انتخاب مشاور و استاد راهنما پایان نامه

انتخاب مشاور و استاد راهنما پایان نامه

ویژگی های مشاور و استاد راهنما مناسب برای تهیه و اراده پایان نامه:

 الف ) شرایط استاد راهنما :

 داشتن مدرک دکتری تخصصی و حداقل مرتبه استادیاری برای اعضاء هیات علمی دانشگاهها یا موسسات تحقیقاتی معتبر و داشتن کد شناسایی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

   تبصره : در صورتی که استاد راهنمـــا عضو هیات علمــی نباشد ، داشتن مدرک دکتری تخصصی به منظور هدایت پایان نامه کارشناسی ارشد برای وی الزامی است ( انتخاب استاد راهنمای غیر هیات علمی صرفا” در صورت شاغل بودن در موسسات تحقیقاتی یا سازمانها و نهادهایی که به گونه ای امکانات یا اطلاعات در اختیار دانشجویان قرار دهند با تایید گروه تخصصی امکان پذیر خواهد بود)

 نحوه انتخاب استاد راهنما :

استاد راهنما به پیشنهاد دانشجو و موافقت کتبی استاد و تایید گروه تخصصی طبق شرایط بند الف تعیین می گردد . همچنین حکم وی از سوی معاون پژوهشی واحد صادر می گردد.

ب)  شرایط استاد مشاور :

۱- دارا بودن شرایط مندرج در بند الف و تبصره ذیل آن

۲- مربیان برجسته با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و سابقه تدریس یا تحقیق بیش از ۱۰ سال در مراکز دانشگاهی یا تحقیقــاتی ( در صورت نبودن استادیار به تعداد کافی و با تایید گروه تخصصی )

۳- کارشناسان ارشد غیر هیات علمی برجسته شاغل در مراکز تحقیقاتی یا صنعتی ( در صورتی که دانشجو از امکانات یا اطلاعــات آن مراکز در پایان نامه استفاده می نماید ) به عنوان استاد مشاور دوم به شرط اخذ کد شناسایی از سازمـان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ( با تایید مراتب توسط گروه تخصصی و همچنین تایید نهایی در شور

ای تحصیلات تکمیلی واحد )

نحوه انتخاب استاد مشاور :

 به پیشنهاد استاد راهنما یک نفر از اعضای هیات علمی یا متخصصان و محققان برجسته با رعایت شرایط مندرج در بندهای الف و ب و پس از تایید در گروه تخصصی مربوطه ، به عنوان استاد مشاور تعیین می شود . همچنین حکم وی از سوی معاون پژوهشی واحد صادر می گردد .

تذکر :  

 چنانچه پایان نامه ای نیاز به استاد مشاور دوم داشته باشد به پیشنهاد استاد راهنما به همراه ارائه دلایل و تایید گروه تخصصی مربوطه می بایست مورد جهت تصویب به شورای تحصیلات تکمیلی واحد ارائه گردد .

 ج) همکاری اساتید خارجی ( استادان شاغل در دانشگاههای خارج از ایران و یا دارندگان مدارک تحصیلی از دانشگاههای خارج کشور ) :

صرفاً در صورت داشتن مدرک دکتری تخصصی از دانشگاههای معتبر، با ارسال رزومه کامل تحصیلی ، آموزشی و پژوهشی، تایید گروه تخصصی با ذکر دلایل انتخاب و تایید صلاحیت در شـورای تحصــیلات تکمیــلی واحــد به عنــوان استــاد راهنمــا یا مشاور پایان نامه های کارشناسی ارشد امکان پذیر خواهد بود . ضمنا” دانشگاه هیچ گونه تعهدی در خصوص هزینه اقامت یا ایاب و ذهاب استادان خارجی ندارد و لازم است فردی به عنوان وکیل برای دریافت حق الزحمه مربوطه معرفی شود .

تذکر مهم : ارسال رزومه کامل تحصیلی آموزشی و پژوهشی ، در هریک از موارد فوق برای استادان راهنما و مشاوری که برای اولین بار با واحد همکاری می نمایند الزامی است .

 نحوه انتخاب استادان مدعو :

در صورتی که گروهای تخصصی با کمبود استادان راهنما و مشاور روبرو شوند می توانند به ترتیب اولویت زیر نسبت به رفع کمبود اساتید اقدام نمایند :

۱- اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت واحدهای دانشگاهی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی که از ظرفیت خالی برخوردارند.

۲- اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی با مدرک دکتری

۳- اعضای هیئت علمی مراکز پژوهشی با مدرک دکتری

 تذکر مهم : ارسال رزومه کامل تحصیلی آموزشی و پژوهشی به انضمام آخرین حکم کارگزینی برابر اصل و تصویر کارت مـلی، در هــریک از مــوارد فوق برای استــادان راهنما و مشاوری که برای اولین بار با واحـد همکاری می نمایند الزامی است . لازم به ذکـر است همـکاری استادان مدعـو منوط به صدور مجوز و کـد شناسایی از سوی سازمان مرکزی می باشد .

توجه : در مورد اساتید مدعو، دانشجو باید اساتیدی را به عنوان راهنما و مشاور انتخــاب نمایــد، که اطمینان داشــته باشد در هنگام برگزاری جلسه دفاع در واحد حضور خواهند داشت.

ظرفیت راهنمایی و مشاوره استادان:

اولویت بندی نحوه همکـاری استادان در پایان نامه های کارشناسی ارشـد به ترتیب با اعضاء تمـــام وقت ، نیمه وقت و سپس مــدعو

می باشد . تعداد مجاز همکاری اعضای هیئت علمی در پایان نامه ها با توجه به آخرین بخشنامه های سازمان مرکزی می باشد. ( از طرف معاونت پژوهشی به مدیران گروه اطلاع رسانی می شود).

استاد ,راهنما ,مشاور ,تخصصی ,علمی ,نامه ,استاد راهنما ,پایان نامه ,گروه تخصصی ,هیات علمی ,هیئت علمی ,مدرک دکتری تخصصی ,کامل تحصیلی آموزشی ,پیشنها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لرها شگفت انگیزند4 سایت سبک زندگی سایت موسسه علمی آموزشی حرف آخر ( مشاور آقاجانی ) اخبار فناوری فوری وبلاگ سوپر مانی | آموزش و بررسی روش های کسب درآمد alprogra