داشته باشيد زيرا اين حالت باعث جلوگيري از جريان شير درون ها مي گردد. مراقب سلامت خود باشيد و به ميزان کافي استراحت کنيد. سعي کنيد بعد از ظهرها دراز بکشيد. انجام کارهاي جسمي سنگين را يا به بعد محول کرده يا بر عهده شخص ديگري بگذاريد. تمرينهاي ورزشي شديد پيشنهاد نمي شود، زيرا حتي اگر ورزشکار هم باشيد انجام اين ورزشها باعث مي شود کالري زيادي به مصرف برسد و ميزان اسيد لاکتيک در شير مادر افزايش مي يابد. آب زيادي بنوشيد و رژيم غذايي متعادل و متوازني داشته باشيد.

 

توجه:
شما میتوانید اخبار ومطالب بیشتر را در مورد نوزاد، کودک و فرزند دلبندتان در سایت دکتر احمد شاه فرهت دنبال کنید
همچنین میتوانید رزرو نوبت دکتر احمد شاه فرهت را به راحتی از طریق قابلیت رزرو اینترنتی نوبت در گهوارک انجام دهید.

https://gahvarak.com/blog/313-chra-mvghe-shrdh-az-k-pstan-az-pstan-dgr-shr-m-chkd.html

,کنيد ,شيردهي ,حالت ,ها ,زيرا ,قرار دهيد ,ميزان توليد ,داشته باشيد ,دکتر احمد ,کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چت روم چت برگ بهترین چت روم فارسی چت روم موبایل ارزانی دکتر سید حسین ناریابی ROG GAMING CLUB طراحان وبسایت گیردادنی سایت جهان نما من و عشقم