در كشور ما مدتهاست كه صحبت از برون سپاري به شكلي جدي مطرح شده است. مطالعه برنامه هاي اخير توسعه كشور و به ويژه برنامه چهارم توسعه نشان مي­دهد كه دولتمردان نيز به ضرورت توجه بيش از پيش به اين استراتژي واقف شده و در جهت كوچك سازي و كاهش تصدي گري، اين مفهوم را در دل برنامه هاي توسعه كشور جاي داده اند. رفتار بسياري از سازمانهاي كشورمان اعم از خصوصي و دولتي در سالهاي اخير نيز نشان از توجه به مقوله برون سپاري در كشورمان دارد.

در كشور ما اغلب از زاويه سازماني كه قصد برون سپاري فعاليتهاي خود را دارد به اين موضوع توجه شده است .در حالي كه مي توان از زاويه سازماني كه قصد دريافت خدمات برون سپاري شده را دارد نيز به موضوع نگاه كرد. در اين صورت با توجه به فرصتهاي موجود خدمات برون سپاري شده توسط شركتهاي منطقه اي و بين المللي در بازارهاي منطقه اي، اهميت موضوع بسيار بيشتر مي‌شود(طالبی و کرمی،۱۳۸۹).

واقعيت اين است كه بررسي تجربه برون سپاري در كشور ما نشان مي­دهد كه علي رغم دستاوردهاي مثبت، متاسفانه به دلايلي در برخي موارد اين امر باعث بروز مشكلات و مسائلي در سطح بنگاه و همچنين در سطح كلان كشور شده و لذا اهداف از پيش تعيين شده حاصل نشده است. بسياري از دلايل را براي بروز اين مشكلات و در برخي موارد بحران حاصله، مي­توان برشمرد. سازمانها تاثير برون سپاري را روي نيروي انساني، فرايندها، روشها و ابزارها و در يك كلام ساختارها و رفتارهاي خود، آنگونه كه هست در نظر
نمي­گيرند و اقدام به برون سپاري مي­كنند. انجام برون سپاري بدون تحليل اين مسايل، ريسك آن را افزايش مي­دهد و درخيلي موارد به فاجعه تبديل مي­شود. تعهد نداشتن مديريت ارشد، انتخاب نادرست فعاليتها براي برون سپاري، فقدان يك برنامه جامع و منسجم ارتباطات، دانش ضعيف در مورد متدولوژي هاي برون سپاري، شكست در تشخيص ريسك هاي كسب و كار، شكست در دستيابي به ارائه دهندگان خدمت كه حرفه اي باشند، تخصيص نيافتن مناسب ترين منابع داخلي براي پروژه برون سپاري، تهيه نكردن مناسب درخواست براي پيشنهاد (RFP)، تشخيص نادرست تاثير تفاوتهاي فرهنگي سازمانها، عدم اتخاذ يك رويكرد برد-برد در رابطه با ارائه كننده خدمت، نداشتن برنامه رسمي و مشخص نظارت، وجود محدوديتهاي محيطي در رابطه با قوانين و مقررات و به طور كلي مهيا نبودن زيرساختهاي لازم، از جمله دلايل شكست پروژه هاي برون سپاري در كشور ماست.

منبع: گروه تحقیقاتی طلوع

با توجه به مطالبی که ذکر شد، به نظر می رسد مشکلاتی در زمینه برون سپاری پروژه های سازمان به شکل سنتی وجود دارد. این در حالی است که در صورت استفاده از شیوه های نوین و آنلاین برون سپاری (به طور مثال در سایت فریلنسری کارینگر)، کارفرمایان با بررسی رزومه ها و کارهای قبلی فرد متخصص در زمینه موردنظرشان، بهترین ها را انتخاب می نمایند. همچنین می توانند از بازخوردی که کارفرماهای قبلی برای متخصصین نوشته اند بهره مند شوند. در این صورت انتخاب متخصص یا گروه متخصصین به صورت هدفمند صورت می گیرد. در ادامه و پس از برون سپاری، دسترسی آنلاین و بیشتر به این متخصصین این قابلیت را برای کارفرما فراهم می سازد تا همواره در جریان روند انجام و حتی نتایج کار قرار بگیرند. پس نهایتا پروژه به نحوی بهتر و احتمالا با هزینه پایین تر انجام می گیرد. هرچند در این شیوه برون سپاری نیز مشکلاتی مانند نبود قرارداد رسمی وجود دارد. اما تمایل متخصصین به پیشرفت و رزومه قبلی شان تا حد بسیار زیادی وجدان کاری شان را مشخص می کند و کارفرمایان می توانند به راحتی به آن ها اعتماد نمایند. حتی روش هایی مانند استفاده از پروژه های تستی نیز برای آشنایی با متخصصین و همکاری با آن ها معمول هستند.

برون ,سپاري ,پروژه ,متخصصین ,توجه ,صورت ,برون سپاري ,برون سپاری ,برون سپاري، ,وجود دارد ,برخي موارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدل مانتو و لباس مجلسی زنانه جدید انواع کابینت آشپزخانه مدرن ، کابینت آشپزخانه کلاسیک ، کابینت هایکلاس خارجی و کابینت های آشپزخانه لوکس می باشد. آشپزی شیاف قرص ماریانا پسته لینک فارسی خرید اینترنتی فلزیاب افشار ۩ شگفتی ساز ۩ آموزش و کار مجازی