این روزها، همه‌ی ما حداقل ازلحاظ تئوریک، از مزایا و حتی لزوم برون‌سپاری (Outsourcing) آگاهیم. برون‌سپاری در بسیاری از سازمان‌های امروزی (غربی، شرقی یا ایرانی) از امری غیرعادی و عجیب، به فعالیتی متداول تبدیل شده است. کمی تفکر در این واژه، ما را به بررسی و مطالعه مفاهیمی چون ساختارهای سازمانی، بنگاه‌های دولتی و خصوصی، بازاریابی رقابتی و انحصاری، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، کاهش هزینه و افزایش سودآوری، پروژه و مدیریت آن، مدیریت مخاطرات، چابکی و انعطاف‌پذیری، نفوذ به بازارهای جدید و بسیاری ابزار و دانش‌های تخصصی دیگر سوق می‌دهد.

برون‌سپاری به عنوان یک روش واگذاری بخشی از کارها به خارج از سازمان یا داخل سازمان و یا برون سپاری به فریلنسر ها به صورت پیمانکاری مطرح است. مانند هر روش دیگری همان طور که می‌تواند مفید باشد، اگر دارای شرایط و استانداردهای تعریف شده و شفافی نباشد ممکن است ضرر و زیان‌های بسیاری را به همراه داشته باشد.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها با تمرکز بر یک تخصص یا مهارت ویژه فقط و فقط برای ارائه خدمات به مجموعه‌ای بیرون از خود فعالیت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد منافع حاصل از برون‌سپاری برای بسیاری از شرکت‌ها زیاد بوده و مهمترین آنها صرفه‌جویی در وقت و هزینه و ارتقای کیفیت و آزادسازی منابع داخلی به منظور استفاده بهینه از آنها است.

همه‌ی کسب‌وکارها صرف‌نظر از بزرگی یا کوچکی آن‌ها و همچنین کارآفرینانی که به‌تنهایی شرکتششان را اداره می‌کنند، از رویکرد برون‌سپاری استفاده می‌کنند تا حجم کاری بیشتری تکمیل کنند یا کارهایی انجام دهند که نیازمند مهارت‌های دسترس‌ناپذیر در سازمان است. برخی از این کارها عبارت‌اند از:

رسانه‌های اجتماعی

با حضور در رسانه‌های اجتماعی، امکان رشد برند خود را فراهم و با مخاطبان تماس برقرار می‌کنید و بدون نیاز به استراتژی‌های پرهزینه، مشتریان بالقوه‌ی بیشتری پیدا می‌کنید. می‌توانید آماده‌سازی و برنامه‌ریزی پست‌های رسانه‌های اجتماعی را به دستیاران مجازی یا فریلنسرها بسپارید. آن‌ها براساس داده‌های عملکردی، به شما گزارش و توصیه‌های کارآمدی ارائه می‌کنند و نیز شما را با روندهای مصرف‌کنندگان فعلی و اطلاعات پلتفرم‌های اجتماعی به‌روز نگه می‌دارند.

بسیاری از رهبران کسب‌وکار برنامه‌های مرتبط‌با رسانه‌های اجتماعی را دستِ‌کم می‌گیرند؛ زیرا اهمیت و اولویت وظایفی نظیر حسابداری و توسعه‌ی محصول یا را بیشتر ارزیابی می‌کنند. برون‌سپاری توابع و عملیات رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود کسب‌وکارتان در این حوزه نیز از رقیبان عقب نماند.

تحقیقات بازار

آزادکاران می‌توانند تحقیقات ساده‌ای برای جوانب مختلف کسب‌وکارتان انجام دهند؛ نظیر شناسایی مشتریان بالقوه و پیداکردن رویدادهای صنعتی که باید در آن‌ها حضور داشته باشید یا جمع‌آوری اطلاعات بازار.

