حدود یک دهه است که عناوین انتخابی برای هر سال توسط رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد کشور و حرکت بسوی تولید کیفی و رقابتی، نوآوری و ترغیب مردم به کالای داخلی مدنظر ایشان در نامگذاری‌ها بوده است و محور تمامی این شعارها بنوعی کار، تولید ملی، کالای داخلی و پویایی اقتصاد کشور می‌باشد. و در این بین توجه به کارگران به‌عنوان سربازان اصلی این محور جهادی، همواره مورد تاکید ایشان در سخنرانی‌ها و پیام‌های صادره بوده است.


احیا تولید در کشور نیازمند پارامترهایی است که نبایستی از آن غفلت کرد. اشتغال و امنیت شغلی در سایه تولید به وجود می‌آید و تولید ملی موجب اشتغال‌زایی، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری در تمامی عرصه‌ها به شمار می‌رود که بهبود وضعیت اجتماعی، رفاه زندگی مردم و رشد و توسعه اقتصاد کشور را موجب می‌شود و در واقع تولید داخلی، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی محسوب می‌گردد.


سرمایه انسانی-که بخش اعظم آنرا کارگران بخش‌های مختلف اقتصاد تشکیل می‌دهد- و سرمایه گذاری عمومی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی محسوب می‌گردند. پس می‌توان گفت سرمایه‌گذاری مردمی و کار سالم دو ویژگی مهمی است که می‌تواند موجبات رشد هر اقتصادی را فراهم نماید. در سایه همین ظرفیت‌هاست که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی میسر می‌گردد. یکی از معیارهای ارزیابی اوضاع اقتصادی، ارزش کل تولیدات صورت گرفته در یک اقتصاد ملی و نرخ رشد سالانه آن تولیدات، می باشد. معمولاً کشورهایی که نظام اقتصادی آنها از استحکام نسبی بیشتری برخوردار باشد، دارای تولید ناخالص داخلی بیشتری نیز هستند. همکاری همه بخش‌ها مانند بخش خصوصی، صادرکنندگان، واردکنندگان، کارگران، سیستم بانکی و . در این کار ضروری   به‌نظر می‌رسد. با توجه به اهمیت جایگاه کارگران در عرصه اقتصاد ملی، این قشر از جامعه می‌توانند نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

اقتصاد ,تولید ,کارگران ,کشور ,اقتصادی ,داخلی ,اقتصاد کشور ,اقتصاد مقاومتی ,اهداف اقتصاد ,تحقق اهداف ,کالای داخلی ,اهداف اقتصاد مقاومتی ,تحقق اه? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرجع آموزش زبان انگلیسی برنامه غذایی فیلم bestmusic4you Always for you fullseo دانلود موزیک جدید | مجـله ایـنـتـرنـتی سرگرمی , اس ام اس و جوک جدید ***بهترین های اندروید*** فروشگاه اینترنتی افکار من