انتشار فراخوان جدید «پزشک پژوهشگر» در بهمن ماه


دبیر برنامه پزشک پژوهشگر در وزارت بهداشت از اعلام فراخوان جدید «پزشک پژوهشگر» در بهمن ماه ۹۸ خبر داد.

 

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برنامه پزشک پژوهشگر برنامه ای است که هدف از آن بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پزشکان برتری تعلق می گیرد تا علاوه بر آموزش بالینی در مقاطع تخصص/فوق تخصص/فلوشیپ، در یک زمینه خاص تحقیقاتی مربوط به رشته بالینی خود آموزش ببینند و مدرک دکتری تخصصی را کسب کنند.

 

وی افزود: فراخوان جدید برنامه پزشک پژوهشگر اول بهمن ماه منتشر می شود و ۱۸ نفر پذیرش برای آن تعریف شده است. در زمان فراخوان مراکز تحقیقاتی که داوطلبان می توانند مدارک خود را ارسال کنند مشخص می شود.

 

دبیر برنامه پزشک پژوهشگر در وزارت بهداشت اظهار داشت: پزشک پژوهشگر به پزشک متخصص بالینی اطلاق می شود که به طور متوسط حداقل ۵۰ درصد از وقت خود را صرف تحقیق کند.

 

به گزارش مهر،  محور اصلی فعالیت های برنامه پزشک پژوهشگر، کسب دانش و مهارت های بالینی و پژوهشی بطور همزمان و هدفمند در یک حیطه خاص از علم پزشکی است.

 

برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و برنامه درسی (کاریکولوم) آموزشی آن عملاً ترکیبی از محتوای دوره تخصصی یا فوق تخصص/فلوشیپ بالینی به علاوه دوره  PhD by research است.

 

کلیه قوانین حاکم بر آموزش دوره تخصص و یا فوق تخصص/فلوشیپ های بالینی و همچنین دوره PhD by research در برنامه پزشک پژوهشگر نیز اعمال می شود. 

 

پذیرش دستیاران این برنامه در قالب ظرفیت استعدادهای درخشان و یا مازاد بر ظرفیت ورودی دوره های تخصصی یا فوق تخصصی در دانشگاه های کشور خواهد بود.

 

شرکت در برنامه پزشک پژوهشگر برای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کاملاً اختیاری است و  هیچگونه محدودیتی در نوع استخدام (پژوهشی، آموزشی و یا درمانی) برای فارغ التحصیلان برنامه پزشک پژوهشگر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

 

شرایط ورود به برنامه پزشک پژوهشگر نیز در آیین نامه برنامه در مرکز سنجش آموزش پزشکی در دسترس است.

 

احراز شرایط زیر در داوطلب ضروری است:

 

۱. دارا بودن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی

 

۲. دارا بودن دانشنامه دکتری حرف های پزشکی/دندانپزشکی از یکی از دانشگاه های معتبر داخل یا خارج کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد

 

۳. حداقل معدل ۱۶ در دوره دکترای حرفه ای پزشکی/دندانپزشکی

 

۴. شرکت در امتحان ورودی دستیاری تخصصی و یا فوق تخصصی/ فلوشیپ و کسب حداقل ۹۰ درصد حدنصاب رشته-محل

 

۵. کسب حداقل ۵ امتیاز برجستگی علمی تحقیقاتی به صورت زیر:

 

دارا بودن مدال المپیاد علمی دانش آموزی در رشته های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضیات و یا کامپیوتر (طلا= ۳ امتیاز، نقره= ۲ امتیاز، برنز= ۱ امتیاز)

 

دارا بودن مقالات تحقیقاتی به طوری که برای هر ۱ واحد Impact Factor مجله ۱ امتیاز داده می شود (سهم هر یک از نویسندگان مقاله بر اساس قوانین ارتقاء اعضای هیئت علمی محاسبه می شود.) مقالات چاپ شده در مجلاتی که IF کمتر از ۱ دارند، گزارش مورد بالینی و اظهار نظرهای شخصی چاپ شده محاسبه نمی شود.

 

دارا بودن اختراع ثبت شده با patent بین المللی ۲ امتیاز

 

دارا بودن مدرک BA/BSc یا معادل آن (۱ امتیاز)

 

دارا بودن مدرک MPhil/MSc/MPH یا معادل آن (۲ امتیاز)

 

دارا بودن مدرک MD-PhD (۳ امتیاز)

 

۶. حداکثر سن ۳۰ سال تمام برای افراد بدون تخصص بالینی و ۳۵ سال تمام برای متخصصین یا دستیاران بالینی دوره تخصصی/ فوق تخصصی/ فلوشیپ و یا دارندگان مدرک PhD است. داوطلبان تا سقف ۴۰ سال تمام نیز قابل پذیرش هستند به شرط آنکه به ازای هر سال سن اضافه، حداقل یک امتیاز اضافه بر آنچه در بند ۵ آمده است، کسب کند.

 

۷. موفقیت در آزمون زبان انگلیسی مطابق با مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در خصوص پذیرش دانشجویان PhD by Research

 

۸. تحصیل در برنامه پزشک پژوهشگر تمام وقت است بنابر این هر گونه اشتغالی به هر صورت و در هر کجا در طول برنامه پزشک پژوهشگر برای این دستیاران ممنوع است.

 

۹. موفقیت در مصاحبه ساختارمند (structured interview).

 

جزئیات مراکز تحقیقاتی میزبان نیز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

 

منبع

 

برنامه ,پزشک ,پژوهشگر ,آموزش ,بالینی ,تخصصی ,پزشک پژوهشگر ,برنامه پزشک , دارا بودن ,فراخوان جدید ,آموزش پزشکی ,جدید «پزشک پژوهشگر» ,سنجش آموزش پ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سه سوته خرید کن تحویل بگیر ایران جی تی آ mmp games دنیای از خوشمزه ها الان بخر تحویل بگیر پایگاه اطلاع رسانی روستای برگه سایت دکتر هومان شفاعی متخصص ارتودنسی در مشهد taradodban