فرایند تحقیقاتی بازار معمولا خسته‌کننده و وقت‌گیر است. اگر کارآفرین شخصا در زمینه‌ی تحقیقات بازار اقدام کند، بخش درخورتوجهی از زمان و انرژی خود را برای متمرکزشدن روی کسب‌وکار ازدست می‌دهد.

تولید محتوا

یکی دیگر از فعالیت‌های زمان‌بر که تأثیر زیادی در حضور آنلاین شرکت دارد، محتوایی است که در وبلاگ یا وب‌سایت شرکت منتشر می‌شود. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند ارزش فراوانی برای مشتریان بالقوه‌ی خود ایجاد کنند، باید روی پست‌های منظم وبلاگ و مقاله‌ها و اینفوگرافیک‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که منتشر می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید تیم اختصاصی برای تولید محتوا درون شرکت داشته باشید، می‌توانید این وظایف را به آزادکاران بسپارید. توابع SEO و SEM نیز می‌توانند برون‌سپاری شوند.

حسابداری

یکی از نخستین کارهایی که برون‌سپاری آن رایج شد، حسابداری و امور مالی بود. در‌حال‌حاضر، بسیاری از شرکت‌ها نه‌تنها حسابداری، بلکه کل دپارتمان مالی‌شان را به آژانس‌های خارج شرکت برون‌سپاری می‌کنند؛ زیرا آژانس یا مشاور خارجی مجرب و معتبر، تخصص بیشتری در فعالیت‌های استراتژیک نظیر بودجه‌بندی و پیش‌بینی‌ها و نظارت‌های داخلی دارد. طبق آمار، بیشترین خدماتی که در حوزه‌ی حسابداری برون‌سپاری می‌شود، حسابداری حقوق و دستمزد و حساب‌های پرداختی و دریافتی هستند.

دستیار شخصی

دستیار شخصی مجازی می‌تواند تمام وظایف روزانه روزمره‌ی شما، ازجمله زمان‌بندی ملاقات‌ها و پاسخ‌دادن به تماس‌ها یا رزرو بلیت پرواز را انجام دهد. اگر کارآفرین یا مدیری پرمشغله هستید، با کمک دستیار شخصی فرصت بیشتری پیدا می‌کنید تا تعادل کار و زندگی خود را برقرار و فهرست وظایف حرفه‌ای خود را مؤثرتر تکمیل کنید.

خدمات مشتری

خدمات مشتری نیز یکی دیگر از کارهایی است که از مدت‌ها پیش، برون‌سپاری آن امری عادی تلقی می‌شود. زمانی‌که کسب‌وکار رشد می‌کند، به نمایندگی‌های بیشتر و ارتباط با مشتریان بیشتر و حل مسائل بیشتری نیاز پیدا می‌کند. اگر بخواهید همه‌ی این وظایف را با تیم داخلی شرکت پیش ببرید، مجبور می‌شوید هزینه‌های عملیاتی فراوانی بپردازید. با برون‌سپاری بخش خدمات مشتری به آژانس‌های حرفه‌ای، هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و هم مشتریان را راضی نگه می‌دارید.

منابع انسانی

تقریبا نیمی از کسب‌وکارهای سراسر جهان بخش مدیریت منابع انسانی خود را برون‌سپاری می‌کنند.

آژانس‌هایی که خدمات فرایند استخدام را ارائه می‌کنند، به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند نیروی موردنیاز خود را بیابند و حفظ کنند. البته بسته به نوع کسب‌وکاری که اداره می‌کنید، می‌توانید فرایندهای مختلف نیروی کار را برون‌سپاری کنید.

برون‌سپاری ,می‌کنند ,بسیاری ,رسانه‌های ,مشتریان ,شرکت ,رسانه‌های اجتماعی ,پیدا می‌کنید ,بیشتری پیدا ,مشتریان بالقوه‌ی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

★☆پٰآنْدٰآعِهْ بَنَفْشْ☆★ کسب درآمد از اینترنت بلاگ ایران دانلود کلیپ جدید سعید جدی