رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال، ضمن نامگذاری سال پیش‌رو به عنوان «رونق تولید»، مشکل اساسی و فوری کشور را همچنان «مشکل اقتصادی» دانستند. در این یادداشت، الزاماتِ مالیاتی رونق تولید را مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است.

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی آغاز سال ۱۳۹۸ به آحاد ملت ایران، ضمن نامگذاری سال پیش‌رو به عنوان «رونق تولید»، مشکل اساسی و فوری کشور را همچنان «مشکل اقتصادی» دانستند و در تشریح آن فرمودند: «چنانچه تولید به راه بیفتد، هم می­تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم می­تواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تامین کند، هم می­تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتی می­تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند.»
آقای وحید عزیزی، کارشناس مسائل اقتصادی در این یادداشت، الزاماتِ مالیاتی رونق تولید را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

سود کمتر، مالیات بیشتر!
با مطالعه‌ی گزارش‌های مربوط به وضعیت تولیدکنندگان به دو دغدغه‌ی مشترک برای حفظ و توسعه‌ی تولید می‌رسیم: «کمبود نقدینگی» و «فشار مالیاتی». به نظر می‌رسد اصلاح نظام مالیاتی کلید حل هر دو مشکل باشد. 
با توجه به مشکلات و موانع بسیارِ تولید در کشور که در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری نیز داشته است، فعالیت تولیدی با بازگشت سرمایه و سود چندانی همراه نیست. همین سود کم هم به دلیل شفافیت و در دسترس بودن بیشتر به نسبت بخش‌های دیگر، با اخذ مالیات‌های متنوعی چون مالیات بر درآمد شرکت‌ها و مالیات بر ارزش افزوده، تحت فشار زیادی قرار دارد.

مشکل ,می­تواند ,تولید ,مالیاتی ,کشور ,مالیات ,مالیاتی رونق ,یادداشت، الزاماتِ مالیاتی ,اقتصادی» دانستند ,رونق تولید ,مورد تحلیل ,«مشکل اقتصاد? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبادل لینک با سایت مرجع اموزشی مهر ایرانیان خریدار ضایعات bahdashtfile عنوان پایگاه فرهنگس مذهبی صباحت کره موویز تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. دختر خاص مغرور