ت‌های اقتصادی که در سال ۱۳۹۸ اتخاذ می‌شود، بیش از هر چیز باید با تأکید بر حمایت از تولید ملی باشد و در صورتی که اجرای یک ت اقتصادی دارای چند نتیجه‌ی متضاد باشد، به طور حتم تولید ملی باید بر تمامی اهداف اولویت داشته باشد.

سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری، سال «رونق تولید» نام گرفته است. این نام گذاری از سوی ایشان در شرایطی صورت گرفته که کشورمان در سال گذشته مشکلات و مسائل اقتصادی متعددی را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود که در سال پیش رو نیز اقتصاد ایران با چالش‌های بسیاری مواجه گردد. از این رو این نام گذاری از سوی معظم‌له در حقیقت تأکید بر جهت دادن ت‌های اقتصادی به سوی حمایت از تولید ملی است که در نهایت منجر به تقویت اقتصاد ایرانی نیز خواهد شد. بنابراین می‌توان این طور قلمداد کرد که ت‌های اقتصادی که در سال ۱۳۹۸ اتخاذ می‌شود، بیش از هر چیز باید با تأکید بر حمایت از تولید ملی باشد و در صورتی که اجرای یک ت اقتصادی دارای چند نتیجه‌ی متضاد باشد، به طور حتم تولید ملی باید بر تمامی اهداف اولویت داشته باشد.

این نتیجه‌گیری با اهداف علم اقتصاد نیز کاملاً سازگار است. هدف از ت‌گذاری در اقتصاد کلان، رشد اقتصادی و ایجاد ثبات در محیط اقتصاد کلان است که در حقیقت به معنای افزایش تولید داخلی است؛ زیرا شاخص اندازه‌گیری رشد اقتصادی، تغییرات تولید ناخالص داخلی یا همان (GDP) است. بنابراین از دیدگاه اقتصاد کلان نیز ت‌های اقتصادی باید به صورتی اتخاذ شوند که در نهایت منجر به افزایش تولید تولید ملی یا همان تولید ناخالص داخلی شوند.

تولید ,اقتصادی ,اقتصاد ,ت‌های ,داخلی ,اهداف ,ت‌های اقتصادی ,نهایت منجر ,داشته باشد ,اقتصاد کلان ,افزایش تولید ,اهداف اولویت داشته ,تول منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اشپزی خرید اینترنتی سایت رزدانلود | مرجع دانلود رایگان | عکس آهنگ فیلم سریال hasanz72 فروشگاه اینترنتی صبااستور شیراز چت |کاکو چت |فارس چت | چت روم صالح محمد ستایشی