رهبر انقلاب در پیام نوروزی آغاز سال ۱۳۹۸ به آحاد ملت ایران، ضمن نامگذاری سال پیش‌رو به عنوان «رونق تولید»، مشکل اساسی و فوری کشور را همچنان «مشکل اقتصادی» دانستند و در تشریح آن فرمودند: « مسئله‌ی اصلی و اساسی، رونق تولید است. اگر تولید شد، آن وقت در بخشهای مختلفی تحوّل ایجاد خواهد شد؛ اگر رونق تولید وجود داشته باشد، هم تأثیر میگذارد در اشتغال، هم تأثیر می­گذارد در کم کردن تورّم، هم حتّی تأثیر می­گذارد در وضع توازن بودجه، هم تأثیر می­گذارد در بالا رفتن ارزش پول ملّی. تولید هم که ما میگوییم، فقط تولید صنعتی را نمیگوییم؛ تولید صنعتی، تولید کشاورزی، دامداری، صنایع بزرگ، صنایع متوسّط، صنایع کوچک، حتّی صنایع دستی، حتّی صنایع خانگی، حتّی تربیت دام » به همین مناسبت، بخش اقتصاد پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  در پرونده‌ای به تبیین و تحلیل ابعاد مختلف مسأله‌ی «رونق تولید» می‌پردازد.
 در ادامه‌ی سلسله مطالب این پرونده آقای محمد امینی رعیا،
کارشناس اقتصادی در یادداشت زیر مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
 نامگذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان «رونق تولید» در صورتی که با راهبردها و اقدامات متناسب همراه شود، می تواند زمینه‌ساز تحول در اقتصاد ایران باشد. اولین قدم در این زمینه، شناخت درست مفهوم رونق تولید و ابعاد آن است.
مفهوم رونق تولید «توسعه فعالیت های مولد و با ارزش افزوده بالای اقتصادی» است که به رشد اقتصادی، افزایش اشتغال پایدار و بالا رفتن درآمد سرانه خانوار منجر می شود. البته رشد اقتصادی به عنوان یک شاخص با معنای متعارف آن، با فعالیت های دارای ارزش افزوده کم یا غیرمولد و نامطلوب نیز می‌تواند افزایش یابد؛ اما منظور از رونق تولید این نیست؛ چرا که به اشتغال پایدار و دیگر مزایای حاصل از یک «رشد مطلوب» منجر نمی شود. بنابراین هرگونه رشد اقتصادی را نمی توان مترادف با رونق تولید دانست.

تولید ,رونق ,صنایع ,«رونق ,اقتصادی ,حتّی ,رونق تولید ,«رونق تولید» ,تأثیر می­گذارد ,مفهوم رونق ,ارزش افزوده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب هر چی که بخوای teknoloji affordableblindscurtains دانلود رایگان آهنگ پیشواز آنلاین